Sakkoja ropsahtelee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 0rs0n, 3.4.2016.

1. eilhik

eilhik Double Gearhead

Yhtä ihmetellyt kun sitä näkemäaluetta ei ole siellä missä on esim. hirvivaroitusmerkit ei paljoa lohduta kun pitäisi nähdä sinne metsäänkin kun ojasta alkaa tehometsänkasvatus jopa naapurimaassa on asiat toisin 70km/h rajoitusalueilla on sitä näkyvyyttä pientareiden ulkopuolellakin.
    Toiseksi miksi ne kivet pitää sinne ojan taakse jättää maisemaksi lipsahdus tieltä ja muuten pääsisi suht vaurioita niin eikös se kuutionkivi satu siihen autoon tätähän ei tutkita montako kuljettajaa menehtyy huonon tieinfran vuoksi yleensä kuljettaja ja auto syyllinen.

2. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Jotenkin vähän aina epäilen näitä väitteitä, ei ole eka kerta kun tielle tulee kamerapöntöt ja heti sen jälkeen uutisoidaan kuinka turvallisuus on parantunut... Onko se turvallisuus oikeasti parantunut, vai onko tilastoa vaan luettu niin että onnettomuudet on mukamas vähentynyt, ja näillä uutisilla saadaan sitten suuren yleisön ja tienkäyttäjien hyväksyntä näille rahankeräyspöntöille...?

En onneksi juuri kehä ykköstä ajele, pitkästä aikaa lauantaina ajoin välin Tuusulantie -Turun moottoritie ja kyllä se jono aina hidasti kameran kohdalla, kameroiden välit mentiin 100km/h niinkun ennenkin.

3. Pertti K

Pertti K Double Gearhead

Juurikin uutisoitiin että tapaturmaisissa kuolemista Suomessa n. 10% liittyy liikenteeseen. Että olisikohan saanto parempi jos pistettäisiin paukkuja jonnekin muualle(kin) välillä kuin alle 10 km/h ylinopeuksiin.

Ja taas, jos sakkotuloja haetaan, niin sanoisin että aika tuottoisaa olisi jalkatutu keyvenliikenteen pariin. Ja sivutuotoksena voisi liikenneturvallisuuskin parantua ihan kivasti. Tosin kevyenliikenteen valvonta on vaikeampi automatisoida kun pyörälijöillä ja rullaluistelijoilla ei ole rekisterikilpiä. Hmmm....

4. DX

DX Double Gearhead

Se nyt vaan on nykyajan "urbaani metrohomo" muoti-ilmiö, että paha saastuttaja-autoilija laitetaan mahdollisimman ahtaalle jotta kevyt liikenne voi omahyväisesti elää kuin siat pellossa.

sillä ei ole merkitystä mikä olisi yhteiskunnan kannalta hyväksi, ideologia ei tunne oikeaa ja väärää

5. Lyijykelkka

Lyijykelkka 2nd gear

Mulla on on ollut kortti 80-luvun alusta lähtien ja keksin niihin aikoihin helvetin hyvän konstin, miten pääsee maksamasta ylinopeussakkoja. Ja on toiminut niin hyvin, että vain kerran on tullut lappu maksettavaksi.

6. maddis

maddis Gearhead

Minun konsti on vielä parempi. Toimii 100%. Itse en tosin aina sitä noudata. Eli ajelee rajoitusten mukaan.

7. talonmiehen vapaapäivä

talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

Ei toi rajoituksen mukaan ajelu oikein toimi, kun välillä saattaa jäädä huomaamatta rajoituksen muutos, ja silloin yleensä se kamera välähtää. Mutta kun ajaa aina 20km/h alle rajoituksen niin siinä tuo vahingon mahdollisuuskin on jo aika pieni. Tietty jos haluaa ottaa varman päälle niin ajelee aina 30 alle:)

Liikenteen sujuvuudellahan ei ole mitään merkitystä

8. 0rs0n

0rs0n Gearhead

Ei alle rajoitusten saa ajaa missään nimeessä. Ei vaikka mikä hätä olis tai kuinka huono keli....... Näin virka valta sanoi........

9. Herje

Herje Double Gearhead

Teidän nurkilla ne poliisit on muutenkii umpi kyrpiä :mad:

10. 0rs0n

0rs0n Gearhead

Nii ne tuntuu olevan..... Keksivät omiaan yrittävät päteä........ Ilmeisesti niillä ei seiso jos ei saa olla ilkeä jotakuta kohtaan. Ni joutuu vaimo käymään naapurissa ........

11. Nikuzai

Nikuzai Gearhead

Moniko hyppää maantiellä auton eteen vaan sen takia kun mulla on oikeus?

Moniko hyppää suojatiellä auton eteen vaan sen takia kun mulla on oikeus?

Montako läheltäpiti tapausta sattuu suojateillä sen takia, et kävelijöillä ja pyöräilijöillä on oikeus tulla eteen? Entäs montako läheltä piti tilannetta sattuu maanteillä sen takia, et jalankulkijoilla on oikeus pysäyttää liikenne kävelemällä keskelle tietä?

