sbc 350 elvytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja laitinen88, 20.9.2014.

  1. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Eli autona 77wm caprice ja talviteloille menee nii olis sydäntä tarkotus ehostaa

    Lohkona toimii perus 010 lohko ja kannet olis tarkotus vaihtaa 882:kkosiks.

    Eli sopivia ja katu käyttöön tarkoitettuja viriosia pitäis hommata mitkä toimis edelbrock Victor Jr ja 600 edelbrockin kanssa

    Nokkaa, mäntää, stroukki sarjaa tai mitä vaan hyviä niksejä ja sopivia osia noitten kaa eli lohko, kannet ja imu osat mitkä olis hommattua jo.

    Tääl on varmaan iha hyvä kysyä kokeneilta konkareilta neuvoa :D
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    882 kannet ja victor jr imari särähtää heti korville.
     
  3. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Oisko jotain muita kansi vaihto ehtoja? Mikki kansii on vähä vaikee metsästää ja haluisin pysyä ihan noissa rauta kansissa perjaatteesta :D

    Tietoo onks imari matala vai korkeammalla vääntävä vaikutus?
     
  4. BigBlock-V8

    BigBlock-V8 3rd gear

    Kato multa LT1 Koneita myyntipalstalta. Pikku modauksella se kaasari imusarja ja jakaja paikalleen. Pitäis voiman riittää pikkunälkään.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Kansiksi laita Summitin valurautakannet(osanumero sum-152123) kanava sopiva pikkanen 165 cc ja palotila 72 cc.Just sopivat sulle.Ostin tällaiset,ja hinnaksi jäi kaverin avustuksella 550 €.Ainakin päällisin puolin näyttävät olevan laatukampetta.
    Unohda mikkikannet jotka ovat kalliiksi tulevaa historiaa sekä Victor Jr.

    Tasapäämännät jotka tulevat sulle myöskin edulliseksi ja puristuskin on sopiva 9.0:1 noiden em.kansien kanssa.Comp Cams XE 262 H nokka ja Edelbrock performer EPS imusarja päälle kera 600 cfm kaasarin kanssa, niin et voi astua harhaan.

    P.S kun noissa valurautakansissa haluat pysyä,niin ehdottamani Summitin vaihtoehto on mielestäni hyvä.
     
  6. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Kiitos näitä kansia tutkiskelemaan ja ehkä ostelemaan hyviä vinkkejä! Kysyisin vaa et mikä tos imusarjas on eroa performerii sellanen on tällä hetkellä kiinni... 9.0:1 puristuksilla käy normi bensa?
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Oletan että oot aloittelija? Hanki perusopit jenkkiläisiltä sivustoilta,suosittelen. Siellä on alottelijalle paljon selkeemmät vinkit ilman perisuomalaista juupas-eipäs vääntöä. Sitten kun oot saanu peruslinjan selville(moottorin toiminta ylipäätään,sen tuntemus vaaditaan virittämiseen) niin voit jutella pienistä eroista rakentamisessa yms. Oma linja pitää löytää ensin,muuten siitä tulee semmosta että otat liikaa onkees kaikkien sanomisista ja oma konsepti menee sekasin.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noi 882 kannet mitkään ihan surkeet ole mutta jos niitä käyttää niin viktorit ja ränttänokat pitää unohtaa. Noilla kansilla saa kyllä kapriisia hyvin liikuttavan pannun tehtyä kun sovittaa muut osat kansiin sopiviksi.
    Eikä huono vaihtoehto olis edes orkkis 2-reikäinen imari siihen kuuluvalla kaasarilla. Normi flat top männät ja 0.015 peltipaffi niin saa siitä kiilapalotilasta kaiken irti.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Tää EPS on kehitysversio normiperformerista,ja suunnattu Holley kaasarille jossa on ensiö ja toisio puolen läpät samankokoiset.Toki tavallinenkin Performer pelaa kunhan se ei ole sitä iän ikuista ensimmäistä versiota jostain 70-80 paikkeilta.

    9.0:1 on sopiva normi 95 pensalle.Sun painavassa autossa on varmaan pitkäperä,siksi ehdottelin sulle tällaista comboa joka jaksaa liikuttaa painavaa lotjaa napakasti heti tyhjäkäynniltä ylöspäin.
     
  10. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Joo kyllä oon aloittelija ainaki näistä virittämis puuhissa vielä :D perus toiminta ja jonkin sortin virittämistä ymmärrän mutta lähinnä kyselin että mitkä voisi muiden mielestä sopia jo olemassa olevien osien kanssa yhteen ja jopa toimia :D juupas eipäs tekstiä tulee aina mut täst ei ollu tarkotus tehä väittely palstaa :p
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ymmärrän sen mutta vihjasin vaan että tuolla ameriikan mantereella on tehty "muutama" chevy+th700 yhdistelmä. Siellä on tietoa. Suunnittelin tän viimeisimmän kokoonpanon mielestäni itse,noin puolessavälin rakennusvaihetta löysin jenkeistä jutun jossa oli tehty just sama kokoonpano.. :D
     
  12. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Tohon on vaihettu uudemman porras capricen lyhyt välitteinen perä ja lottaa sift kitti kone kaipaa vaa vähän päivitystä sitte 90 luvun lopulla avattua :D

    Toi pelti pahvi joo olis hyvä idea :) alu kansii ei oo varaa enää muitten rahakkaiden osien oston jälkee :p
     
  13. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Täytyy ilta lukemisena ottaa hommasta siis sieltäkin tietoa :)
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei se peltitiiviste yksistään sulle kyllä mitään muuta tee kun vuotoja...Massatiiviste ja palotila sen mukaan,pitää eikä tarvi kiristellä.
     
  15. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Sitä mietinki ku nyt talvella tehdään kone ja sit ens keväällä säädellään viel ja saa mennä niin kauan valituilla osilla kun kestää :D (toivottavasti ees jokusen kauden)
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sehän näissä on se paha puoli että kompromisseille ei juuri ole sijaa jos hyvän haluaa kerralla. Harvoinhanhan se titenkään kerralla on monellekkaan meistä tullu,kun on ne resurssiongelmatkin joskus vastassa...Alkuun pitää vaan lähtee siitä mikä on numero 1 mitä haetaan. Joillekkin se on yläpää,joillekkin alapää jne. Mä alotin yläpään tekemisestä kun oli tieto että koneella ajettu 180tkm,myöhemmin toki tein alapäänkin ihan sen takia että...Onpahan itte tehty ja ei tarvi arvailla mitään osia jne.. Loputon suohan tämä on.
     
  17. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jos toi on se mistä sä lähdet liikkeelle niin mä luovutan puheenvuoron jollekkin muulle.. :)
     
  19. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Ehkä voi sitten olla et mietitään kansiaki ... Tohon Victor Jr sopivaksi..??
     
  20. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Toi oli lähinnä kysymys tekeekö noilla ebayn kamoilla mitää... Eli ei? :D
     

Kerro tästä muillekin!