SBC 350 + Holley DB Kierros ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Topo, 13.4.2007.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    no joo..

    kyllä tuota on pakko kokeilla joo.. nyt kun löytäs ehjän jostain vielä kokeiluun niin olis hieno juttu!
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    mulla ei kyllä sammuile kone.. eli viittais tuohon keskipakoon. niin, pumppu on carterin kamaa uspartista
     
  3. niilo

    niilo 3rd gear

    mulla oli just sama vika 360 dusterissa. pinta kaasulla ja suunnilleen puoleen kaasuun asti toimi hyvin mut siitä ylös päin vaa rotas. Etin vikaa kauan mut sit se löyty ihan uudesta demonin 650 db kaasarista. toisio puoli ei toiminu. ei saanu tarpeeksi bensaa. oireet oli ihan samat.
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ok..

    Joo, ymmärrän yskän kyllä, tosin kokeilin kaverin tiettävästi toimivaa holleyta, ei toiminut silläkään. tää mun uus edeli tosin toimi kaverin autossa oikein hyvin.. mutta, kerro millä ratkaisit ongelman siinä demonissa?
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ny

    Nyt on kokeiltu avata jakaja . No, ei siellä ollut kun se toinen keskipakosäätimen jousi vähän löysästi pakoillaan, nyt napakasti. sitten joutui säätämään sytkän uudestaan ja näin tein. Auto toimii nyt samalla tavalla kun ennen hommaa eli röppää kun on enempi kaasua. Mutta se on selvä että sytytyksen pielessä olemisesta johtuva takaisin ampuminen päästää kyllä ihan eri äänen kuin tämä röppäys mikä sieltä nyt kuuluu. Nimittäin sen kyllä erotti :D Mä nyt luulen että käy laihalla kierroksilla kun vuotaa jostain imupuolelta.. kuitenkin.. Ei tuossa sytytyksessä tunnu olevan vikaa kyllä. Eikä bensapumpuissa tai venajousissa tms.. Se selittäis VÄLILLÄ hieman ontuvan tyhjäkäynnin, saa vähän ilmaa jostain, ja sitten kaasua kun painaa vähän niin ok. sitten kun todella painetaan kaasua enempi ja pitäis saada kunnon seosta, on moottori ihmeissään kun imuvuoto saa seoksen niin laihaksi että kuuluu vaan pörinää eikä jaksa kulkea mihinkään.. onko tuossa mun pähkäilyssä mitään tolkkua.. starttispraylla en saanu vuotoa löydettyä, mutta eipä se aina sillä löydykkää ilmeisesti.. täytyy varmaan kokeilla uusia imarin tiivisteet, josko imarin asennuksessa jokin meni kuin menikin vikaan..
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hei

    voikos se kaasuttimessa oleva sihti siinä mihin bensalinja kytketään, siinä ennen neuloja, olla mennyt tukkoon heti kättelyssä..? ettei menisi bensaa läpi ja vetää laihalle sitten...? Hitto kun toisaalta minusta bensapinta oli kyllä ihan normaalikorkeudella.. en enää vaan ymmärrä mikä onkun ei toimi..
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Voihan toki olla tukkeutunut,heti tarkistamaan asia!
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    :lol: huomiseen jää kyllä tarkastus...
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Niin kyllä ..

    Mikä tuosta edelin kaasarista voi mennä, kun kone potkaisee takaisin? ei kuitenkaan ilmeisesti ole kovin yleistä..?
     
  10. Fangio13

    Fangio13 Gearhead

    Eihän sulla alipainemittaria tai seosmittaria oo käytössä tai mahdollista lainata? Noilla selviäis tuo bensan riittävyys / seokset nopeasti... 8)
     
  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Ei ole mutta onko olemassa sellaista jotain edullista mallia (seosmittari) kun en tuota niin muuten tarvitse.. alipainemittari tuskin hirveitä maksaa, onko olemassa muitakin kun sitä kojetaulumallia..?
     
  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Niin, huomasin ettei se röpinä röpinä ole ns backfiren kaltaista, vaikka kaasarista kuuluukin. lähinnä sellaista onttos pörinää, samantapaista kun starttaa mopoa kaasupohjassa ilman että käynnistyy :D heh olipa hyvä selitys..
     
  13. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Sytkä väärin säädetty/tulpan johdot väärin!!
     
  14. Fangio13

    Fangio13 Gearhead

    Re: hmm

    Alipainemittari löytyy esim. Biltemasta, tais olla öpaut 9 eskoa, mukana lyhyt letku, siihen kumifirmasta pitkä letku että saat sen kabiiniin, voit seurata lukemaa kaikissa tilanteissa...
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    öh..

