Sääntövaliokunta ja ryhmäedustajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja uni, 26.10.2017.

  1. uni

    uni Gearhead

    Morjens, alla on kopio FHRA foorumin ilmoituksesta, asiaan liittyvistä asiallisista asioista voi myöskin olla minuun suoraan yhteydessä. Asiaa on sivuttu muutamassakin ketjussa ja koska ne eivät suoranaisesti ole minusta kuuluneet ketjuun en ole asiaan kummemmin kommentoinut, nyt siihen on mahdollisuus. Jos mielipiteesi on että paskaa, ei tuu onnistumaan niin se on jo kuultu, mutta itse haluaisin rakentavaa yhteistyötä asian tiimoilta. Meillä on muutama kysymysmerkki asia joihin pitäisi kansallisella tasolla saada joku yhtenevä linjaus.
    Esimerkkinä voisin vaikka heittää TD ryhmän säännöt, ne joita ne koskettaa niin lukaiskaa ne läpi, myös ne FIA säännöt joihin siellä viitataan ja sitten rakentavaa keskustelua...
    Ennen tuota ajankohtaa tapaan itse ruotsin katsastushenkilön ja on tarkoitus koettaa selvittää maidemme välisiä eroavaisuuksia että ne nyt ainakin tunnistettaisiin ja voitaisiin koettaa harmonisointia. Sitä on monena vuonna yritetty meileillä jne. mutta ei se vaan onnistu silleen, pakko istua samassa pöydässä.


    "Lauantaina 02.12.2017 sääntövaliokunta kokoontuu FHRA:n toimistolla Malmin lentokentällä.

    Mukaan kutsuttaisiin autopuolen luokkien ryhmäedustajat, keskustelemaan mahdollisista sääntökirjaan liittyvistä asioista.

    Tarkoitus olisi elvyttää ryhmäedustajat varsinkin luokissa joissa ajetaan kansallisilla säännöillä.

    Jos luokassasi on jo ryhmäedustaja, keskustelkaa hänen kanssaan mahdollisista sääntöihin liittyvistä epäkohdista tai muista asioista, joita halutaan tuoda sääntövaliokunnan tietoon. Jos luokassasi ei ole ryhmäedustajaa olisi hyvä jos sellainen saataisiin valittua."

    FHRA tech Hannu Nurminen 0401634476
     
    OL 533, JuhaKuu, supo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. GS

    GS Gearhead

    TD:ssä hyväksytty runko/kehikko voisi kyllä olla myös Sfi25.3 ?
     
  3. OL 519

    OL 519 1st gear

    Jep Kalle on menossa pro streetin ryhmä edutajana kokoukseen,eli jos on mielessä asioita joista pitäisi keskustella niin soita 0400 885327 tai meilaa kalle.mannerkoski@gmail.com niin vien asian esille. t:Kalle
     
    OL 533 tykkää tästä.
  4. uni

    uni Gearhead

    Kyllähän se on sallittu nytkin, koska se on sallittu advanced ET luokassa. Noita sääntöjä pitää vähän selventää että vain kansalliset poikkeamat siitä perus säännöstä mainitaan.
     
  5. OL 519

    OL 519 1st gear

    HEI mihin aikaan sääntövaliokunta kokoontuu ja onks pullaa kans,niin ja virvokkeita.
     
  6. uni

    uni Gearhead

    Klo 11. Pullista jne . tarjoiluista osannee vastata toimiston väki...
     
  7. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Toivottavasti kokouksessa tehdään viisaita mietelmiä ja jotka johtavat viisaisiin sääntöihin ja päätöksiin.
    Virallista kutsua ei ole tullut ryhmäedustajat kokoukseen ja tosin omakustanteisena en olis lähtenytkään ja uutta edustajaa SET/PET ryhmälle ei ole ilmottautunut.
     
  8. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Mitähän Raino mahdat virallisella kutsulla tarkoittaa? Kutsu ryhmäedustajille (kaikkien autopuolen) on esitetty 26.10. FHRA:n foorumilla sekä täällä.

    Ja jos olisit aiemmin ilmoittanut halustasi saapua kokoukseen, olisit kyllä kyytiinkin mahtunut.
    T: JIIPEE
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi asiat on varmaan vähän hahmotteilla et kuka minkäkin ryhmän edustaja on, ja sitä kautta henkilökohtaisten kutsujen esittäminen joi olla jopa haastavaa. Mut paikalla oli ryhmäedustajat ryhmistä S/SS, PS, SPS, TMD, RS ja TS. Päätöksiä tuli joistakin asioista jotka olivat ns. yleismaantieteellisiä, ja lisäks vahvoina ehdotuksian tuli sellasiakin asioita jotka koskevat nimenomaan tota ET-ympäristöä. Niistä tullee keskusteluaihetta fyyran keskusteluun ennen päätökisä, et jos haluaa vaikuttaa siihen asiaan ja perustella niin sitä kannattanee seurata.
     
