Sbc kansien imusarjan kohdistuksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manun, 31.5.2020.

  1. manun

    manun Gearhead

    Mulla tulossa paikalleen tuo weiandin aluimusarja ja kahtelin että kansissa nuo imukanavat huomattavasti pienemmät niin mietin että eikös ne bensa höyryt ja virtaukset törmää niinku seinään nuihin nurkkiin? Jyrsinkö vaan tiivistettä mallina käyttäen reunoilta suuremmas vai mikä ois fiksuinta? Mikähän merkitys niillä pikku nypyillä niissä kanavien suuaukkojen ylänurkissa on?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Jos ei ole kyseessä ns.”All out race engine” niin mä en tekis yhtään mitään,ja junttaisin imusarjan kiinni ja se riittäköön.
    Jos asia sit vaivaa ja haluaa kohdistuksen paremmaksi,niin Edelbrock Performer on imusarja joka on kanaviltaan pieni ja osuu paremmin kohdalleen.
     
  3. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Minä ainakin yllätyin kuinka paljon vaikutti. Vuosi oli jotain 2006 kun Vetten LT1 oli vielä vakiosisuskaluilla. Vakiokansissa kanavien aukko on kapeneva ylöspäin mutta imusarjassa suorakaide, joten useita millejä piti surrata kansista pois, ja tein sen irrottamatta kansia moottorista, kanavat vaan rättiä täyteen paitsi viimeinen tuuma ennen aukon reunaa ja sitten imurin kanssa rätit pois kanavista. Operaation jälkeen varttimailin loppunopeus nousi uudelle kymmenluvulle 160 -> 170. Halvempia hevosia ei saa mistään kaupasta, imusarjan tiivisteet maksaa muutaman kympin korkeintaan, loppu on pelkkää työtä. Tietysti jos ei saa itse mitään aikaiseksi ja teettää homman liikkeessä niin sitten toinen juttu, silloin on parempi vaan seistä kädet taskuissa ja virittää sata heppaa puhumalla, näitä virittäjiä löytyy joka kylällä.
     
    Muokattu: 31.5.2020
    SS-454 ja Make500 tykkäävät tästä.
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos kannessa on pienempi aukko kuin imussa, niin vaikuttaa selkeämmin. Jotkut on sitä mieltä että porras siten, että imusarjan kanava on pienempi, estää / piennentää Reversiota ja voi olla hyödyllinen jos on paljon valve-overlappia.
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Kevyessä kruisailuissa ei mitään väliä, mutta jos käy kellottamassa, niin snurralla.
     
    MosseKuski ja max tykkäävät tästä.
  6. SBChevy

    SBChevy 1st gear

    Kuinka huomattavat erot kanavissa on?
    Tarkoitat varmaan niillä nyppylöillä venttiilikoppien kiinnittyspulttien paikkojen alapuolta ja niissä on aika runsaasti materiaalia valmistustoleransseista johtuen, et niistä voi vähän vinguttaa pois.
     
  7. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    AFR - kansien asennusohjeissa neuvottiin nimenomaan tekemään noin että pieni porras on siten että kannen aukko isompi.
     
  8. manun

    manun Gearhead

    Oli tuossa varmaan 3-4mm paraillaan, vingutin pois ja ne nypyt lähti myös
     
    SBChevy tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!