    Tuossa kun vedin pumpulta paremman linjan kaasuttimeen ja toin ton bensasuodattimen parempaan paikkaan näkyviin, huomasin että se suodatin on melkein tyhjä koko ajan.. kun auto käy niin sitten siellä on tippa. olisiko nyt niin että bensapaine on ihan liian heikko...? Pumppu on kyllä uusittu. josko linajssa sitten vika, vanha kaksikurkkuinen kaasarihan saatto toimia just ja just tuolla huonolllakin paineella muttei riitä enää tuohon isompaan edeliin.. Onko tuossa mitään loogisuutta :D ...
     
  16. gomopar

    gomopar Gearhead

    Noinkohan sieltä tankilta ei tule riittävästi kamaa pumpulle. Tankissa on pick-up putken päässä metallinen sihti joka voi olla paskana ja tukkii putken päätä.

    Usein käy niin ettei suodatin täyty täyteen. Riippuu vähän millaisessa asennossa se on. Paineella ei ole sen kanssa tekemistä. Bensan paineelle olis hyvä vetää vaikka tilapäinen mittari jotta näkis missä se on kun lähtee kiihdyttään. Jos se putoaa sanotaan nyt vaikka 0,4 kg sta 0,15 ta, niin pumppu ei tuota sinne kaasarille tarpeeksi.

    Pienempi (2 kurkk) kaasari tarttee saman bensamäärän kuin isompi jos koneesta tulee sama määrä tehua. Jos tehua kasvatetaan vaikka hengitystä parantamalla niin bensantarvekin kasvaa kaiketi prosentteina kohden saman verran. Kyse on seossuhteesta...tietty määrä bensaa palaakseen vaatii tietyn määrän ilmaa. Normi bensakoneilla liikutaan jossain 12,4:1 . Eli 1 bensakilo ...(vai litra :odroll: ) palaakseen vaatii 12,4 kg ilmaa (eli noin 12,4 kuutiota) Laihaseos koneissa ilmaa menee enemmän bensalitraa kohden ja esim turbokoneet tykkää mielummin hieman rikkaammasta seoksesta.

    Sulla on ehkä kaksikurkkuinen kaasari/putsari/imariyhdistelmä saattanut rajoittaa ilman virtausta juurikin siinä määrin että saamasilla oleva bensa on nippa nappa riittänyt vaan kun nyt on tehty vähän "parannuksia" niin enää ei ehken riitä. :odroll: Mystinen vaiva.
     
  17. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm..

    Niin , tuo autohan ei kulkenutkaan juuri mihinkään niillä vanhoilla systeemeillä. Mutta sen minkä kiersi, kiersi puhtaasti jne..
    muuten , olin yhteydessä myös kaasarin myyjään, neuvoivat katsomaan mitä edelin neulat tekee kun röpisee. no, nehän tietty sitten pysy koko ajan aikas kiinni, ja heti kun röpisi, ne alkoi hyppimään holtittomasti.. neuvon mukaan sitten hommasin siihen satsin jousia, mutta eihän mistään löytynyt ohjeita että minkä värinenjousi on jäykkä ja mikä pehmeä jne.. (oli värikoodattu) laitoin kuitenkin näppituntumalta jäykimmät (ja pisimmät) jouset sinne, tilanne ei muuttunut.. jotenkin minusta tuntui muuten että bensalinjassa oli painetta paljon enemmän ennen sitä pumppua, kuin pumpun jälkeen. tämä tilanne siis kun auto ei käynyt ja ja hypistelin johtoja ja liitoksia.. eli tämän päivän muutokset oli pumpulta uusi linja suodattimelle ja siitä kaasariin, ja ne neulajouset = nyt saan hieman kierroksia enemmän mutta kyllä se paukkuu vieläkin että kaasua ei tohdi painaa.. ja minusta se ei ole backfireä vaan jotainmuuta mutta ehkä se ihan pikkuisen sylki takaisin pieniä bensapisaroita muttei mitään liekkiä yms kuitenkaan. hitsi sentään poijjaat tää on mysteeri..
     
  18. montego

    montego 1st gear

    Re: hmm..

    Tässä tulis typerä kysymys mutta,saako pensatankki korvaus ilmaa,kun avaat tankinkorkin tuntuuko tankissa alipaine,jos tuntuu kokeile käyttää konetta tankinkorkki auki,muuttaako tilannetta :eek:
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    heh tässä vappua vietellessä kun tätäkin tulin tarkistamaan, en pidä tuotakaan ideaa hulluna.. :D täytyy piruuttaan kokeilla, vaikken huommannutkaan että kummemmin sihahtaisi kun korkin nappaa käteen.. ehken kiinnittämyt huomiota.myös ajattelin ottaa vitosen kannuun bensaa ja vetää pumpulta linjan siihen ja kokeilla mitä sanoo .. Muttei tänään :D
     
  20. montego

    montego 1st gear

    Re: hmm

    eräässä autossa oli vast ikään tuollainen vika :)
     

Kerro tästä muillekin!