SBC Rynkyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 6.7.2012.

  1. Selli

    Selli Gearhead


    Hah, Olin ajatellu että pidän viikon vähintään vapaata kokoautosta mutta katotaas nyt. Eihän tota pura ku parituntia ku nokka kädessä ja nyt ku on kaksiosainen jakopäänkoppa ni ei tarvii jumpata sen kanssa paljoa. Imarin tiivisteitä mulla ei oo jemmassa että jos huomenna purkaa ni kasaan ei enää saa.
     
  2. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Eiköhän ne kertaalleen käytetyt imusarjan tiivisteet riitä, sipaset hiukan tiivisteliimaa vaan pintoihin.
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Nyt just on motivaatio pikkasen hakusessa mutta katotaas nyt. Periaatteessa ei kuiteskaan isohomma ole purkaa vaikka siihen tarkistuvaiheeseen asti.Tuskin tuo mun ketjukaan kulunu ole ku eihän sillä ole rullattu ku joitain tonneja vaikka onkin 06 vuosimallia.
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Kyllä,Hampaan verran oli pois oikeasta. Oli muuten keinujen lukitus nyt sitte KIINNI saakeli hampaat irvessä sai avata,heh.
    Nyt jäätiin tähän tilanteeseen ku loppu aika kesken. Eikös tästä ole hyvä jatkaa? :) Ei tota imaria tarvinnu irrottaa ollenkaan ku enhän mää nostajia nosta pois enkä vedä nokkaa ulos tuolta. Ei tuo ollu isokaan homma. YKK työkalunteossa kesti hetki. Dampperin merkki kyllä nyt näyttää ihan oikein ku tollasella työkalulla sen tarkistaa. et pyörittää eteen ja taakse ja siitä keskikohta.



    [​IMG]


    [​IMG]
     
  5. tapio

    tapio Gearhead

    Cool!

    Nyt sellaiset burnikset, että kuuluu naapuripitäjään saakka!
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

  7. tapio

    tapio Gearhead

    Very cool!
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään pikaseen kattelin ennakkoja niin jopas näyttää outoa. Tuli jo mieleen että onkohan mun lamppu saanu siipeesä tai muuten vaan sekoilee ku jätin säädöt niin että 12+8 ja 34 maksimit. Tänään katoin ni maksimit pyörii päälle 50 :D Ehkä mää ostan uuden lampun ja rupeen tutkii vielä paremmin. Muutenki pitää jakajaa pyöritellä ku on vähän huonossa asennossa siinä nyt ni pitää johtojumppaa harrastaa vähän.

    Ajossa kampe pelaa ihan mukavasti.Pikkasen pitää rikkaalla pitää että käy liikennevaloissa vielä itekseen. Jos säätää 13-14afr ni ei meinaa jaksaa käydä vaihepäällä.
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Käänsit nokka-akselia kohilleen -> nokka käyttää jakajaa? -> jakaja kääntyi myös, kun kääsit nokkaa.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead


    Oli siis jakaja käsissä kyllä tossa viimeisessäkin säädössä.
    Tänään huomasin sellasen mikä lisää huonoa käyntiä oli se että skruitterin tiivisteen välistä valui bensaa. Onneks oli kaapissa uusia tiivisteitä ni sai sen tilkittyä.

    Sitte oon melkovakuuttunut että jakaja on saanu siipeesä jossakin taistelun vaiheessa. Meinaa sain käymää nätisti 12+8 35kok ja kiristelin jakajan kii ni rupes uupumaan laite. Löysytin ja vähän ennakkoja lisää ni oltiin samoissa asiallisissa käynneissä. Ja muutenkin ku kone kuumenee oikeesti ni se meinaa hyytyä vaan. Sitte ku hipaset jakajaan (joka ei ole kireällä) ni käynti paranee. Oli alipaine kii tai ei.
    Hyvinhän tuo on mahollista ettei tollanen aftermarket streetfiren runko kestä kovin tota ropaamista. Oisko tuo jakaja nyt kolmatta kesää kii tosin sisuskaluthan sieltä on poistettu lähes kaikki tuon 6Al:n tultua peliin.

    Kyllä se kaasuun vastaa ja sutii eikä detonoi mutta vielä se vaatii huomiota. Jatkamme tästä. Ollaan taas viisaampia(ehkä)
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Tämä saattaa olla outo ajatus,mutta kokeile laittaa näittää rinkulatiivisteitä jakajalle yksi tai jopa kaksi lisää,ja katso mitä se vaikuttaa käyntiin.
    Tällöinhän jakajan runko nousee,ja toimii paremmin niinkuin sanot.On muuten ollut tosi hyvä tämä topicci;eikö asiat olekaan niin helppoja,kuin ovat HOT ROD Magazinessa?
     
