SBC HEI-jakaja 2 johtoa???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bätmobiili, 5.7.2009.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu 2 paikkaa johdoille. Toinen on plussa ja toinen miinus RPM mittarille, mutta kumpi on kumpi?

    Uusi jakaja kyseessä, mutta ei lapun lappua mukana. Päällä vain # XRGFDM-2. Aukaisin kannen ja on punainen ja keltainen johto, mutta ei mitään merkkiä ???? Rajusti veikkaamalla että punainen on plussa????
     
  2. sbc350

    sbc350 Gearhead

    originaalissa ainakin näin:
    [​IMG]

    [​IMG]

    eli punanen patteri 8)

    ja eipä tuo oo rikkoutunu vaikka itekki joskus väärinpäin noi laittanu vahingossa :wink:
     
  3. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Mihinkäs tarkoitukseen nuo TACH-BAT liittimet ovat? Ihellä ei tue ko yksi johto tuonne kiinni ja on tuossa Bat kohdassa.. Eikä meikäläisen autossa mittää RPM mittaria ole jos tuo siihen on tarkoitettu(ollut joskus joku tarvike kiinni sitten?)
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Kaikki ton mallin hei-jakajat tarvii ainoastaan tohon bat napaan 12v ja antavat kipinää.Tach on sitte varvikellon signaalilähtö.Uudemmissa on sitte toinen pistoke ennakonsäätöön mutta senkin voi ottaa irti ja jakaja siirtyy tiettyyn perusennakkotilaan eli limb home moodiin.
     
  5. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Ohhoh,tuli teikältä vahingossa elämän tärkeä tieto huomisiin tutkimuksiin :D Siis 12v siihen varmaankin ko virtalukko on ´´ON´´ asennossa?
    Taitaapi olla mulla sitten se ennakonsäätökin? sellainen 3-napainen liitin kiinni..
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    jep virtalukko on asennossa bat napaan 12v.Mutta noita on montaa mallia .Sehän selviää kun katot onko sulla jakajassa keskipakosäätö itessään.Niin Ja tietysti pitää sieltä jakajan juuresta kanteen tullevat johdot olla kiinni.Siellä sijaitsee asentotunnistin joka lukee jakajan sakarakiekkoa.ja puolanohjain joka on 2 ruuvilla kiinni ja yleisin vikakohde kun kipinä puuttuu.Ja nitä puolanohjaimiakin on monen mallisia.
     
  7. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Varmaan pitää kokeilla toista puolanohjaina tilalle ihellä:S Ei kipinä kokonaan puutu,kyllä käyntiin lähtee mutta kone heiluu aikalailla tyhjäkäynnillä ja saattaa sammua kesken ajon :-? Niin ja vilikuttaa 42:sen vikakoodia.. Mutta täytyy tännää kahtoo ensin tulleeko sinne edes virtaa.

    Edit: Auto tulikin kuin tulikin kuntoon.. Kävin jakajan täysin läpi,hioilin liittimiä 600 paperilla ja suihkuttelin Elektro sprayta. Jonkun verran oli moduulin liittimet ruosteessa niin auttoi het! Ennää ei anna vikakoodeja ja kone käy kunnolla eikä hörppää sitä 30L/100km ainettakaan :lol:
    Tällä kertaa selevittiin halavalla 8)
     
  8. aamigo

    aamigo Gearhead

    Kuvassa ylhäällä vasemmalla 1, siitä myötäpäivään 8 - 4 - 3 - 6 - 5 -7 - 2
     
  9. 383

    383 Gearhead

  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Foordeissa toi onkin helppoa, kun solenoidi on siinä ihan lyhyen matkan päässä.
     
  11. smuige

    smuige Gearhead

    Kone ykköspytyn ykk:hon eli damperin merkki nollaan ja tarkistat että on tosiaankin ykkösen eikä kutosen ykk. Helpointa melkein ottaa venakoppa auki ja kattoa että ykkösen keinut on levossa. Sitten vaan jakaja paikalleen silleen että pyörijä osuu suunnilleen ykköspytyn tulpanjohtoon. Pikkulohkossa se pyörijä sojottaa suurinpiirtein koneen kuskinpuoleiseen etunurkkaan ja jakajan kannessa ykkösnapa etureunassa vasemmalla puolella takaa katsottuna. Sitten jakajan pultti kiinni senverran että pystyy nahkeasti jakajaa kädellä kääntämään ja koittaa startata, jollei lähde niin kääntää jakaja aina vähän johonkin päin kunnes lähtee. Sitten kun saa käymään niin strobolla kattoo ennakon kohdilleen.
     
  12. rkr

    rkr Gearhead

    Noin niinkuin ei saastekoneeseen imusarjan alipaine. 10-14 persennakkoa, 10-12 astetta vacuumia ja 20-22 astetta mekaanista. Tyypillisesti 20-24 astetta tyhjällä ja siihen 32-38 astetta siinä 3000 kiekkaa luukku auki. Tasasella 3000 kiekkaa pitäisi olla noin 40-48 astetta. Ei kun kokeilemaan mistä mylly tykkää.
     
  13. ceevu

    ceevu Gearhead

    Ja taas vastarannankiisken on pakko heittää vettä myllyyn. Vaikka kuinka tyrkytätte sitä imusarjan alipainetta jakajalle niin mitä tapahtuu kun lähet liikkeelle? alipaine pienenee,ennakko poistuu ja kone kyykkää (yleensä ei oo nakutusrajalle vedettyä puristusta joka vaatis ennakon pienentämistä heti kuorman kasvaessa...) eli vacuumikannu siihen timed porttiin jollon perusennakko pysyy myös liikkeelle lähdössä ja kone on paljon pirteempi ja tyhjäkäynti parempi.
     
  14. cam68

    cam68 1st gear

    mulla ei alipaine säädin ole käytössä ollenkaan.. tulppa jakajassa ja hyvin toimii.
    perusennakkona oon käyttänyt 10-12ast.
     

Kerro tästä muillekin!