SB moparin nestekytkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja maxvo2, 20.3.2007.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    painelaakeria

    Miten Mikkis on projekti edennyt? Hain viime viikolla sovittelua varten risan painelaakerin Sprinteristä. Sopii hyvin kytkinakselille. Liike ei ole kuin 2 cm! Mahtaako riittää "jenkkinormitetulle" paineasetelmalle? Tsekkaitko kuvat jotka olivat BBD:n sivuilla...
     
  2. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Itselläkin projektina a-833:seen laittaa nestekytkin ja tällä hetkellä oon käyttänyt Ladan kytkintyösylinteriä.. :odroll: ..Vielä pitäisi koittaa rakentaa pääsylinteri poljinasetelman kylkeen ja testaa että mahtaako riittää liikevara..muuten rupean väsäämään noista -01 diisseli Mondeon työsylinteristä...
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    työsylinteriä

    Mikäs on -01 Mondeon työsylinterin halkaisija.. Meinaan kun 97-00 Mondeissa ei mahdu kytkinakselin ympärille, sama murhe Saabien vastaavissa.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ei päässyt täksi kesäksi tota viritelmää tekemään, tuli vauhtipyörä hieman myöhään koneistuksesta. jälki oli muuten aikas kehnoa.
    sprintterin sylkkä tosiaan liikkuu vain pari senttiä, en tiedä mahtasko riittää. nyt mulla on kiinni mekaaniset vivustot ja uus levy. vois joku päivä ennen joulua mitata paljon sen liikerata on.

    toimiihian tuo tankoputkiklunssihässäkkäkin ihan hyvin :poff:
     
  5. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Re: työsylinteriä

    Mikäs on -01 Mondeon työsylinterin halkaisija.. Meinaan kun 97-00 Mondeissa ei mahdu kytkinakselin ympärille, sama murhe Saabien vastaavissa.[/quote]

    Tänään kokeilin ja hyvinhän tuo mahtui tuohon päälle, sisähalkaisija oli noin 27-28 mm ja liikeradan pituus laidasta laitaan n. 17mm, painelaakerin halkaisija samaa luokkaa moparin orkkiksen kanssa...Nyt vain tarvitsee enää työstää tuo adapteri sisälle kytkinkoppaan...
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: työsylinteriä

    Tänään kokeilin ja hyvinhän tuo mahtui tuohon päälle, sisähalkaisija oli noin 27-28 mm ja liikeradan pituus laidasta laitaan n. 17mm, painelaakerin halkaisija samaa luokkaa moparin orkkiksen kanssa...Nyt vain tarvitsee enää työstää tuo adapteri sisälle kytkinkoppaan...[/quote]

    Kytkinakselin putki on sulla ilmeisesti pois, vai aiotko laittaa toisen putken vai miten toteutat?
    Mulla kun molemmissa laatikoissa orkkis kytkinakselin putket ja niissä on ulkohalkaisia 31.75 mm...
    Kiinnostaa kuitenkin kun on tuo oma kanttura kanssa ojassa..
     
  7. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Hoplaa..juu on jääny tuo hetken vähemmälle ruuvaamiselle...juu itteltä puuttuu tuo kytkinakselin putki, tuossa mondeo omassa sylinterissä on oma putkensa ja oon hoitanut tuon keskittämisen tekemällä erikoistyökalun jolla saa keskitettyä tuon keskelle..viime viikolla tein adapteripalat tuonne kytkinkopan sisälle..
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Notta tänään sain nestekytkimen toimimaan. 3 cm kytkinhaarukalla liikettä. Irrottaa ainakin koria tuupatessa.
    Voimaa vaatii pirusti irrotukseen. Työsylinteri kiinni rungossa, niin moottori / laatikko paketti "nitkahtaa"hieman kun painaa poljinta.
    Käymään kun ei vielä "virallisesti" saa rakkinetta niin ei voi kokeilla paremmin.
    Ottihan tuo aikaa ja "tupakkia". Vaikken poltakaan...
     
  9. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Ai nii juu...on unohtunut vastatakin tähän..Paketti on toiminut moitteetta ja hyvin irrottaa eikä luista...ja on myös pehmee käyttää...perä ei vaan kestänyt piiskausta ja seuraava versio nestekytkimestä tekeillä..
     
  10. Joller

    Joller 1st gear

    Kaverilla oli niiden vanhassa kimppa valtterissa toteutettu jollain BAASin osilla, pitäneepä kysellä tarkemmin kunhan muistan, kun tämä olisi ihan hyvä tieto itsellenikin, kun olis yks A-833 otottelemassa nurkissa..
     

Kerro tästä muillekin!