  12. Selli

    Selli Gearhead

    Max: Juurikin näin! tai sitte ku kattoo juutuubista videon "how to install etc etc" :)

    Hyvä idea tuo tiivari juttu. Onneks on noita jemmasssa ja onhan töissä sit paksumpia kupareita ja alumiineja joilla saa tukevuuttakin sitte enemmän.

    Mää oon paritankillista kohta käyttäny bensaa siihen että kamaro röpöttää työpaikan pihassa :D
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Aini,se piti vielä lisätä että tein dampperiin nyt kiinteet ennakkomerkit tuonne 36asteeseen asti ja kikkailin usealla eri lampulla tota juttua.Kaikki näytti oikein sillon ku autokin kävi oikein.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Itse käytän MSD Pro Billet jakajaa,ja välys imusarjaan on nafti milli ilman tiivistettä,mikä on mielestäni paljon(ilman kiristystä).
    Myös tiivisteen kanssa kun jakajan kiristää,niin huomaa kun mennään"väkisin"Ö-pumpun akselia päin.Tiedä sitten mikä olisi oikea kosketuskulma nokan rattaalle.
     
  15. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    ...paitsi että sä olet säätänyt venttiilivälykset TAAS perseelleen. Nelitahtimoottori käyttää kaksi kampiakselin kierrosta tahtien läpikäymiseen. Se tarkoittaa, että:

    1. sylinterisessä mosassa nokka on kerran kahdessa kierroksessa kohdallaan
    2. sylinterisessä kerran joka kierroksessa
    3. sylinterisessä joka 240 kampiakselin asteen kohdalla
    4. sylinterisessä joka 180 asteen välein (eli puolikierrosta)
    5. sylinterisessä joka 144 asteen välein
    6. sylinterisessä joka 120 asteen välein
    8. sylinterisessä joka 90 asteen välein
    10. sylinterisessä joka 72 asteen välein
    12. sylinterisessä joka 60 asteen välein
    16. sylinterisessä joka 45 asteen välein

    Eli mites se sytkäjärjestyksessä pytty kerrallaan venojen säätäminen menikään?? :lol:
     
  16. hukkis

    hukkis Gearhead

    Mikäs tuossa on menny persiilleen?
    Säädetty sytytysjärjestyksessä sylinteri kerrallaan keinuja puoli kierrosta 0-välyksestä kiinnipäin?
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Joo siis tän hetkinen säätö tehty näin:

    ykk ja 1.pytty preload just ja just kiinni max5min kelloasteina
    Siitä sitte dampperista 90 astetta ja 8.pytty etc etc

    Aijemmin tein sen Haynesin kirjan mukaan ykk 1.pytty ja sieltä täältä säätö ja 360kierros ja loput säätämättömät.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Kyllä Selli varmaankin tarkoitti,että pytty kerrallaan niinkuin pitääkin ja keinua puolikerrosta kiinni kun välys on poissa.

    Itse säädän venat myös syttyjärkässä,ja aina se 90 asteen pyöräytys siirryttäessä seuraavaan säädettävään sylinteriin.ts.720 astetta kokonaisuudessaan.
     
  19. Turnn

    Turnn Gearhead

    Itse säädin noin.Tsekkaus/säätö sitten käynnissä.Raksutuksen kuulee hyvin kun laittaa putkenpään studiin kiinni ja toisenpään korvaan. Leikattu venttiilikoppa tekee hommasta siistin.
     
  20. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    joo Turnn noin sen voi tehdä ns.vakiomottiin , mut sit kun haetaan virimotista viimeisiä hepoja , niin sit vaatii hiukka lisätarkkuuta , ja ainakin mun edelin rpm nokan kanssa ei venat pidä edes tol 1/2 kierroksen kiinni 0-välyksestä , vaan 1/4 kierros pelaa parhaiten , eli kaikki on kiinni kaikesta , mitä "rajumpi" tai jyrkkäramppinen nokka kyseessä , sitä tarkempaa huomiota toi säätö kaipaa

    ps. kyseessä mulla sbc 327 , jota kierrätetty jopa 8500 r/min ja vie -56 chevyy tyhjäkäyntilähdöllä lentokenttä vartilla 14,0 s.
     

Kerro tästä muillekin!