    JuhaKuu ja ET1121 tykkäävät tästä.
  10. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Jykä, valaise vähän.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tärkeetä olis et sais noille muillekin aktiivisille ryhmille se edustus et homma toimis kuten ajateltu, mut kaavailuna olis aikaikkunoiden päällekkäisyyden poistaminen ja lajittelun perustuminen dial in aikaan eikä reaktioon.
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Eli ajavat taas 8.99-6.os Spet ja lajittelu dialin mukaan,Aktiivikuskit antaneet vastaukset tähän eli ei kiitos!Eli esim.-17 mitallikolmikosta kaksi jää luokan ulkopuolelle eli hajoaa hyvä iso aktiivinen ryhmä joka ollut viime vuosina yksi isoimmista ryhmistä autopuolella!
     
    120ZZZ tykkää tästä.
  13. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Tuohan on vasta ehdotus asteella...
    Mutta minusta ainakin olisi kaiken selkeintä että pohjoismaissa "ainakin" ET-säännöt olisivat SAMAT. Silloin kaikilla jotka haluavat käydä kokeilemassa siipiään muuallakin olisi siihen paremmat edellytykset. Ja myös muualta olisi helpompi tulla tänne ajamaan. (Saattaisi rohkaista muitakin jos sopiva porkkana ko. luokassa) Siitä huolimatta jokaiselle löytyisi sopiva et- ryhmä joita siinätapauksessa ettei kaikissa ole kasapäin kilpailijoita voidaan ajattaa yhdessä niinkuin esim. SET/PET.
    Tää oli vaan mun mielipide....
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tarkotus on et ne joita asia koskee voivat siitä keskustella FHRA:n keskustelupastalla, siellä voi tuoda niitä näkemyksiä esiin ennen päätöksentekoa.
     
    ET1121 tykkää tästä.
  15. SG 448

    SG 448 Gearhead

    JP niin onkin vasta ehdotus asteella,MUTTA en epäile hetkeäkään etteikö menis läpi Johtokunnasta ihan noin mitä on ehdotettu.
     
  16. uni

    uni Gearhead

    Senkin takia koettakaa nyt SPET ihmiset löytää se edustaja ja tehdä perusteltuja ehdotuksia. Onko teillä tietoa miksi ruotsissa on aika ikkunat noin?
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    En ymmärrä miksi pitää vaihtaa kun säännöt on turvavermeiden kanssa samat eli ei estettä tulla tänne ajamaan meidän säännöillä ja samoin toisinpäin ja meidän säännöt olivat suoraan NHRA:lta eli ei mitään keksittyä juttua.Sitten mikä pakko on hyvää ryhmää hajoittaa kun on mennyt koko ajan että on ollut yksi isoimmista autoryhmistä SM-sarjassa eli kuskit saaneet ajaa oikeasti kilpaa isoilla kaavioilla.Nyt jos tämä muutos tulee niin häviää taas useita autoja muuanna eli jää talliin tai ajaa muutaman muualla eli ei tule hilloa sinne kuuluisaan kassaan.Sitten täytyy olla yksi Super ryhmä missä voi käyttää kaikkia lisävermeitä trotle,delaytä jne.Sitten tosiasia jonka aivan itsekin olin mukana eli Pro Street kuihtui kotimainen sarja muutamaan kisaajaan kun siirrettiin EDRS Pro hommiin eli tässä hyvää miettimistä onko se järkevää näinä aikoina tappaa hyvää luokkaa parin kuskin luokaksi ja sanoa hitaammille auton omistajille että saatte ajaa Cup-luokkaa kun teillä hitaat vermeet...Ps.Kalustoon panostaminen vaatii sitä että on ryhmällä tulevaisuutta ja se ei ole nyt ainakaan oikein että ryhmä ollaan pienentämässä toivoen että siitä se taas nousee vertaus Super Comp/Gas.Ai niin suatan olla se edustaja mutta odotetaan että saan kaikki aktiivikuskit taakseni.
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Kerrotko mikä estää nyt ajamisen muualla?Minä tiedän ei mikään muu kuin rahan puute!
     
  19. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Ruottisa on monenlaista sekamelskaa esim SBF(Svenska Bilsportförbundet,olikohan tää joku kattojärjestö vrt.AKK) Super Pro on 7,50-9,99 ja eri organisaattorit kuten esimerkiksi tämä Speedgrouppi voi määritellä omat rajat 6,00-8,99 ja mikäli ajat jonkun muu kuin Speedgroupin kisoissa voi rajat olla jotain muuta eli ei ne tule ikinä yhtenäisiksi ellei mennä Ison kirjan(NHRA)mukaan.
     
  20. uni

    uni Gearhead


    Tuokin on totta, siellä ne rajat on tapahtumakohtaisia poislukien Speedgroup eli edrs, käsittääkseni. Toivottavasti saatte sen edustajan joka perustelee tahtonne. Minä en ota sen enempää kantaa näihin ajamis asioihin koska en niistä mitään ymmärrä enkä halua sekaantua.
     

Kerro tästä muillekin!