Sähkökatkaisijoiden restaurointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja MS73, 7.4.2022.

  1. MS73

    MS73 3rd gear

    Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä missä saisi vanhoja auton kytkimiä yms. korjautettua.

    Itselläni on tuollainen 58 mallin Desoto ja sen valokytkin toimii kyllä, mutta siinä on vanhuuttaan tullut kontakti ongelmia ... eli pitäisi kaiketi uusia hieman osia sisälle.

    Ebay:n kautta löytyi noille restaurointi palvelua, mutta empä viitsi lähettää potikkaa jenkkeihin kun posti toden näköisesti hukkaa sen jo ennen rajan ylitystä.

    Mobilisti piireissä on varmasti monia jotka näitä tekevät, mutta tuo tieto tahtoo pysyä yleensä melko lailla "sisäpiirissä".
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ammattitainen kelloseppä pystyy jos viitsii. tai miten olisi mittarikorjaamo Palanto?
     
  3. karra

    karra Double Gearhead

    Kannattaa kysyä myös Pulttikanava Lappeenrannassa. Korjaavat mitä ihmeellisempiä vanhoja laitteita. Kerran kun kävin oli sähköpaimenia korjattavana.
     
  4. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Halukkaan tekijän löytäminen voi olla hankalaa, kun uusi maksaa näköjään nossina n. 350$ + rahdit + tulli + alv, on turhan suuri riski lähteä pitelemään vanhaa josta välttämättä ei saa uuden veroista, ja jotain tarvisi kuitenkin saada tehdystä työstä laskutettua.
    Yksi hyvä vaihtoehto on kurkata sinne sisälle itse. Ton ikäset kytkimet on kasattu yleensä niin, että ne saa purettua ja kasattua helposti, ja sisällä ei ihmeempää tekniikkaa ole. Kontaktipintojen putsaus, ja ehkä muutama jousi uusiksi, niin taas rokkaa. Mittarinvalojen kirkkauden säädön "potikka" voi olla vähän haastavampi, mutta jos tyytyy siihen että pahimmassa tapauksessa ne on päälle/pois tyyliset säädön sijaan, niin sekin yleensä herää henkiin puhdistelulla. Pahimmillaan sulla on käsissä katkaisija, joka ei toimi sen paremmin kuin aiemmin, parhaimmillaan toimiva katkaisija, ja kuluina vähän hiekkapaperia sekä pari purettua kuulakärkikynää jotka luovuttivat jousensa.
    Ebayn kunnostuskuvien perusteella aika simppeli kokonaisuus, esim. tossa linkissä pari kuvaa puretusta:
    https://www.ebay.com/itm/292822741800
     
    Seevu, Gary Grand ja kerkko tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!