Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. pantera

    pantera Double Gearhead

  2. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Somessa saa jatkuvasti lukea hehkutusta kuinka sähköauto on niiin älyttömän vikkelä etenkin juuri 0-60kmh välillä ja kaikki "dinoautot" jää aina jalkoihin liikennevaloissa jne. Jopa 40 vuotta autoja myynyt autokauppias kehui että aika kova rauta saa olla polttomoottorilla että on nopeampi liikennevaloista, joopa joo, ehkä tuollaiset puheet uppoaa joihinkin. Teslat kulkee joo mutta kaikenmaailman leaf-miehien ja ID3-naisien hehkutusta ei jaksaisi kuunnella yhtään kun itsellä on kokemusta kaikenmaailman autoista. Niinpä päätin tehdä pienen testin kieli poskella, suljetulla alueella tietenkin. Mikään tieteellinen koe tämä ei ole mutta vahvistaa oman persdynon kuitenkin oikeaksi ;)

    2021 40kwh LEAF
    [​IMG]
    2008 saksalainen nokivasara
    [​IMG]
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Norjan ihmeellä Think City joskus ajelin ja se tuntui aika ripeältä kiihtymään 0-50kmh. Ihmettelin mistä moinen kun kuitenkin oli melko mopo ja ei kulkenut kuin 100kmh (ylämäkeen hyytyi 80kmh). Tässä vastaus oli alustageomeometria. Siinä taisi olla 106 Pösön akselistot mutta akseliväli oli lyhyempi. Suunnittelija ei toki ollut jaksanut/osannut laskea uudelleen anti dive/squat-geometriaa vaan oli alusta lyöty sellaisenaan alle. Kiihdytyksessä kori keinahti reippaasti taaksepäin antaen lisäpotkun tunnetta. Vastaavasti jarruttaessa kori heilahti eteenpäin jolloin myös jarrut tuntuivat tehokkailta.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitää muistaa, että mitä enemmän on sähkökikottimen omistajia, sitä halvempaa bensa on meille, ja sitä pidempään sitä riittää, jollain ne kaikki kikottimet kuitenkin pitää liikkua ;)
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Täällä Posti on hoitanut talvella jakelun sellasella sähkötrikellä. Nyt kun tuli kesä ja hyvät kelit, niin Posti jaetaan Transportterilla... ei jymmärrä :D
    [​IMG]
     
  7. Aslak

    Aslak Gearhead

    ? Ei tuo kyllä Transporterilta näytä ja kelikin vaikuttaa kovin kesäiseltä.. En ymmärrä minäkään o_O
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuva on vain viitteenä, että minkälaisella härvelillä ajelivat talven.
     
  9. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    impala-63 tykkää tästä.
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Olipas mielenkiintoinen tuo jaettu iltalehden juttu ja varsinaisen ihmeellistä siinä oli että rehellisesti kirjoitettu(ja jopa julkaistu)niinkuin uutisten pitäisi toki ollakkin mutta varsinkin fiksuimmat lienee huomanneet väistämättömiä seuraamuksia vapaan liikkumisen vaikeuttamisessa tällä politiikalla maassa jossa on Hki pohjoispuolellakin noin 1000 ruuhkatonta kilometriä eikä niitä tällä menolla sinne ikään tule,päinvastoin loputkin metsäläiset kuolee sukupuuttoon liikkuvuuden+loppujenkin palveluidenkin alasajossa saaden aikaan oman "siirtolaisaalloon" myös pohjoisesta pääkaupunkimme kauppakeskuksiin notkumaan mutta kansainvälisyyttähän se sekin kun tulee joikaajia lähiöihin muualtakin kuin Afrikasta ja lähi-idästä...

    Mikäli loppukäyttäjiä ollaan perinteisen kaluston osalta ja äänestätte tapahtumaankin näin niin vissiin kannattaa NYT ajaa mahd paljon,perinteisen kaluston säilöminen 8v Viiville ajokortti-ikään tai olla vaan välittämättä mistään taitavat olla huonoinpia vaihtoehtoja mikäli asuinpaikaksi kirjoitetaan suomi ja nämä päästötavoitteet pysyy.
    Saa vehkeet muuten rauhassa pölyttyä ja pitkään kunnes joku pakostakin kyllästyy niiden säilömiseen.