12. eilhik

eilhik Double Gearhead

Tuossa tapauksessa siellä oli ihan virallinen suojatie ja toimintamalli oli jostain Stasin / KGB,n oppikirjasta millä asiat korjattiin,

Tässäkin tapauksessa toiseen suuntaan menevä auto oli pysähtynyt ja antanut mahdollisuuden ylitykseen niin vastakkaisen suunnan autoilija kelasi sitten yli.
    (meikkipussi oli levinneenä autossa kuulemma)
    Keskikoroke pelastaisi ja mahdollistaisi edes jonkin moisen ylitysmahdollisuuden ja saisi edes rattijuopot korokkeen jota väistellä ja tarkistaa ajokuntoaan.

13. Fuselage

Fuselage Gearhead

Itse jouduin eilen tekemään tiukan jarrutuksen koulun kohdalla. 40km/h rajoitus. Koulun kentältä lenti potkupallo tielle ja perästä ryntäs 4 kpl 8-10v ikäsiä poikia ajotielle.
    Eli tarkkana siellä liikenteessä, varsinkin taajamassa.

14. 0rs0n

0rs0n Gearhead

Sen olen huomannut. Nykyään ei ole kaikilla jalan kulkijoilla/pyöräilijöillä järki päässä. Eteenkin pyöräilijät.

Vauhdilla tulevat jalka käytävää pitkin. Ja yhtään katsomatta tuleeko autoja. Ylite vaan. Ei niistä arvaa et ne tulee tuen yli. Ei yhtään katota taakse päin tai hiljennetä. Yli vaan.

15. jan13

jan13 2nd gear

Helsingissä tuo on ihan normaalia että kävellään / ajetaan fillarilla tien yli kattomatta tuleeko ketään, sit ihmetellään ja syytetään autoilijaa kun ajoi yli. Tätä tapahtuu myös kohdissa joissa ei ole suojatietä.

16. maxvo2

maxvo2 Double Gearhead

Lahdessa pari viikoa takaperin virkavalta taisi laputtaa kevyttä liikennettä Vesijärvenkadulla. Oli siviilipukeuista ja virkapukuista väkeä katsomassa miten valoja noudatettiin. Minusta hyvä että joskus näinkin.

17. impala-63

impala-63 Double Gearhead

Eilen ihmettelin kun helsingissä helsinginkadulla kun siihen on just viime kesänä tehty pyöräilijöille tehty oma kaista autokaistan viereen. No minä pysähdyin punaisiin valoihin niin yksikään pyöräilijä ei pysähtynyt. Näkyivät vetävän kaikista punaisista surutta läpi. Minä tyhmä kun luulin että niitä koskee samat liikennesäännöt... Ei ihme että niitä jää alle.

18. always bb

always bb Gearhead

Olisiko jo nopeusrajoitukset vähän pielessä vt4 Jyväskylä Pihtipudas väli vois olla hyvin koko matka 100km/h mutta menee 100 60 sitten taas 80 aivan turhaa kokoajan vaihtuu
    Mitä kehä 1 tulee nyt kesäkelissäkin ajettu kolareita ei vaan uutisoida että uskotaan toi skeida että oli parannus tieturvallisuuteen. Tällaisilla teillä (2kaistaa) ajetaan 100km/h
    Mutta ei maassa jossa kohta viimeinen sammuttaa valot ja loppuu kiusaaminen autoilua kohtaan. Autoilu on rangaistus taulukon yläpäässä. Hyvä esimerkki ajoin Saksassa viimme kesänä Saksassa 180km 120 rajoituksella, muut ajo kanssa kasa poliiseja olikin tienposkessa. Sydän kurkkuun että kortti pois (Suomi ajattelu) jarrua ja takana oleva vaan välkytteli pitkiä että fuck . Tämä siis kuin olisi ollut kehä 1 ja aamuruuhka

19. jenkula

jenkula Gearhead

Kaupungilla pitää olla tarkkana "trikoopyöräilijöiden" kanssa,niitä ei koske nopeusrajoituksetkaan.

20. Nikuzai

Nikuzai Gearhead

Millä kaistalla olit?

Oikeen puoleinen on 80 ja alle taivaltavat, viereinen 120 ja vasemmanpuoleinen väistä takaa tulevia.
    Ja jos on 2 kaistaa niissä paikoissa joissa nop.raj. kyltti on vaan oikeella puolella vasen on nopeudestaan "vapaa"

Näin olen kuullut väitettävän

Meinasin kolarin ajaa saksassa motarilla, vetelin vasenta kaistaa sitä mitä volkkarin tilamuna halusi laukata omikseen ja kattelin, et jaa auto eessä, nostin sit kaasua kunnes tää edessä ollut laitto hätävilkut päälle, niin vilkasin vasta sitten mittaria +140 oli siinä vaiheessa kun olin kaasun jo nostanut, nopee vilkasu peiliin ja jarrutus 80 nopeuteen

Kerro tästä muillekin!