Sämpylä caprice -91 stw.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PA-LA, 22.11.2007.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tuli hankittua tollanen farkku käyttöautoksi nyt alkuun ainakin talveks. Olisko potentiaalia perheelliselle "elämäntapaautoksi" nämä kun kuuluvat niihin vehkeisiin joita ei saa harrasteautoiksi sanoa(kun sillä ajetaan ympäri vuoden) :lol: . Tästä sujuvasti sitten siihen että ainahan näitä pitää rassata että tuntuis paremmalta ja omalta joten mitä tälle tekis että pysyis edes diisselien mukana kaupungilla kiihdytellessä? Eikä ole trolli vaikka joku sitä jo epäilee ihan tosissaan kyselen kun tuntuu jopa edelliseen kutos pick-uppiin nähden suhteellisen laiskalta. Ja tiedetään ettei halpoja heppoja ole olemassakaan, mutta miten esin tuplaputket tälläiseen vähäpäästöiseen kattivehkeeseen?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    94-96 LT-1:ssä on tuplaputket vakiona, sellaiset sattunee aika helpolla? Hirveesti ei kyllä varmaan potkua tuu lisää......
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Vähän outoa, ei sen niin laiska pitäis olla kuitenkaan, 0-100 noin 10-11 sekkaa, 170hv/1900kg, joten EHJÄ tommonen pitäisi olla kyllä pirteämpi kun kutos-pikkari. Käy ennen viriosapakettien hankintoja koeajamassa joku toinen yksilö. Itse ainakin yhdellä 93 farmarilla muutaman viikon ajelin ja olin positiivisesti yllättynyt sen kulkupuolesta. Oli selvästi pirteämpi kuin mikään 307-vanhempikoppainen ja nimenomaan esim. ohituskiihtyvyys oli kohtuullisen hyvä. Riippuu siis aina mihin vertaa. Eihän se mikään raketti ole, mutta dieseli vai dieseli. Onko sitten Bemarin 530d vai vanha 123-mersu mihin dieseliin vertaat. Väittäisin jonkun tuoreehkon A3 dieselin tai Golfin olevan samaa tasoa kulkupuoleltaan.
     
  4. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    No pelkästään ei varmaan tule hepan heppaa, mutta toisaalta jos koneelle bensansyötölle yms keksis jotain niin silloin pitäis saada myös nuo kaasut poistumaan reippaammin. Jonkinlainen kattihan siellä vissiin on oltava? :eek:
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Niin edellinen p-u tosin oli ford f-150 4.9efi ja manuaali joka vaikuttanee asiaan, kuitenkin kaupunkiajossa tulee capriselle kiire jos meinaa ton fordin mukana pysyä. Maantiellä tilanne kyllä korjaantuu kun vauhtia on jo valmiina ohituksiin, farmarin omamassa on 2000kg/124kw.
     
  6. 63impala

    63impala 1st gear

    Pari sämpylä capricea omistaneena (.91 5.0 ja -95 4.3 ) voin myös todeta kutos-pikkarin (-91 4.3) olevan viivalta huomattavasti Capricea pirteämpi. Siis vertailussa juuri 5-litraiseen. No uudemmalla 4.3 "baby LT-1" koneisella pyörii jo kahdeksikkoa niiden pikkarien ympärillä. 5-litraisen ponnettomuuteen viivalta lähtiessä on selkeä syy; perävälitys. Muutenkin suomen rajoituksiin tuollainen 3.4-> ruuvi tekisi poikaa.
     
  7. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    No mikä perä ja välitys siellä sitten vakiona on? Ruiskulle näissä ei varmaan pysty ihmeitä tekemään?
     
  8. 63impala

    63impala 1st gear

    -91:ssä mulla oli 3.08 ja -95:ssä 3.41 ruuvi. Olen kuullut 2.73 ruuveistakin, mietippä sitä, kun TH700 loikkari kertoo sen 0.7:lla...

    -Markku-
     
  9. Terveiset täältä daytona run tapahtumasta , löysin äsken aivan huippuhyvän´95 buick roadmaster farmarin lt1:llä ,ajetu 80tml , ja voisin sanoa että virheetön kunnoltaan , ei ruostetta eikä kulumaa missään , jos olet kiinnostunut ,laita yv.

    t Akseli
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakin 95:ssa perät on n. 2,7 tavallisessa ja 2,9 trailer packagen kanssa, siinä tarttee jonkin verran vääntöä et tuollainen +2 tonnia liikahtaa noilla ruuveilla.
    Toi 93 mitä kehuttiin onkin siis jo 350tbi koneella eli ei oo sama kuin 91.
    Noissa voi bensanpainetta hiukan nostaa ja hengitystä parantaa mut toi uudempaan vaihto on ainoa konsti millä saa järkevästi kulkua.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tai sen 3.42 tai 3.73 peräruuvin vaihtaminen?
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    onnittelut ! olen itsekin mieltynyt sämpylään... tiemestariin 8)
    ei noi kyllä mitään raketteja ole 305 koneella mutta eipä vie menovettäkään sit niin paljoo.
    yritän kans vieroittaa itseäni etuvetovolvon käytöstä talviautona ja siirtyä pikkuhiljaa takatuuppari buickiin. olin jo unohtanu miten hauskaa takavetosella on liukastella menemään :lol:
    no tää talvi mennään vielä etuvetovoimin kun buikissa ei ole lohkolämppäriä ja eberi taas maksaa liikaa...
     

Kerro tästä muillekin!