    Toki sopiihan sinne romumiehen laariin kaikki merkit ja vuosimallit sulassa sovussa ja varsinkin vanhat isokoriset autot joissa paljon metallia,toki näissä uudemmissa nykyautoissa enempi tyyriimpiä jalometalleja muovisuuden vastapainoksi.


    Se on äänestämisestä kiinni jos kehitystä halutaan "jarruttaa"eikä ajateta yhteiskuntaa suoraan surman suuhun päästämällä toimiva tekniikka käsistä ja siirrytä lapsenkengissä olevaan todellisista saasteongelmista kärsivien alueiden kelkkaan joka meidän oloissa enempi muotijuttu vailla yhtikäs mitään järkiperustetta.

    Bensaa kuin dieseliäkään ei muuten riitä yhtään sen pidempään vaikka sähköautoihin osa siirtyisikin,keinoja on monenmoisia tehdä niitä muustakin kuin raakaöljystä jalostaen ja pumppuhintakin veroilla tehty monessakin maassa olipa tuotos puristettu porkkanoista,öljyliuskeesta ,palmuöljystä tai kotitalousjätteistä.

    Harrasteautoilun tulevaisuudesta en kirjoita juuta enkä jaata ,jokainen osaa muodostaa mielipiteensä niiltäkin osin taatusti itse ikäisekseen silmät auki pitäen,tutisevia partoja kuunnellen ja ympäristöään tarkkaillen.

    Tietty äänestäminen ja jonkun tuntemattoman tyypin nostaminen hyville liksoille on aina arveluttavaa tuleeko pistettyä rasti väärään ruutuun pääosin uskottavan naaman perusteella,yhtä huono vaihtoehto tuntuu olevan samojen naamojen kierrätys jotka haluaa vaan jatkaa totuttua hyvää eloaan saamatta mitään lupaamaansa aikaan...:oops:
     
    Muokattu: 10.6.2021
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    se ruotsin ukko joka oli teslalla töissä ja nyt suunnittelee isointa akkutehdasta pohjois ruotsiin kehuu odottaneensa pari vuotta omaan teslaansa vara-osia,eipä kiinnostaisi tämmöinen auto vaikka kulkisi vedellä
     
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Vielä kun saamme sarjatuotantoon sähköllä toimivan aggregaatin, sähköllä toimivan tuulivoimalan, sähkökäyttöiset aurinkopaneelit sekä dieselkäyttöiset sähköautot, niin koossa onkin vihreä paketti, jonka avulla maailma pelastuu ja vihreä siirtymä on taattu.
     
    kerkko, faikku66, taunusstyle ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Nytkö meni kuppi nurin? :p;)
     
    Isamu ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ei, en aio ostaa sähköautoa.
     
    Desoto57 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    https://yle.fi/uutiset/3-12017607

    Tämä ei liity suoraan sähköautoihin mutta kuitenkin noihin maailma-pelastuu-autoihin. Ihmiset sössii näemmä taas itse asiansa.
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuo on omituista että kaasuautot on tehty noin typerästi että niillä voi lähteä liikkeelle vaikka korkeapainetankkausliitin on kiinni letkussa. Sähköautoissa on jokaisessa tuo asia ajateltu valmiiksi, eli jos piuha on kiinni, auto ei liiku.

    Samalla nostan esiin SESKO Ry:n kommentin jokin aika sitten ylen uutisissa esitettyihin väitteisiin liittyen sähköautopaloihin laivoilla. Yle on jo ilmoittanut että tekevät korjaavan uutisen, siellä kun oli mennyt polttomoottoriautojen sähköpalot sekaisin sähköautojen palojen kanssa.

    sesko.fi/sesko-akatemia/uutiset/kommentti_ylen_5.7.2021_julkaisemaan_uutiseen_sahkoautopalojen_sammuttamisesta_laivalla
     
  18. Minä taas olen ihmetellyt sitä, että Teslat on rakenettu niin typerästi, että pienen vian takia pitäisi vaihtaa koko akkupaketti..Ellei korjaa DIY-menetelmällä:

     
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei niitä siten ole rakennettu. Valmistaja vain on valinnut toimintatavan että akkupaketti korvataan toisella kunnostetulla ja paketit korjataan keskitetysti.

    Mutta kuten tuossakin tapauksessa, aina voi korjauttaa muualla. Ei polttomoottorin ongelman kanssa tarvitse vierailla vain merkkihuollossa.
     
  20. klunssila

    klunssila Gearhead

Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!