Sähköinen käsijarru

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jaketin, 16.3.2017.

  1. amatööri

    amatööri 1st gear

  2. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Mulle sanottiin aikoinaan, että jos seisontajarru käyttää käyttöjarrun paloja/kenkiä, pitää olla mekaaninen yhteys kahvasta jarruihin. Eli esim. tohon omaan jos olis toteuttanut paineilmatoimisen, olis onnistunut vaikkapa kardaanikäsijarrun rakentamalla.
     
  3. timopajala

    timopajala 2nd gear

  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites onko pykälät muuttunut mihkään suuntaan kun aikanaan kyselin et joskos tekisi sellaisen käsijarrun joka pitää
    Eli sovitepalat ja etusatulat, sekä niille käsijarru kahva
    Ei kuulemma saa laittaa moista........................... ei vaikka kaikki alkuperäinen olisi paikallaan ja toimisi

    Traileria jos kiskoisi paljon ja vinssailisi, niin vaikka joka pyörään ylimääräiset satulat, niin luulisi pysyvän paikallaan, mutta ei
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei tartte olla mekaanista yhteyttä ei kuorma-autoissakaan ole. Mutta se paineilma systeemi pitää olla niinpäin että ilman ilmoja jousi painaa jarrut päälle ja ilma vapauttaa. Jälkiasennuksissa sitten tulee luonnollisesti vastaan hyväksyntä jutut, eli tehdas valmis setti kyseiseen autoon tai luujuuslaskelmien kera yksittäis hyväksyntänä.
     
  6. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Mutta koskeeko kuorma-auton ilmajarruja samat pykälät kuin näitä pienempien neste/mekaanisia jarruja? Voihan se tietysti olla että katsuritkin vastailee vaan mutuja, kun ei välttämättä ole ihan kaikesta kokemusta...
    Ja korjataan nyt toi paineilmatoiminen vielä paineilmavapautteiseksi, niinkuin se toki käsijarrukellolla olis ollutkin.
     

Kerro tästä muillekin!