Saksaan meni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JJ, 4.6.2006.

  1. JJ

    JJ Gearhead

  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Ei haittaa, eikä pidäkään. Suomeen tulee kuitenkin enemmän hienoja autoja kuin täältä pois lähtee ja onhan mahdollista, että samakin auto ostetaan joskus takaisin, vrt. ex-Hersti Caddy.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Harmi kun meni,autohan oli upea mersuksi! Todella hyvin tehty,luomus!
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Harmi joo. Mutta eiköhän Matti vielä tule radalle jollain hienolla autolla. Tuskin jää rakentelu tuohon. Erittäin osaava jätkä.
     
  5. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    rahalla saa ja autolla pääsee 8)
    eikös kaikki oo myytävänä kunhan vaan hinnasta sovitaan :lol:
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jep, rahat pois sieltä mistä saa, mitä niitä itkemään. Lisää tulee koko ajan.
     
  7. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Mihinköhän päin Suomea tuo Musse päätyi?

    Eilen näin vilaukseltaan Imatralla saman mallisen Mussen, mut en osaa sanoa olikohan kuitekaan Cobra-Jetti.
     
  8. bootsi

    bootsi Gearhead

    Niiin totta, ei rautaan pidä rakastua. (wanha viidakon sanonta) 8)
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Oon kuullu samanlaista.
     
  10. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Mitään ei ole vielä työn alla. Tallissa odottaa kuitenkin ensimmäinen jenkkini, joka EI ole Lincoln.

    Mese tosiaan meni Saksaan. Mesen piti olla viimeinen harrasteautoni (kuten Karmann Ghiankin). Autojen rakentaminen kuitenkin on mun juttu (ajoin mesellä 13000km) ja valmiista autosta ei oikein saanut enää kicksejä. Tapauksessani uuden projektin aloittaminen tarkoittaa edellisestä luopumista, koska näihin uppoaa selvää setelirahaa. Olisihan se kiva hillota näitä talliin mutta se ei ole minulle mahdollista (en lottoa).

    Nyt keväällä todellisuus sitten iski. Mulla ei ole kesäksi mitään autoa! No, asia saatiin korjattua ja uusi harrastepeli saatiin Suomeen 31.5. eli varsin tuore tapaus. Ajattelin, että on aika saada omakohtaisia kokemuksia jenkkiautosta ja sen laadusta. Mesen jälkeen rima on aika korkealla.

    Tallissa ei siis ole Lincoln vaan pelkkä CONTINENTAL MK II -57 (444 kpl valmistettu).

    Tää on viimeinen auto, mitä rakennan...

    Matti Äyräväinen
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei ollenkaan paskempi valinta... :rotfl:

    [​IMG]
     
  12. SG480

    SG480 1st gear

    Mussen myynti-ilmoitus meni ohi. Mitä tolla oli pyynti?
     
  13. Make2

    Make2 3rd gear

    Muistaakseni jotain vähän yli viiskymppiä. En tiedä onko se paljon vai vähän kun en Mustangeista mitään ymmärrä, mutta kaveri möi pari vuotta sitten Matching Cyclonen Cobra Jetillä noin 15k, mutta sehän on taas ihan eri auto.
     
  14. Elevator

    Elevator 1st gear

    mikäs merkki se tämä continental mkII on? Onko tää fomocoa kuitenkin? ei toi kookle oikeen kerro mitää
     
  15. amalo

    amalo Gearhead

    Eikösse Mato Valtosella ollut ton korimallin continental... jossain ohjelmassa sitä esitteli. Ei taida juuri muita sitten ollakkaan tiedossa suomessa? Hieno peli, vähän samaa näköä kuin thunderbirdissä.
     
  16. SG480

    SG480 1st gear

    Aika mukava arvonousu jos tuo on sama auto joka oli myynnissä Kokkolan suunnalla pari vuotta sitten.
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    perushistoriaa;
    continental mark I- II oli 55-56 FoMoCon malliston huipulla, siis Lincolnin yläpuolella.

    Muotoilulla käsittääkseni pyrittiin hillittyyn aristokraattiseen ilmeeseen, eurooppalaiseen vaikutelmaan, ja autohan näyttää ihan britiltä.

    Myöhemmät Continetalit III-IV oli niitä kolhonkauniita viistolamppumalleja, joista ainakin minä tykkään enemmän...

    Eräälllä sliipparillahan on kanssa tommonen valkoinen yksilö, joka esiteltiin kasissakin ammoin.

    Ihan persoonallinen peli joka tapauksessa !
     
  18. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Vuonna 56 ja 57 Continental oli oma divisioona. Continentalista yritettiin tehdä jotain todella hienoa varakkaille asiakkaille (joita oli mm, Elvis, Frank Sinatra...). Autoa hierottiin todella pajon käsityönä ja jokaisesta autosta tuli persnettoa 1000$. Aika paljon tuohon aikaan, kun auton hinta oli 10000$. Tavallinen Lincoln maksoi n. 5000$.

    Matti Äyräväinen
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hieno peli ja siitä tulee varmasti vielä hienompi! Tuuria projektiin!
     
  20. Elevator

    Elevator 1st gear

    Eli toisinsanoen enemmän kun hieno projekti aihio :D Pitää tutustua internetin ihmeellisessä maailmassa tuohon autoon.
     

Kerro tästä muillekin!