SBC nokka-akselin laakeri välyksistä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HRD, 12.6.2010.

  1. HRD

    HRD 1st gear

    Kuinka tarkka tuollanen pikku lohko on nokan laakeri välysistä? Koneessa on ollu kuumana huonot paineet ja kampuran joutu hiontaan toistamiseen lyhyen ajan sisällä. Hiottu siis viimeks vuos sitte, uudet laakerit ja öljypumppu. Kone ollu todella vähällä ajolla. No nyt tällä kertaa tuli uudet nokka laakeritkin ja rupesin sitä lohkoon sovittamaan ja se pyöri siellä todella löysästi. Etupäässä tuntuu ihan selvä pystyvälys. Mittasin nokan laakeri pinnat ja jos ne pitäs olla 47,45-47,47 välissä, ni neljä pintaa oli 47,43 ja yksi oli 47,40. Ilmeisesti nokka on kulunu laakeri pinnoiltaan ja tämä aiheuttaa paineiden karkaamista, vai mitä mieltä tietäjät tästä on? :odroll:
     
  2. chevyartsi

    chevyartsi 2nd gear

    eiköhän se öljy kierrä sielt nokkapuolelta ekax joten kaik muut laakerit saa sit vähemmän painetta eli sen puolen laakerit kuntoon .kone pöydälle siis,sitä mukaa sit kaik muu laakerointi ja kone kuntoon kun kerran joutuu avaa sen
     
  3. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Taitaa pikkulohkossa öljy mennä ensin runkolaakereille. Worldilla taitaa olla sbc lohko jossa öljy menee ensiksi nokalle...
     
  4. HRD

    HRD 1st gear

    Joo kyllä koneeseen tulee kaikki laakerit uutta ja kampura on taas hiottu. Ja kyllä pikkulohkoissa pääöljykanava menee nokka laakereiden kautta kampuralle. Tää nokan laakeri pintojen kuluneisuus vaan arveluttaa. Uus nokka tähän tulee.

    http://garage.fasterdeals.com/SBCOiling.gif
     
  5. Traveler

    Traveler 3rd gear

  6. HRD

    HRD 1st gear

    Joo fiksumpihan se noin olis, mut minkäs teet. Heittokellolla saa etupäästä mitattua kahdeksan satkun laakerivälyksen ja jos pitäs olla kolme satkua, ni kyl siin on liikaa välystä. (siis milleissä ja uusilla laakereilla) Välyksen tuntee tosi hyvin ja heiluttelemalla siitä saa oikeen kolinan aikaan. Laakereiksi tuli tälläset, kun ne oli ainoot rp hyllyssä:
    http://www.summitracing.com/parts/DUR-CHP-8/

    Vai onko tälläsissä laakereissa käytössä suurempi välys? :odroll:
    Pitää alkaa tilaileen traktoriin uutta nokkaa...
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Saattaahan noissa ollakin pikkasen enemmän välystä,kuin "vakioissa" cleviteissä kun nuohan on ne Duran kilpaversiot,mut ei niissä noin paljon isompi sais olla et nokka kolisemaan alkaa!
     

Kerro tästä muillekin!