SB moparin nestekytkin

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja maxvo2, 20.3.2007.

  1. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Tilaamalla saa uusia ja osat pirun kalliita. Millaisia ratkaisuja tehty?
    Oma ajatus ottaa pää- ja työsylinteri hiacesta / vast. mutta ruutia on turha keksiä jos joku on sen jo keksinyt. Joillakin on varmaan toimivia ratkaisuja valmiina.

    En vieläkään usko että olen valtakunnan ensimmäinen joka asiaa aikoo toteuttaa, vai teenkö historiaa :eek:

    Hemmetti :( Kaikillako Z-akseli, muovipuslat ja pirun ahdas väli A-korisen kuskin puoleisessa moottoritilassa?? Oliko edes tehdastekoisia nestekytkimiä??
     
  2. MJF

    MJF Gearhead

    Samaa on tullut suunniteltua Valianttiin, Mersun ja Volkkarin osia itte oon pyöritelly. Pääsis vain joskus taas raketelemaan sitäkin :-?
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    nestettä

    Jotta suunnitellut vai myös toteuttanut? Oma rakkine 65 vallu, mutta kun ei tuo ahdas väli startin ympärillä mättää ja nesteellä aion tehdä mutta kun pyörä on keksitty :)
     
  4. MJF

    MJF Gearhead

    Suunnitellut vasta. ´65 Vallu on kanssa, mutta släntillä ja 833:lla
     
  5. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Meikäläisellä oli plymoutis neste kytkin hetken aikaa... Mutta mäen saanu tarpeeks pitkää liikettä siihen, oli työsylinteri jostai matukasta ja liian lyhyt liike. Ny mullon vaijerilla mut son jotenki tunnoton ja helevetin jäykkä, mä meinaan ainaki jatkaa vielä tota suunnittelu työtä nesteen kanssa ku se jo jotenki toimiki. Onko kellään tietoa minkä auton työsylinteris olis suhteellisen pitkä liike...? Pääsylinteri on jostai nissan urvankingistä muistaakseni.
     
  6. erkkilä

    erkkilä 1st gear

    kytkin

    unohtakaa vipu systeemit työsylinterissä ja toteuttakaa alapää jonkin uudemman pakun sylinterillä joka tulee kytkimen maljan ympärille .
     
  7. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    ÖÖ ainiiku miten? ettei kytki käpälää mikä liikuttaa painelaakeria, käytettäis ollenkaa. Selitä tyhmälle tarkemmin :lol:
     
  8. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    kaveri anto mulle eilen mersun painelaakerin, siihen tulee letku kiinni ja se itse laakeri liikkuu nesteen voimasta. ei käpälää tai ylimääräisiä osia. näppärältä idealta vaikuttaa. pitää tehdä sille sellainen peti mihin sen voi tukea ettei jää pelkkien pulttien varaan. tulee siis sinne kytkinkopan sisälle.
     
  9. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Saakeli! toiha o täydellinen!!! minkähä merssin se painelaakeri oli?
     
  10. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    kävin tallilla sovittelemassa sitä ja näyttäis menevän melkein heittämällä paikoilleen, sisääntuloakselin holkki on n. millin kapeampi mutta ei taida olla merkitystä koska se tulee pulteilla kiinni. koppaan joutuu kyllä tekee hieman reikää että saa sen sinne menemään. kysäisen kaverilta minkä marsun osa se on. hinnan sanoi pyörivän jossain parin sadan hujakoilla.
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Laitahan tietoa mistä mersusta peräisin.. ja sitten Motonetiin / muuhun tarvikeliikkeeseen..

    Hienoa, alkoihan sitä ajatusta viritä kun vähän potkiskeli :D
     
  12. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    2000 316cdi sprinterin sylkkä.

    Sprinter-CDi 00-- (sis työsylinterin/ei sekventiaaliv.). . 84-4354 138.00 ???

    motonetissa ton hintainen
     
  13. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    huomen tai ens viikol meen jatkaa sovittelua ja kattoo minkälaisen alustan sille joutuu tekemään. onneks duunissa saa tehtyy vaikka mitä alumiinista...
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    nestekytkin

    Kiitos!
     
  15. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Äijä laittaa si textiä tulemaan tänne kuinka saa meneen sen paikoilleen, ja kuvatki ois hyvejä! Saattaa olla et pitää tilata itelle samammoone sylinteri... Kiitoksia kovasti vinkistä. Mikäs pääsylinteri sulla on?
     
  16. kinde

    kinde Gearhead

    Kaverilla oli tällainen zydeemi jo 90-luvun alussa Dartissa , en vaan millään muista mistä se oli kasattu. Melkoinen holkki silloin sorvattiin työsylinterille. :eek:

    Pitäis varmaan kysellä mihin nekin osat joutui.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    pitää ottaa kuvia sit miten istui ja astui. vois kattoo jos mä ens viikol kerkeen niit mittoja tekee niin jos sit saman tien tekis niit korokepaljoa useempia. pääsylkkänä tällä hetkellä ois jonkun corollan sylkkä mut aattelin mennä motonettiin mittailee ton sprintterin omaa. jos löytyis vähän halvempi, normaaliin sprintteriin maksaa sylkkä n.40e ja tohon cdi:hin 138e
     
  18. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Joo laita ny ihmees tilastotietoja miten hommat sujuu. Varmaan se työsylinteri toimii tosiaan parhaiten pääsylinterin kanssa mille son alunperin suunniteltukki kaveriksi. Ja jos teet kiinnike paloja enempiki työsylinterille, niin täälon ainaki yks ostaja sellaselle...
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tässä on niitä liian kalliita hydraulisia painelaakereita / pääsylintereitä :lol:

    Yhden valmistajan tuotteet:
    McLeod:
    HYDRAULIC THROWOUT BEARING - BOLT ON
    HYDRAULIC THROW OUT BEARING - SLIP ON

    Summit hinnat edellisille (sis. pääsylinterin)
    MCL-13225 (23 urainen BOLT ON)

    MCL-14005-10 (23 urainen SLIP ON)

    MCL-14005-30 (18 urainen "HEMI" SLIP ON)


    Yhden jannun kertomus eräästä HTOB asentamisesta
    http://www.garbee.net/~cabell/hydraulicclutch.htm


    Pelkkiä hydraulisia työsylintereitä myydään jenkeissä yleismallisina alkaen n. $100. Halvalla ei välttämättä saa hyvää (vuotavat). Oikein laadukkaita saa Suomestakin (esim. Alcon n. 350€). Sachs myy myös HTOB:jä kinnereihin, jos heiltä löytyisi luetteloa mittoineen.

    EDIT: Päivitetty McLeodin uudet luettelolinkit.
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Laitahan tietoa miten onnistui ja jos teet niitä korokepaloja niin olen kanssa valmis ostamaan yhden.. niin olihan sun laatikko A-833??
     

Kerro tästä muillekin!