saako dieseliin äänet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja GM4WD, 17.2.2007.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

  2. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Vuoraa se konehuone tulenkestävällä villalla ja laita suorat putket. Oisko tuo jonniinsortin käypänen vastaus... :D
     
  3. jussi34

    jussi34 1st gear

    Laita suorat putket... Katsastuksella mitattiin 111db... Ja leima tuli...
     
  4. kanuuna

    kanuuna 1st gear

    yhdet läpivirtaus äänenvaimentajat taakse ja täts it :D
     
  5. jsuora

    jsuora 1st gear

    MOro.
    POjan subbaris 6.2 on viä vähän miehemmäkkäät äänet.Ne sais kuulemma n.5800 eerol.
     
  6. cam68

    cam68 1st gear

    mulla on pick upissa 3" putki ja yksi3"läpivirtaava simonssin vaimentaja ja aika hyvin jytisee keskikierroksilla.
     
  7. kasipata

    kasipata 1st gear

    Ai että kyllä toi kasitiisselin röhnötys on komiaa! 8)
    Oli vaan ihan pakko kommentoida...hehe :rotfl:
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Ei taida olla laillista ottaa vaimentimia pois...? :eek: mulla ois muuten suorat 3", mut änkkärit välissä... kesäksi tekisi mieli ääntä... 8)
     
  9. cam68

    cam68 1st gear

    jaa miks ei laillista ottaa vaimentimia pois?? :eek:
    mikä laki sanoo et pitää olla vaimentajat? taitaa olla vain niin et liian kovat ei saa soudit olla ja siihen kait sitten katsuri ynm. viranomainen puuttuu jos niin on..
    eihän monissa 8koneella olevissa edes ole kovat äänet ilman vaimentimia.. no tietysti yläkierroksilla mölyäähän ne :D
    vai olenko ihan hakoteillä?? onko joku laki mikä sanoo et pitää olla äänenvaimentaja/t??
     
  10. electra1

    electra1 Gearhead

    Itsekkin olis joskus semmosessa (harha?)luulossa että vaativat konttorilla vaimentajat...Mutta näköjää onnistuu leimata ilmankin...
    Varmasti tosi paikkakohtaista tuokin mitä sanovat, ja miten tarkkoja ovat metelistä :)
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Jos vaatii vaimentajat, niin eipä nuo ihan hirveästi halvimmat läpivirtaavat "hiljennä"...
    Eikä omien kokemusten mukaan Turbo Trush:kaan.
    Tarpeeksi vaan putkessa ja vaimentajassa läpimittaa, niin ääniin tulee potkua.
     
  12. eihän sellasella vehkeellä voi ajaa matkaa mukavasti. Itellä on 2x2.5 putket neljällä simonsin läpivirtaushuilulla ja aika kova kumina kabiinissa. Pää on täynnä ääntä kun on ajanut jonkun 400km putkeen.
     
  13. cam68

    cam68 1st gear

    ei mulla ainakaan koppiin mitään humise tai kumise missään nopeuksissa tai kierrosluvuissa.. ulospäin kyllä kuuluu mukavat murinat.. ja vain yksi 3"läpivirtaava.putki kokomatkan sarjoilta asti3" ja vaimentajan jälkeen 3,5" vaimentaja on taka akselin kohdalla.
     
  14. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Lakitekstissä on maininta, että pitää olla tehokas äänenvaimennin :poff:
    En muista pykälien numeroita!
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

    Amerikassa toinen turbo menee äänenvaimentimena. Ei muutakun vaiheahtamaan. :D
     
  16. rocketman

    rocketman Gearhead

    amerikan dieselin nokka-asteet on paaaljon miedommat kuin bensaserkulla, jotta dynaaminen puristus pysyy asiallisena. siksi pakoäänetkin on yleensä vain varjo bensakoneen äänistä.
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mun muistaakseni jossain sanottiin, että autossa on oltava sellaiset äänenvaimentimet, ettei imu- tai pakoääni häiritsevästi ylitä muuta auton tavanomaisesta käytöstä aiheutuvaa ääntä.

    Eli mun käsittääkseni oikeestaan mitään vaimentimia ei sitten tartte olla, jos meteli pysyy aisoissa ilman vaimentimiakin. Tosin on kyllä niinkin, että paljon vähemmällä pääsee konttorilla, kun putkessa on edes joku murkula.

    Eli vanhaa vääpeliä siteeraten: "Ei se vielä riitä, että on yritystä, vaan sen yrityksen pitää myös näkyä" 8)
     
  18. Löyly

    Löyly 1st gear

    Mulla tuskin pakoäänet ylittäis moottorin kylmäkäyntiääniä vaikka pöntöt pois ottaisin. =) Vaikka kyllä mä meinaan koittaa silti. Eipä se niin iso operaatio ole. Mitä niitä komeita ääniä peittelemään.
     
  19. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    mulla tehtiin viime viikolla melumittaus tienpäällä kun poliisi pysäytti meluhaitan takia :rotfl: yritti setä vaittää että putki pitää olla suunniteltu autoon eikä saa olla hitsattu :soosoo: ei muuta kuin desipelimittari puolen metrin päähän putkun päästä ja siitä puoli metriä sivuun autosta poispäin siinä sitte tyhjäkänti mittaus ja seuraavaksi 2500rpm ja mittaus oli 69db ja 85db raja kuulemma noin 95db
     

Kerro tästä muillekin!