SAUNAKÄRRYT / PIRSSIT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rikke76, 16.11.2004.

  1. rikke76

    rikke76 3rd gear

    Olisko jollain jotain jutun tynkää/kuvia sauna-auto projekteista?
    Tässä olis yks kaverin kärry mut löytyiskö muita??? :lol:


    NYT TOI PIRSSI OLIS MYYTÄVÄNÄ:

    lisätiedot:

    http://www.nettiauto.com/190280

    :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll:
     
  2. makke

    makke 1st gear

  3. PAPH

    PAPH Gearhead

    Makke, Makke... Kyllä nyt VBCF:n sivut pitäis tietää... http://kotisivu.mtv3.fi/vbcf/vbcf/galle ... dford.html
     
  4. makke

    makke 1st gear

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

  6. VX4/90

    VX4/90 Gearhead

    minnes tuo sauna petteri muuten joutukaan eikös se ollut myynnissä, lunastettavissa tms???
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Tais toi Mk2 päätyä lopulta sulattoon, kun kattojärjestö (VBCF) ei halunnut sitä pois lunastaa vaikka ehdotettiin moista.
    Toi eka Mk1, eli se ainut oikea on kyllä vielä voimissaan, mut ilman saunaa; toimittaa tylsää autonkuljetusauton virkaa. :cry:
    Ja tossa ekassa versiossa oli munaa. Sauna ylös muutamassa minuutissa autosta joka ei ole edes sinne päinkään. Onneksi sain siinä saunoa useamman kerran, ja jopa sen viimeisen. Eikä uudemmassakaan painoksessa löylyissä ollut vikaa, mut silti CF veti voiton 10/0 Retuperästä fiiliksellään.
    Rest in peace both of You! :cry: :cry:
     
  8. jvc

    jvc Gearhead

    Tuo jälkimmäinen paloauto-sauna kiinnosti itseäkin jonkin verran, kun seisoskeli tässä eräällä parkkiksella siirtokehotus ovessa, veikö sen kaupunki vai joku muu talteen, ei ikinä selvinnyt. Olisi ollut mukava hengittää sekin hetkeksi eloon. ei vain oikein kukaan tiennyt siitä mitään, tai ei tosin kauhean aktiivisesti tullut kyseltyäkään.
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Niin tuo Retuperän WBK:n entinen Bedford olisi kyllä ollut syytä saada talteen jo ihan kulttuuriperinnönkin takia! Mut siin ei saanut olla esillä niitä R WBK tekstejä enää kun se vaihtoi omistajaa. Viimeisin omistaja oli yksityinen hlö (tai sit parin kolmen kaverin perustama yhdistys). Auton siis taisi viedä säillöön kaupunki ja sillon jo omistaja kertoi, että hän ei sitä lunasta (syyt jokaisen omia henkilökohtaisia). Siinä kohtaa vedottiin alan harrastajien yhdistykseen, että se olis pelastanut auton. Mut ymmärrettävistä syistä hyvin pinen jäsenkunnan järjestö ei ollut valmis ottaman kyseistä menotaakkaa harteilleen.
    Siis lopulta taisi käydä niin, että tuo auto päätyi Kuusankoskelle. Varmaa tietoa asiasta minulla ei ole.
    Ja jos tässä olen kertonut asioita jotka onkin tosin, niin toivottavasti ne joku oikoo. Ihan muistikuvieni mukaan kirjoittelen.


    Niin ja lisää aiheesta. Tässä ihan naapurissani, eli samassa kunnassa mutta eri kylässä on Saab sauna. Tuo kyseinen sininen 96 Saabista tehty sauna on esitelty useammassakin lehdessä, ainakin nyt Turun Sanomissa ja Turun Tienoossa.
     
