Sapporo/Challenger jarrusatuloista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Timmo, 15.1.2009.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Kyseinen kampe on siis Mitsubishi Sapporo GSR -79, joka tunnetaan myös Dodge Challenger ja Plymouth Sapporo nimityksillä. Kyseinen vekotin on 2.0 vapaastihengittävällä ja tuplilla koneella, jota USA-versiossa ei ollut ohjelmassa. Kyseessä on alunperin Saudeihin viety vekotin USA-puskureilla, mutta Eurooppa-koneella.

    Mahtaakohan kenelläkään olla tietoa, onko noissa kaikissa vekottimissa samanlaiset takajarrut? Lähinnä hakusessa on jarrusatulat. Rockauto myy satuloita 1.6 ja 2.6 koneisiin, mutta kuvaa ei siellä valitettavasti ole. Vähän riskaabelia siis lähteä tilaamaan.

    Onko jollakulla tiedossa ehjiä satuloita tuohon laitteeseen? Motonet myy tiivisteitä muutamaa vuotta uudempaan Sapporoon, onko kellään tietoa olivatko takajarrut samanlaiset koko tuotannon ajan?
     
  2. Simo

    Simo 1st gear

    En valitettavasti tiedä vastausta kysymykseesi, mutta tuli mieleen yksi juttu.
    Wildcat Moparsissa katselin ko. Challengeria 2.6L 4:s koneella olevaa versiota. Asia kerrottiin rehellisesti myös auton kyljessä :
    Challenger 426 :D


    Edit:

    Merkintä oli siis jo tehtaalla laitettu.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    us partsissa on töissä eräs heppu, jolla on tuollainen sapporo harrastevehkeenä. en muista sen nimee, mutta eiköhän se sieltä löydy. hän varmaan tietäisi asiasta enemmän.. jospa kyselet nimee ja laitat vaikka sähköpostia??
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Purin tänään tuon satulan atomeiksi ja siitä saa vielä kalun, jos siihen saa jostain tiivisteet (vinkkejä mistä saa mittojen mukaan, jos sarjaa ei löydy).
    Sitten pitää uusia yksi neulalaakeri (jep, jarrussa). Toinen puoli on vielä purkamatta.

    Jos joku tietää, mitä ihmeen tekemistä niillä shimmilevyillä tai aluslevyillä on käsijarrun akselissa, niin kertokaa?
     
  5. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Tuolta kannattaa kysyä. Tuurilla saa tavallisessa varaosakaupassakin hiljaisena päivänä niin hyvää asiakaspalvelua, että etsivät vastaavia osia kataloogista/hyllyiltä.
     

Kerro tästä muillekin!