Sablen jakopäästä

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mercury, 15.9.2005.

  1. Mercury

    Mercury Gearhead

    Jep,eli -86 kolmelitranen veekutonen,niin onko jakopäitä menny?Onko kyseisessä moottorissa jakopään rattaissa semmonen muovipinta?
     
  2. Mercury

    Mercury Gearhead

    Nonnii..
     
  3. Mercury

    Mercury Gearhead

    infoo..
     
  4. Mercury

    Mercury Gearhead

    Jos joku on purkanu kyseistä moottoria niin voisko asiasta informoida..Kun tuli hommattua uus jakopää,mut sitte aloin epäröidä että kandeeko sitä sittenkään vaihtaa..Aattelin että jos siellä rattaissa on se muovipinta, niin sit ainaki vaihtasin sen..Meinaan,eikös periaatteessa ketjujakopään pitäs olla elinikänen..?Mut,-79 351w:ssä oli ainaki rattaissa sellanen muovipinta ja se oli ihan puhki kulunu,ja ilmeiseti tästä johtuen oli yhen venttiilin imassu sylinteriin ja poks..
     
  5. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Mun chevyn 350 koneessa oli kampuran päässä olevassa pyörässä muovipinta. Ehdotan vaihtaa jakopään osat ku kumminki ketju on venyny.
     
  6. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kyllä taitaa olla viisainta vaihtaa..Varsinki ku osat tuli jo ostettua....Kiitos buikki palanterille!Kirpasee viiä korjaamolle ku ei itellä oo yhtään aikaa ruveta remonttihommiin..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muistini mukaan tossa jakopäässä on ketjunkiristin joten ei ole kovin arka ketjun venymiselle vrt. perinteinen v8/v6 moottori.

    Lisäksi muistelisin ilman takuuta että rattaissa ei ole muovipinnoitetta. Enkä vähäisellä kokemuksella edes tiedä että olisi ollut mitään erityisiä ongelmia noissa jakopäissä. Muita ongelmiahan noissa moottoreissa sitten vastapainoksi onkin.

    Suosittelisin kyllä harkitsemaan vielä tuota ennakoivaa jakopään korjausta koska kustannus taitaa olla aika suuri. Onnistuuko edes korjaamossa jakopään vaihto alle 10 tunnin?
     

Kerro tästä muillekin!