Sähköt pätkii 89 lava-autossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja voittol, 3.4.2009.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    gm:n 6.2 d;ssä .Pari kertaa nyt tehnyt ,kun pitäs panna virrat päälle mitään ei tapahdu ,mittarivalot ja kaikki pimeänä, kun pari minuuttia ihmettelee sähköt palautuu ,mikään avaimen hemputtelu tai johtosarjojen tai liitosten koppulointi ei selkeästi auta ja toisella kertaa mittari valot ja muut sähköt ikään kuin vilkkuivat tasaisesti , taas koppuloimaan ja hemputtelemaan kaikkea , missä sähkö liikkuu, eikä selkeää apua ,mutta kutenkin taas parissa minuutissa kaikki ok. Onko ehdotuksia olisiko muuta vikapaikkaa kuin virtalukko( sekin on muutama vuosi sitten kyllä uusittu ,mutta voinee silti olla syyllinen) onko toivoton vaihdettava tuo virtalukon sähkö osa?
     
  2. Del Monte

    Del Monte Gearhead

    mulla oli -89 vanissa samanmoinen vika että virratkatosi yht´äkkiä ja sitten tuli takas ja vikana oli siinä konehuoneessa tulipellissä kuskin puolella oleva "moninapa" liitin jos sitä sellaiseksi voi kutsua(musta ja neliön mallinen) ja siellä pari johtoa oli käynyt ns. "kuumana" eli kuoret sulahtaneet sekä 4 johdon sisäisestä säikeestä 1 enää piti johtoa kasassa sekä olivat jo tosi vihreinä...nämä kun uusin niin vika loppui.

    Ei välttämäti ole sun autossa vikana, mutta yksi vaihtoehto

    Monte 8)
     
  3. voittol

    voittol 2nd gear

    Ninpä nin oliskin vikaa sillon kun on tallilla ja vois rauhassa tutkailla , että mikä auttaa , mutta vika on aina kun on jossakin kaupan pihassa tms. missä ei viittisi kauheesti levitellä.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Liekö tommosessa Dieselissä Fusible linkit startin kaapeleissa kuten bensavehkeissä? Semmonen kun menee poikki on kyllä virrat kateissa, jos sulla on menossa poikki->pätkii välillä ja toimii taas kun saa kosketusta? Tosin luulis että pätkii ajossa kun on tärinöitä yms.
     
  5. voittol

    voittol 2nd gear

    Niin onko ne semmosia vahvoja muovimöttejä ,joita ei voi avata ? ei tossa mielestäni semmosia ole. Virtalukon pohjan nyt tilasin ,kattotaan mihin se riittää :odroll:
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Enpä ole minäkään semmoisiin törmännyt noissa missään mitkä on alunperin diisseleitä ollut...
     
  7. jype

    jype 3rd gear

    Itellä oli just samanlainen vika -90 pickupissa ensin ei tullu virtaa ees sisävalolle, mutta hetken päästä sai startata ihan normaalisti ja se korjautu niinkin helposti kun puhisteli molempien akkujen navat kunnolla jokavälistä.

    jatketaan tähän kun on saman tyylinen vika, mistähä lie johtuu että kylmänä ajovalot syttyy viiveellä, parkit tulee heti mutta ajovalot vasta "jonkun ajan" päästä, kun ne kerran syttyy niin loppupäivän pelaa normaalisti, katkasia on putsattu ja niitä sankoja minkä kautta virta kulkee on väännetty tiukemmalle. onko nuissa ees releen kautta valot ?
     
  8. WTF

    WTF Gearhead

    Seuraaksi savuaa se katkaisija ja valoja ei tule ollenkaan, kun valot ei ole niiden releiden takana.
     
  9. voittol

    voittol 2nd gear

    Alunperin ei ajovaloilla releitä ,ne on ennemmin tai myöhemmin lisätty?
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se muovimöntti on vaan tavallisen johdon ja fusible linkin liitos. Se pätkä
    siitä möntistä päähän on sulake. 10-15cm.

    Kestää taivuttelua ja murjomista selvästi huonommin kuin tavallinen johto
    Ja voi olla poikki vaikka kuori on ehjä.
     

Kerro tästä muillekin!