Sähköpyöräilyn kustannuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja BRAKE DRUM, 29.6.2024.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kun se osio yleistä keskustelua on deletoitu niin avataan keskustelu tänne kakspyöräisiin.
    En ole enenevässä määrin harrastanut pyöräilyä sitten 330 vuorokauden päivärahahommien enkä aio harrastaa koskaan enää milloinkaan. Mutta että sähköpyöräilyssä on tuollaisia kustannuksia ja vaivannäköä oli uutta. Polkupyöräkorjaamoille tulee taas kysyntää.


    https://www.aamulehti.fi/kolumnit/a...f&utm_source=iltapulu.fi&utm_content=promobox
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No, mikäpä se olisikaan luultua edullisempaa?
     
  3. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Toissapäivänä juuri vieressä ollutta sähköpoljinta katsoin ja mietiskelin ketjujen kestoa kun kun näyttivät niin heppoisilta ja kuivilta:)
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Noissa voi valita useamman laatuisia osia. Joskus muinoin tuli ajettua fillareillakin liki "kymppi" vuodessa, eikä niiden osia noin usein tarvinnut vaihtaa. Jos vielä optimoisi, niin voi pelata kaksilla ketjuilla yksien rattaiden kanssa, niin saa ehkä vielä alemmat kustannukset. Eli vaihtelee kaksia ketjuja useamman kerran, niin ne kaikki osat kuluu yhdessä tasaisemmin.

    Työkaveri ajelee offroad kisoja fillareilla. Hällä ei kestä pyörät vuottakaan ja ne hajoaa vähän erilailla kuin tavallisten polkijain kamppeet. Runkoja katkeaa yms. Mut se ajaminen on hänen kunnollaan sitä, että kaupungissa nopeusrajoituksia noudattavat autot jäävät jälkeen.
     
  5. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Tuo ihmettelemäni pyörä taisi olla ns.halpatuotanto malli. Moottori tosin takanavassa et ei ketjuille ehkä niin paha sittenkään.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tehtaassa tehdyissä sähköpyörissä moottori alkaa olla keskiössä. DIY rakentajat voivat valita etu- taikkatakanapamoottorin tai sitten keskiön tienoille laitettavan moottorin väliltä.

    Itsekin olin keskiömoottorin kannalla, mut taitaa olla kestävyyden kannalta parempi puolata haluamansa lainen vanne takanapamoottorin ympärille.
     
  7. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Tässä nyt täytyy epäillä hieman sovinistisesti, että ajeleekohan tuo jutun toimittaja aina isolla vaihteella kun sähköavusteisessa vääntöä riittää? Ainakin nuorempana kun tarkkailin innokkaammin pyöräilijätyttöjä niin huomasin että vaikka olisi miten hieno vaihdepyörä, se ilmeisesti vaihdetaan useimmiten ostamisen jälkeen poljonkierrosten säästämiseksi isoimmalle vaihteelle ja sinne se jääkin. Kun ylämäissä loppuu vääntö niin sitten työnnetään. Kehittelinkin muunnellun sanonnan maailman turhimmista esineistä, jossa oli paavin ja nunnan erogeenisia alueita sekä naistenpyörien pikkuvaihteet.
     
    taunusstyle ja kerkko tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!