Saanko luvan ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J-M Partanen, 27.10.2002.

  1. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Dartissani on paprujen mukaan 340 mutta oikeasti kone on 360, moottorin kyljessä olevia numeroita oli rälläköity ja joku hitsauksen ammattilainen oli värkännyt kutosen tilalle muhkuran joka hyvällä mielikuvituksella muistuttaa nelosta.

    Mutta kannattaisiko leimata auto virallisesti 360ksi, vai onnistuuko edes.
    Vakuutusmaksu kai nousee ? mutta olisipahan rehellinen peli.
     
  2. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Mahtaakohan tuo vakuutusmaksu mihinkään nousta? Eikös sun Dart oo jo valmiiksi kalliimmassa luokassa, jos se kerran on alkuperäinen 8-Dartti.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    jos auto on 63-66, ei onnistu, jos taas on 67
    ja uudempi ja 10" rummuin, ei pitäisi olla mi
    tään ongelmia katsastuksessa (ainakaan jos vääntösauvat eivät ole ohuimmat kutosmallit).
    Vakuutusmaksutkaan eivät taida muuttua korkea
    mmiksi.
     
  4. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Auto on ´71 alunperin kutosella, jarrut on isot 10" edessä 4 mäntäiset, takana 8 3/4:n kummallisen näköisineen rumpuineen. vääntösauvoista en osaa sanoa muuta kun että ne on.
     
  5. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Sulla on homma ihan OK. Jos vak maksu on noustakseen, on se ihan sama onko 340 vai 360. Nuo jarrut riittää kaikille pikkulohkoille. Ja mitä vääntösauvoihin tulee, suomi Darteissa (myös Valianteissa?) on yleensä ne toisiksi paksummat. Eli kutonen, kasi, heavy dyty ja isolohko; noin niinkuin järjestyksessä.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    sama pätee myös valttereihin noiden vääntösauvojen osalta; vastaan ei oo tullut just muita kun 0.87" paksuja "340" sauvoja, oli kyseessä sitten kutos- tai kasiauto.
     

Kerro tästä muillekin!