Säädettävä jakopää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 9000, 14.4.2008.

  1. 9000

    9000 Gearhead

    Kuinkas päin menee jakopään säätö jossa on kampiakselin rattaalla kolme kiilauraa 120 asteen välein. Merkinnät ovat -4, 0 ja +4. Urat poikkeavat 0-merkistä puolen hampaan verran molempiin suuntiin siten että -4 ura on 3,5 hampaan päässä kohdistusmerkistä ja +4 ura 2,5 hampaan päässä. 0-urasta kohdistusmerkkiin on tasan 3 hammasta. Onko näin että +4 uraa käyttäessä nokka-akseli menee aikaisemmalle? Mopar sb.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    + pitäis mennä aikasemmalle,mut paljonko riippuu siitä miten on sattunut kiilaurien jyrsintä onnistumaan eli heittoja on!
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo. Ihan terve vinkki kaikille ajoittajille on mitata se ajoitus vielä siinä viimeisessä asennossa ennen jakopään kopan kiinnipulttaamista. Noi ilmoitetut "+4:t" ei välttämättä oo just ihan sitä, joskus ei ihan likikään edes, eikä edes ilmotettuun suuntaan. Samaten on nähty lukemattomia kertoja asennusvirheitä ihan osaavienkin toimesta, kun on tullut joku ajatusvirhe ja monikiilasessa onkin kohdallaan väärillä merkeillä. Yhden hampaan heittoakin voi joskus olla vaikee hahmottaa, joten toi mittaaminen on aina suositeltavaa siinä lopullisessa kuosissa.
     

Kerro tästä muillekin!