SBC + performer ja peltisatsit = ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bätmobiili, 16.6.2009.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu ihan mielenkiinnosta heitän tälläsen:

    Meneekö ihan kivat olemassa linjalle vai onko jotain muuta hyvää kun +5hp tehoa tiedossa? Bensankulutus? Vääntö?

    305 letukkaan pitkät peltisarjat, performer ja 600cfm edeli tai 650cfm holley (se rokkiorkesterin kopio).
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä noilla tehoa lisää tulee jonkin verran,veikkaisin et n.sekunnin luokkaa vartilla etenkin jos autossa on nyt vaan yks tukkonen putki ja nyt tulis samalla tuplaputket?

    Mut jos samalla livauttaisit jonkun pikkasen terävämmän nokan,vaikka just performerin niin johan alkais rokata kuin uudesti syntynyt :poff:

    Tuohon ois hyviä nokkia toki muitakin iso liuta esim.compin 252HE tai lievin XE-sarjasta...
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu tuplaputkisto tulee.

    Nokkakin kiinnostais, mutta katosotaan nyt mihin projekti etenee. Pääsis nyt ajamaankin joskus...
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Harmi, ettei Edelbrockin sivuilla enää oo noita dynokäyriä verrattuina vakioon, niistä näki aika kivasti miten miten luonteen pitäis muuttuu. Tai en ainakaan niitä sieltä löytänyt.
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aikasemmin tuoll oli käppyrät ihan 305:sta performer imusarjalla, nokalla, peltisarjoilla ja 600:lla kaasarilla. Mut ei näyttäis olevan enää.
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu semmosia ei ole kanssa enää löytynyt. Jos joku löytää tai omistaa testiohjelman niin voitais kokeilla?
     
  8. blackrussian

    blackrussian Gearhead

  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitoksia. Ja eiku kokeilemaan :odroll:
     
  10. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kokeiltu :odroll:

    305cid (150hp ja 285ft-lbs vakiona) moottoriin asennettiin 600cfm kaasutin, performer imusarja ja peltisarjat avoimin vaimentimin. Teho kasvoi lukuihin 171hp ja 306ft.lbs.

    Eli nousua yllättävän paljon (paljonkohan vaikutti avoin putkisto ja katin poisto jo tuosta?) = 21hp ja 21 ft.lbs = 28N lisää vääntöä. Prosenttuaaliset nousut 14% tehoa lisää ja 7% vääntöä. Kai se jo tuntuu…
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Heitäpä joku lievä virinokka tuohon kokeiluun...
     
  12. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Ei uskalla kun sit repee projekti koneen täydelliseen läpikäyntiin ja piti budjetilla tehdä. Pienelläkin viri nokalla lähtee heti kuitenki yli 200 heppaa.....
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kantsii ehkä vähän "suhtautua" ton camquestin tarjoomiin numeroihin. sinäsnä toi parikyt heppaa lisää kaasari-imusarja-putkisto muutoksilla kuulostais kyllä jopa suht realistiselta. Vaikka orkkis kaasri taitaa jopa olla isompi. Mut ite oon samaa mieltä, kun kerran imusarjaa riipii ni samalla mikäli ei oo hiljattain vaihdettu kannattais laittaa sinne rullajakopää ja mieto performance nokka. Vastais ikäänku kok paketin osat sitte paremmin toisiaan tehden siitä paremman.
     
  14. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    mulla olis ylimääräisenä comp camsin XE268h nokka. ajettu 2000km. laita yv tä jos kiinnostaa. :D
     
  15. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Meninpä kokeilemaan tolla tarjotulla nokalla.

    Oli ennen nokkaa teho 171hp ja 306ft.lbs. Tolla nokalla 208hp ja 310 ft.lbs. Huippu vääntö ei paljoa kasvanut. Lähinnä paikka vaihtu. En avaa konetta noin paljoa. Kuitenkin tulee sit taas sitä sun tätä lisää taas ostoslistaan.

    Nimimerkillä: mopo karannut liian usein :odroll:
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sinänsä ehkä ihan viisasta, kun voishan niitä kansiaki sitte vähän sipasta, ja on toi puristussuhdekin aika matala ja..... Et toi perusaisa projekteissa; 1) tee suunnitelma 2) toteuta suunnitelma on varmin tie sille, ettei juutu ikuisuusprojekteihin budjettien ja aikataulujen karatessa.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Ekassa autossani(El Camino 74) oli 145 heppainen 350.
    siihen laitoin performerin,600 holleyn ja peltisarjat sekä Iskenderian 252 tai 262 super camin.
    näillä konsteilla motti heräsi eloon,vaikka lähtökohta olikin tosi matalapuristeinen.
    Varsinkin tämä Iskenderianin nokka oli todellista piristettä moottorille
     
  18. atobee

    atobee Gearhead

    Itselläni 350 jossa vakio imusarja (kohdistettu kansiin),q-jet, peltisarjat, saastekannet (ihan ite portatut) 1.50 ja 1.94 ventiileillä, laskennallinen puristus 8.9 ja joku tuntematon "viri" nokka jossa nostoa ~0.45.
    Näillä mennyt 13.7/ 156, autona 1400kg Camino jossa 3 lovinen manuaali ja HiAce:n 4.3 välityksillä oleva perä.

    Osta joku sopiva nokka ja peltisarjat, pientä hieromista ja kulku paranee.
     
  19. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu ei tässä hätä ole valmiksi saada. Kun on yks auto liikenteessä jo kesäsin. Silti ei viitsi antaa mopon karata kun niin on käynyt 2 kertaa edellisissä autoissa. Nyt tulee vielä niin kevyeeseen autoon kone että vakiokin riittää. Peltisarjat ja performer on jo paikoillaan -> menivät tänään itseasiassa kiinni :rotfl:
     
  20. moimoi

    moimoi 1st gear

Kerro tästä muillekin!