Säädettävä vakaaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja rodhot, 3.3.2005.

  1. rodhot

    rodhot Gearhead

    Muutetaanko vakaajassa varren kiinnityspistettä vai tarkoitetaanko sillä säädettävää preloadia?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenskäs sitä preloadia voisi säätää, kun vakaaja on yleensi yksi yhtenäinen sauva, vähän kuin torsiojousi? Vai onko niitä toisenmoisia.
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Preloadillla tarkoitin että toista vakaajan päätä "nostetaan", jolla esim. kompensoidaan moottorin vääntöä(takapäässä).
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Säädettävässä kiinnityspiste on säädettävä siinä "sarvessa", mitä lyhyempi sarvi, sitä tiukempi. Kokeilemalla löytää omaan ajotyyliin sopivan.

    Preload on eri asia ja riippuu linkin pituudesta. Helpoimmin sen ymmärtää niin, että ajattelee autoa 4-piste punnittuna ilman vakaajia ja vakaajien kanssa. Jos jakaumat eivät muutu vakaajat kiinni, niin ei ole preloadia. Jos muuttuvat, niin on preloadia. Siksi esim. radalle vaihdetaan linkkiin uretaanipuslien tilalle säädettävät uniballit, jotta 0-preload löytyy.
     

Kerro tästä muillekin!