SBC 355 naarmuja sylintereissä 1tkm ajon jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja peltojoo, 15.1.2018.

  1. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    [​IMG] Mistä voisi johtua jäljet sylintereissä 1tkm ajon jälkeen. Pahimmat jäljet 7 sylinterissä, tuntuu sormenpäillä ja kynnellä, muissa vain näkyvät. Lohko porattu ja hienohoonattu. Uudet speed pro hyperimännät. Ylä ja keskirenkaan päittäisvälys 0.5mm. Männänvälyskään ei ole liian tiukka, valmistajan minimi on 0.025mm ja tässä on 0.07mm välykset, lukuun ottamatta pyttyjä 1, 3, 4 ja 5 joissa
    on keskellä etu-taka suunnassa hieman pienempi, 0.05mm. Moottori ei ole keittänyt ja aina ajettu putsari kiinni.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Paljonko mäntävalmistaja suosittelee ylimmäiselle renkaalle välykseksi?
    Keith Black Silvolite suositteli ainakin omiinsa kohtuullisen isoa...
     
  3. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Mäntien valmistaja suosittelee ; "designed to retain standard ring caps in the top groove."

    Grumpyperformancen taulukossa suositeltu 0,0045"-0,0065" per inch of bore diameter. Näin ollen 0,5mm sattuu toleranssin keskelle.
     
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Minkä takia kone jouduttiin avaamaan 1tkm ajon jälkeen?
     
  5. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Koneessa jonkun tee se itse miehen kairailemat mikkikannet. Vaihtuu alumiinikansiin.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ota männät ylös ja tsekkaa et rengasurat on ok.
    Voi olla jotain paskaakin välissä.
     
    peltojoo tykkää tästä.
  7. Source

    Source 2nd gear

    Hämääkö kuva vai onko männässäkin jotain jälkiä samalla kohtaa?
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Onko sylinterin ihan yläreunassa naarmujen kohdalla jotain ruskeaa vai onko muuallakin?
    Saatko millään tarkastettua, onko sylinteri pyöreä eli oliko poraus onnistunut.
    Katkaise vaikka pitkä naula kannan puolelta ja viilaa pituus, niin että mahtuu just ja just sylinteriin vaakaan männän päälle. Pyörittele naulaa ja jos se jumittaa naarmujen kohdalta, niin ei ole pyöreä.
     
    Muokattu: 15.1.2018
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mittasitko männänrenkaan välyksen eri syvyyksiltä? Sylinteri saattaa olla kartiokas ja tekee just tuollaiset jäljet pyttyyn.
     
    f34 tykkää tästä.
  10. meteor

    meteor Gearhead

    Voisiko männänrenkaan terävä reuna jättää viirun jos olet viilannut päittäisvälyksen kohdalleen, ja rengas liikkuu urassaan ja piirtää uraa eri kohtiin. Tuli vaan mieleen tämmöinenkin vaihtoehto jos olisi mahdollinen.
     
  11. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    En ole itse kasannut konetta. Kasauspöytäkirjan mukaan männänvälys mitattu 6 eri kohtaa sylinteriputkesta.
     
  12. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Koneentekijä viilaillut renkaat. Täytyy melkein nostaa kone nokalta ja irroittaa männät
     
    Mikkis tykkää tästä.
  13. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Kuva hämää, männän päällä ei ole jälkiä.
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Vaikka välys olisi kuudessa kohtaa kunnossa, niin se ei kerro onko sylinteri pyöreä
     

Kerro tästä muillekin!