sbc 350 tbi:n imusarjan vaihto tpi, ONGELMIA !!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ittnA, 23.12.2011.

  1. ittnA

    ittnA 1st gear

    rupesin sovittamaan -90 blazerin tbi 350 koneen päälle tpi imusarjaa. ekana purin koneen etupäästä sen rautahimmelin missä on laturi, tehostajanpumppu ja kompura on kiinni ja hihnankiristin siinä vesipumpun yläpuolella. joskus syksyllä kun hommasin tuon tpi imarin niin näytti sille että osat ei varmaan käy yhteen ilman ongelmia, nyt sain vahvistaa epäilyni osia yhteen sovittamalla.

    laitoin tpi imarin kansien väliin ja rupesin hahmottelemaan apulaitehimmeliä paikalleen niin huomasin että muutos on fysikaalinen mahdottomuus ilman raakoja toimenpiteitä. joko läppärunko on hitsattava runnerin päälle tai sitten apulaitehimmeli on rälläköitävä ja hitsattava uuteen kuosiin, tai sitten jostakin etsittävä sellainen pömpeli joka käy yhteen tpi imusarjan kanssa, tai laitettava vanha tbi setti takaisin paikalleen ja ohjata sitä megalla. tai ostettava sellainen monipiste imusarja joka käy tuon orkkis apulaite tsydeemin kanssa. mikä lienee paras vaihtoehto, onko ehdotuksia.

    koneessa oli alkujaan sellainen tbi systeemi liki pilalle raadellulla johtosarjalla, sen ajattelin korvata megasqurtilla ja siinä yhteydessä meinasin että virittelen siihen lisäksi monipiste imusarjan. juu, ja kyllä tiedän että megalla voi ohjata myös niitä tbi kikkareita mutta ei puututa siihen eikä muutoksen järjettömyyteen tai järkevyyteen, vaan onko tuohon esittämääni ongelmaan järkevää ratkaisua?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä mä lähtisin siirtelee niitä apulaitteita uuteen uskoon. Tilaahan baltserin konehuoneessa on siirrellä vekottimia. Joten ehkäpä jostain camarosta tai vetestä missä ollu tpi koneita niin apulaitetellingit sopis paikalleen. Tai sit rälläköi ne orkkiset tarpeen mukaan.
     
  3. ittnA

    ittnA 1st gear

    joo, onhan blazerin pannuhuonessa tilaa josta tämä kiuas on poistettu, tarkoitus soveltaa vielä avarampaan tilaan eli putkirunko härveliin. vaan ei halua alkaa pilkkoa alkuperäistä apulaitehimmeliä, joten unohdan tän tpi imusarja swapin. virittelen megan ohjaamaan tbi kikkareita.

    tän tpi imusarjan löytää myydään osiosta....
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niissä TPI kikkaroissa joita on tullut ruuvattua on ollut 2-osainen se apulaitehässäkkä. Molemmin puolin on erillinen alumiinista valettu tsydeemi!! Taitaa olla myös Tbi koneisissa komeroissa ja firebirdeissä kax osanen. Pikapeissa ja vaneissa on taas sellainen rautainen 1-osanen.
     
  5. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Mulla tossa Tupperwaressa on pelkääjän puolella ilmastoinnin kompuran kannake, johon tulee hihnankiristin kiinni. Kiinnittyy kannen päätyyn ja vesipumpun pinnapultteihin.

    Toisella puolella on ilmapumppu ja laturi kiinni yhdessä kikkareessa ja sitten on vielä yksi yhdistävä tuki laturin ja ilmapumpun välillä. Ilmastoinnin kompurasta ja laturista lähtee vielä tukiraudat pakosarjan pinnapultteihin.

    Tuossa näkyy kompuran kiinnityshärdelli irrallaan, kun sattui kesällä menemään hieman huonoon kuntoon:

    [​IMG]

    Tässä kannake on paikallaan (kannakkeessa on reikä, josta menee läpi letku vesipumpulle)

    [​IMG]

    Tuossa kuvassa näkyy laturin ja ilmapumpun kiinnike kuskin puolella:

    [​IMG]

    Tuohon tulee päälle laturin ja ilmapumpun välille vielä yksi tuki (kuva on eri kulmasta):

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!