  10. hangover

    hangover 1st gear

    hmm. autoista ei, mut peräkärriin viime keväänä tein. Sellai ihan kohtuu iso, 150 x 300 musta mökki kuistilla. normaali narvin puukiuas ja hormivesisäiliö. Jotkut kehu, jotta on tilavampi ja paljon parempi löyly kuin omassa rivitalokopperossaan.. Hauska peli, jonka kanssa kesällä löysin itseni aika veikeistäkin bileistä.. Ajettavuuden kans oli alkuun vähän onkelmaa.. Mut uusilla iskareilla ja 205 aluläskeillä tulee vanikan peräs 130 km/h vielä ihan kiltisti. Bensaa sauna syö n. 4 l sataselle. n. 4000 kilsan aikana yhden kerran poliisi tutkaili rakennelmaa.. Totesi tarpeelliseksi suomalaiselle reissaajalle ja toivotti hyvää lomaa...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Paloauto sauna päätyi Espoon kaupungin toimesta ämmänsuolle hylkyauto varikolle josta sen olis elokuussa vielä saanut lunastaa kuljetus+säilytys kuluja vastaan noin 200-300€ hintaan, huutokauppaan se ei joutunut koska siitä sai paremman hinnan kuusankoski oy:ltä jonne se viimeisten tietojen mukaan päätyi. auto oli siinä kunnossa että mikäli akussa oli virtaa niin avaimesta käyntiin ja baanalle bensaakin oli kuulemma tankissa 30litraa. Auton omistaja lupas antaa avaimet ja paperit sille joka sen käy lunastamassa itselleen Espoon kaupungilta vaan ei tainnu kelvata kelleen...
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Itse ajelin tuolla Petterillä vuonna 1997, kun pidettiin viimeiset Kylteriajot. Teekkarien Autokerho (TAK) lainasi sen ko. tapahtumaan/(leikkimieliseen autosuunnistuskilpailuun). Silloin se saatiin lainaksi ehdolla, että vappuna on leimassa ja niinhän se oli, omistaja oli tuolloin vielä RWBK. Muistaakseni jäsen TL teki paljon hommia jarrujen kanssa, kun yksi rumpu oli soikea ja todellista hyväätahtoa tarvittiin katsurilta.

    Teema Kylteriajoissa TAK:lla oli Satanklaus Express ja kaikki olivat pukeutuneet tontuiksi ja tietty pukkikin oli ja laulettiin joululauluja. Muita teemoja kisassa oli muistaakseni mafia+town car, Faktahomma, ym..

    Petteri oli muistaakseni just sellaista "ei ripuliranteille"-tyyppiä.

    RWBK:lla on tuntunut toi vanha paloautokalusto rapistuvan aika vauhdilla. Petterin jälkeen heillä oli Austin vm 1947?, ja nyt on Ford jostain -60 luvun alusta. Olivat ajaneet koneen kuivaksi.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Retuperällä on t-hoppa hallussaan tosin sitä säilytetään ja ylläpidetään Mäntässä tehtaan museossa. Ajopelinä on tällähetkellä konevikainen Ford600 vm-57 mikä ollee Rauman paperitehtaiden entinen paloauto. Austin oli Strömbergin entinen tehdaspaloauto ja vuosimalli lienee -46. Kyseinen ajoneuvo myytiin eräällä entiselle soittajalle ja lienee kuivassa suojassa odottelemassa eläkepäiviä ? Bedford oli Fazerin entinen paloauto ja sen kunto oli huono jo rwbk:lle tullessa
     
  14. sjussila

    sjussila 1st gear

  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä kai suomestakin saunasaabi löytyy? Vai oonko nähnyt harhoja?
     
  17. rikke76

    rikke76 3rd gear

  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Juu et nähny harhoja, se sininen 96 saabisaunahan oli Kiekun pyttybileissä viime vuonna... :D
     
  19. makke

    makke 1st gear

    Tämä on juuri se lietolainen sauna Saab josta mainitsin aikasemmin tässä keskustelussa.
     
  20. KHN

    KHN 1st gear

    Rikokset taitaa olla jo vanhentuneet, niin että kyseistä Kylteriajoa voidaan muistellä vähän enemmänkin. Ennen kisaa auto otettiin seisontavakuutuksesta liikenteeseen ilman mitään erikoisempaa kommenttia vakuutusyhtiöltä. Vasta kisan jälkeen paljastui että olimme ajelleet koko päivän rekisteröimättömällä autolla...

    Ei toi Retuperän autonpito aktiivisinta mahdollista ollut. Itse olen ajanut kyseisen Petterin rekisteröintikatsastukseen kahdesti muutaman vuoden välein.

    Harmi toi Petterin kohtalo. Mun muistaakseni sille oli kilometrejä kertynyt vain luokkaa 10 000 km tai jotain sinnepäin.
     

Kerro tästä muillekin!