Sähköflekti 6.5LTD suburbaniin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja GMC-96, 11.10.2006.

  1. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Ajatuksena oli vaihtaa nykyinen remmiflekti sähköpuhaltimeen, koska mielestäni viskokytkin pyörittää flektiä kylmällä koneella liikaa (flekti pyörii nahkeasti käsin, kun kone ei ole käynnissä).
    Tein aiemmin saman homma 6.2 D vaniin ja homma toimi loistavasti, mutta vanissa ei keulalla ollutkaan muuta kuin syyläri. Puhaltimen ohjausanturi oli sijoitettu ylävesiletkuun.
    Subbarista löytyy keulalta syylärin lisäksi moottoriöljynljäähdytyskeno, vaihteistoöljynljäähdytyskeno, ilmastoinninjäähdytyskeno ja jarru-ja ohj.tehostimenkenno.
    Mitä mieltä olette, mistä kaikista nesteistä tulisi lämpötilatieto puhaltimen ohjauksille ottaa ja kuinka kuumaa mikäkin neste (lähinnä nuo öljyt) saisi olla ennen puhaltimen kytkeytymistä?
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ite otan koko flektin pois marraskuussa ja laitan takas maaliskuussa
    Sahkofekteja tarttet 2 , ilmastoinnin takia ja muutenkin toi syylari on aika iso yhelle flektille
     
  3. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Vanissa olikin juuri tuo kahden flektin yhdistelmä. Eipä tarvinnut laittaa niitä tuuliohjaimia ollenkaan, kun flektit peittivät koko syylärin.

    Syylärin taaksehan voisi tietysti viritellä ilmanlämpötilaanturin, joka ohjaisi flektejä. Näinhän se viskokin ymmärtääkseni toimii. Tällöin se huomioisi kaikkien kennojen lämpötilan yhdellä (tai kahdella) anturilla.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ilmastointi päällä pitää ainakin toisen flektin pyöriä koko ajan, muuten
    riittää todennäköisesti ihan lämpötieto alavesiletkun puolen säiliöstä.
     

Kerro tästä muillekin!