SBC-koneessa värinöitä +3 500 rpm, mistä johtunee?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Yorcci, 9.2.2012.

  1. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Ite olisin kyllä purkanu koko laitoksen ja hoitanut puntituksen kuntoon. Vauhtipyörän hitsaamisesta olen kuullut lähinnä jokamiesluokan yhteydessä missä laitteen kuljettajan terveydellä ei ole merkitystä.
     
  2. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Saat tehdä ihan niinkuin haluat. Mulla ei vaan ollu aikaa eikä paikkaa aloittaa niin isoa urakkaa. Ja jos se ei tärise, niin silloin puntitus on kohdallaan.

    Eihän tuossa varsinaisesti kyse ollut vauhtipyörän hitsauksesta (jolloin korjattaisiin vauhtipyörästä joku halkeama tmv. hitsaamalla), vaan n. 40 g:n painon hitsaamisesta vauhtipyörään. Ja kyllä toi puntti sitten ilmoittaa itsestään, jos hitsaus pettää :poff: Mutta siinäkään tapauksessa ei terveys ole vaarassa.
     
  3. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Toisilla ei vaan ole halua eikä aikaa eikä paikkaa kuunnella. Tätä näkee harvakseltaa netissä. Kysymyksiä (joihin on ennalta päätetty vastaus) kyllä löytyy. Nimimerkki ip näkyi kokemuksen rintaäänellä tietävän vastauksen ongelmaan jo sivutolkulla aiemmin. Ja nyt hitsaillaan osia, mitä ei pitäisi hitsata (mikä ei oikeasti ole hitsaamista) :rotfl:
     
  4. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Nimimerkki ip:llä oli 'tuuria'. Samanlaisia oireita on ollut myös dampperin kanssa, mutta nyt vika löytyi vauhtipyörästä. Ja tässä tapauksessa ei ole ollut mitään ennalta päätettyä vastausta, vaan etsitty syytä pienimmän harmin kautta.

    Mitäs toi MIGillä turaaminen sitten on, jos ei hitsaamista? Minä kun en noista metallihommista mitään tiedä enkä osaa hitsata. Joskus olen kolvin ja tinan kanssa tehnyt juotoshommia, mutta sen kummempaa en metallien kanssa puuhaamisesta tiedä. Sen takia on varmaan toi Tupperware harrasteenakin.
     
  5. ip

    ip 3rd gear

    Ei multa herneitä nenään Yorcci:lle meillä vaan on samat harrastepelit Yorccin kanssa, ja mekin se toinen vauhtipyörä hitasattiin lisäpainot sinne ja toinen puntitettiin, se on noitten tuplamassapyörien yleis vika ettei ole puntissa vaikka luulis?Sehä on vaan harrastamista!
     
  6. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Ei toki.

    Jepjep. Sitä kun on vaan luonteeltaan hieman laiska, että olis kiva päästä helpommalla kun tulee "remontin korjuuta". Mutta pääasia on, että nyt toi rytökasa toimii taas.
     

Kerro tästä muillekin!