Sähköauto-uskovaisuus

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

  1. Harley Davidsonin dildo, joka on tarkoitettu tungettavaksi sinne, minne aurinko ei paista. Hinta 38 000 e ja saa tilata jo..

    [​IMG]
     
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Ajoin yhden turbosaabin nosturille starttaamalla.
     
    belair66, mikaa7146 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  3. atalvit

    atalvit 2nd gear

    No jopas on topikki. Itselläni on harrastepelinä -73 Vette ja käyttöautoinakin on aina ollut Chevyjä. Nykyinen käyttis on -13 Chevy Volt, tekeekö se musta sähköautouskovaisen? Vai Chevy-uskovaisen? :D

    Mutta miksi mä ostin Voltin? Koska mä halusin sellaisen ;) En minäkään jotain kallista Teslaa, tai edes Nizzania olisi ostanut, ei sellaisessa ole minulle taloudellista tai toiminnalista järkeä. Tilanne on se, että autossa on oltava myös bensakone. Matkat töihin ja takaisin menee kaikki sähköllä ja pitemmillä ajoilla ei tarvitse suunnitella ajamisia latausasemaverkoston mukaan. Silloin kun mä ajan, olen pomo, ja auto tottelee mua. Ei päinvastoin. Volt on ollut passeli peli, kun 18 tkm ajoissa on kulunut vasta 64,7 (kuuskytneljä pilkku seittemän) litraa bensaa.
     
    Powerstroke, GT72, KajS ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Paljonko tuolla ajaa yhdellä latauksella?
     
  5. atalvit

    atalvit 2nd gear

    Omien havaintojen mukaan noin 40-80 km. Oma ennätys 86 km viime kesänä. Talvikeli ja kovat nopeudet syövät ajomatkaa näissä, vastaavasti kesäkelillä voi päästä kirkkaati pitemmälle kuin mitä normikulutus kertoo (EPA-normin mukaan 56 km range). Voltissa bensakone tulee mukaan lämmitusavuksi, kun lämpö menee alle -10C (tai noin 0C, lämpötilan voi valita asetuksista).

    Työmatka on 22 km yhteen suuntaan, siinä suhteessa auton toimintasäde on mulle just sopiva.
     
    GT72 ja KajS tykkäävät tästä.
  6. splitti

    splitti 2nd gear

  7. Harri S

    Harri S Gearhead

    Marginaalijuttuja, huoli pois.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Juu yksittäistapaus, nyt ei saa antaa pelolle valtaa.
     
    mikaa7146 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  9. splitti

    splitti 2nd gear

  10. Osuma Din Baden

    Osuma Din Baden 1st gear



    Taitavat olla nää yksittäistapaukset vielä aika kinkkisiä sammutettavia, vähän kuin Fukushima. Ja terveellisiä.
     
  11. Osuma Din Baden

    Osuma Din Baden 1st gear

  12. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Pyh, sama tapaus kuvattu vähän eri kulmista.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Eihän ne missään nimessä paloturvallisia ole,tietäähän tuon jokainen.
     
  14. sämpy

    sämpy Gearhead

    Ei ole kyl mikään siirtohöyläämökään. Olikos se Kilpisjärvellä kun paloi koko koulu/monitoimitila mikälie, kun viereinen moottoroitu lasikuituteltta syttyi palamaan. Vaikka jengiä oli paikalla pilvin pimein niin mitään ei mahtanut.

    Mimmoset sammutussysteemit on laivalla, luulisi että autokannella joskus käryää ja siellä riittää palokuormaa. Pumpuilla vettä suoraan merestä?

    Itse pidän esim. Teslan akkuja sieltä varmimmasta päästä, mutta onhan noita kiinalaisvalmistajia, sinne suuntaisin huoleni..
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Siis mikä siellä kilpisjärvellä alkoi palamaan?
     
  16. sämpy

    sämpy Gearhead

    Siirtohöyläämö. Häh? kui?
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  17. timuli

    timuli Gearhead

  18. Jenkkiauto

    Jenkkiauto 1st gear

     
    Pertti K tykkää tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    On se, aikamoista haipakkata.
     
  20. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Tuosta Teslan FSD:sta. Se toimii rajatuissa olosuhteissa sopivalla tiellä ja sopivassa liikenteessä.

    Ihan Suomestakin kokemusperäisiä havaintoja, tekee haamujarrutuksia esim motarin ohituskaistalla kun säikkyy vaikka oikealla kaistalla olevaa kuorma-autoa, heikoilla kaistaviivoilla saattaa koukkia bussipysäkin kautta ja välillä ajelee muutenkin kuin juoppo.
    Pahinta ettei ota keliä huomioon ollenkaan. Esim talvella maksiminopeus missä auto onnistui automaattisesti pysäyttämään itsensä ennen toisen auton perää TM talvitestissä oli vaatimattomat 10km/h.

    Tesla kyllä hypettää täysin autonomista ajoa, mutta todellisuudessa siitä ollaan vielä kaukana.
     
    Jussi289, mikaa7146 ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!