Saastelaitteet kuuhun

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ply, 10.7.2006.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tuo lukituksen pätkiminen viittaisi TPS- anturi vikaan. Voi olla hankalaa korjata koska noiden uusien laatu on varsin vaihtelevaa. Jos lukitus jäi jumiin, sillon vian voisi ajatella olevan solenoidissa.

    Itse ajattelin tehdä farmariin jollain tapaa erillisen tps anturin jonkinsorttisella vivustolla. Eli siis joku laadukas säätövastus kaupasta ja siihen kiinni vivusto. En ole vielä tosin ajatusta pidemmälle kerinnyt tekemään, enkä edes selvittänyt minkälaisia säätövastuksia mailmalla on saatavissa.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Perusmallin tps-potikoita saat ostettua useemmankin yhden oikeesti laadukkaan potikan hinnalla. Eli voit huoletta tilata niitä useemman, niin löytyy se "hyvä" yksilö.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko yhden oikeasti laadukkaan potikan hinnat 80- luvulta vai 2010- luvulta?

    Mitä sellanen suunnilleen maksaa?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hinta vaatis nyt vähän tutkimista, mutta tarkotukseen oikeesti sopiva melko paljon.
    Kyllä tänä päivänä just tps käyttöön tehdyn potikan hinta on jatkuvan liikuttelun kesto huomioiden ihan halvimmillaan. Elektroniikkakaupasta löytyvät ns. hyvätkin potikat eivät ole tarkoitettu hieromaan koko ajan liikkeessä, niillä on ihan eri kriteerit. Eli menee teollisuusautomation tarpeisiin, jos haluu vastaavia löytää.

    Mulla on nyt ollu tossa 6.2 letukassa ihan halvin Standard merkkinen tps potikka kytkennältään dieseliin sopivaksi modattuna jonkun 10 vuotta tai yli. Ei pätki, koska sen huomaa het turbaaninlukossa.
     
    Gary Grand, caprice305 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  5. kerma

    kerma 1st gear

    Joo kerran se jäi päälle ramppiin ajaessa ja muuten tuntu, että ei välillä kytkeydy. Vähä kickdownia niin sain lukon päälle lopulta taas.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ramppiin ajaessa päälle jäminen viittaisi mielestäni solenoidin jumitukseen.
     
  7. NickKane

    NickKane 2nd gear

    mitä päästöjä tulee kuusta ? onko vihreät keksinyt jotai uutta taas :rolleyes:
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    armstrongi kuulemma kävi saastuttamassa ja nyt kuussakin lämpenee ilmasto.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. HT

    HT Gearhead

    Muistaako joku lonkalta minkä kierteiset ja millaiset tulpat käy gm saastepakosarjoihin ilmaletkujen tilalle?
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  11. HT

    HT Gearhead

  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ompas hienossa kunnossa noi pillit mitkä puhaltanu ilmaa pakosarjoihin pakoventtiilin juureen, mutta ainoa hyvä saasteenpoisto järjestelmä on tosiaan PCV kaikki muu on turhaa.
     
    HT tykkää tästä.
  13. HT

    HT Gearhead

    Jos joku tarvitsee, myynnissä....
     
  14. Vaari1960

    Vaari1960 1st gear

    Käkkylä vm:1984 kaikki saaste laitteet paikallaan,hyvin pelittää,ei tarvitse kuuhun lähettää,säästyy postituskulut,,.
     
    HT tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!