SBC ja koneen palikat...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jorke, 5.6.2009.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuolla "isommalla" kyllä tulee sit jo paukkua aika rajusti,saattaa perät paukkua niin auton alla kuin sisäpuolellakin hanaa annettaessa :poff:
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

    Höpö höpö.

    Comp cams omissa dynotesteissään on saanut XE262:sta enemmän vääntöä lähes koko kierrosalueella XE268:n verrattuna. Huipputehoissa erot olivat muutaman hevosvoiman luokkaa isomman nokan hyväksi.

    Tästä oli juttua jossain ameriikan lehdessäkin taannoin, en nyt löytänyt artikkelia lyhellä googlauksella. Löydätte varmaan sen pienellä työllä.

    XE262 on selkeästi parempi nokka katukäyttöön. Tarkista kuitenkin moottorin todellinen puristussuhde, jotta nakutusta ei pääse ilmaantumaan.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Eipä ole höpö höpö,katopa Small Block Chevy Engine Buildups-kirjasta niin siinä olivat ottaneet 416hp/423lb-ft joka on mun mielestä "aika rajusti paukkua" tuollaiseksi bolt on osilla kasatuksi koneeksi :eek:

    Kovasti olisin kiinnostunut siitä artikkelista,mut kun olen huono hakemaan niin jos joku vois linkittää sen tänne...

    Tosin hyvinkin se xe262 voi ollakin parempi kysyjän koneeseen,etenkin jos ruttu jää jonnekin 9,5:1 maksimissaan.
     
  4. tapio

    tapio Gearhead

    http://www.compcams.com/Technical/DynoSheets/

    Tossa on linkki Compin dynosivuille.

    Suora lainaus:

    XE262

    Max Torque: 415 ft*lbs @ 3700 RPM
    Max Power: 348 HP @ 5300 RPM

    XE268

    Max Torque: 413 ft*lbs @ 3800 RPM
    Max Power: 342 HP @ 5000 RPM

    Muistin siis väärin. XE262 pesi XE268:n sekä tehossa että väännössä.

    Toki XE268 vaatii enemmän puristuksia kuin testissä käytetty 9.25:1, mutta kuitenkin.

    Mielestäni yleensä käytetään aivan liian isoja nokkia, varsinkin katukoneissa, jolloin tulee eteen ongelmia säätöjen, päästöjen ja liiallisen bensankulutuksen kanssa. Pienempi on parempi.

    MOT
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pienempi nokka on parempi vain jos motti on muilta osiltaan niin luru ettei isompi nokka kehitä. No noi molemmat nokat on tasoltaan maasturi/piilofarmari kamaa joten kait se pieni on sit hyvä.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toimii tollanen XE268 nokka tavallisessakin 8 hengen farmarissa :poff:

    Tosta tolta pätkältä noin minuutti alusta ja sit toisen kerran vajaan 5 minutin kohdalta voi kuunnella miten sellasella nokalla varustettu 10 puristeinen 350 lauleskelee tommotteessa hiukka päälle 2000 kiloa painavassa laululiiterissä :rotfl:
    http://www.youtube.com/watch?v=yhRu6_Cs ... annel_page
     

Kerro tästä muillekin!