SBC Rynkyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 6.7.2012.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

    Niin no mulla venat kantoi kun sääti ton oppaan mukaan,sai käyntiin kuitenkin.käynnissä sai jokaista löysätä ja sitten kiristää sen verran että kilistys lakkas.Nokkana XE262:n.
    Mahtavasti 327 kiertää,ja vielä laahurinokka :).Mulla e-streetit joilla kai max.5500rpm.
     
  2. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Kyllä Edelin kansillakin saa koneen 8500 kiertämään, jos on vaan tarpeeksi jäykät venajouset (jos ei koneen alakerta antaudu ennen sitä).
    Eri asia on, että onko siitä vastaavaa hyötyä. Voi olla dynokäppyrä vähän saman näköinen, kuin Nokian osakekurssit :)
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Laitoin tuplatiivarin tänään jakajaan ja vähän se parani ettei enää sammu itekseen.Kiristettäessä vielä vähän muuttuu käynti.
    Aattelin vielä kokeilla sellasta usitti tiivistettä ku siinä on metallirunko ni ei anna ainakaan periksi.

    Ajelin tänään jo pidempään ja auto siis pelaa ajossa pirun hyvin. tyhjillä vaan tuota perkeleen ontumista. Seoksen on tyhjillä nyt n13 ja ajossa n14 vähän laihalle menee täyskaasulla ku tuolla 15-16 pysytteli et toisioon vois vaihtaa isompaa mutta en rupee vielä noita hieroo ennenku saan ton sytyn paremmaksi. Ehkä mää saan hankittua paremman jakajan ainakin kokeeksi jos johtuu ite jakajasta. Ennakot nyt max 35 ja ihan hiinä ja hiinä nakuttaako et voi napsun ottaa vielä pois. Alipaine ennakon laitoin nyt portediin kokeeks. Ainakin tossa ku ajelin sekalaista ni tosiaan ajossa pelaa hienosti ja pysyy vaihepäällä käynnissä.

    Ja noista kierroksista niin mää en ainakaan uskalla edes kokeilla yli 6300 missä rajotin on. Mulle liiankallista leikkiä jos ja kun alakerta ei kestä :)
    Nyt ku toi sytty on liki kohillaan ni kyllä tuo hymyilyttää tuo minkä vedon antaa tuo nokka tossa 4500--> toi powermax alko jo 2500 puristaa paremmin jakkaraan mutta XE antaa roisimman potkun ylempänä.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Kyllä toi soundi on videon perusteella"vankeja ei oteta".
    Taisi olla olla niin että sulla oli RPM kannet,mikä on varmasti fixu veto,koska siinä on nämä pienet 170cc imukanavat ja ne sopivat hyvin painavaan smog ajan Camaroon.

    Kime2 suositteli mulle näitä Powermax nokkia,oli ollut hänellä hyviä kokemuksia.Pitää kokeilla tällaista jossain vaiheessa.
     
  5. tapio

    tapio Gearhead

    RPM-kansissa on joidenkin tietojen mukaan 185cc imukanavat, vaikka valmistaja ilmoittaa kooksi 170cc. Tiedä sitten, mikä on oikea, en ole ikinä mitannut.
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Vähän säätelin eilen kampetta. Tällasella säädöllä tuntus olevan vähiten mitään ylimääräistä. perus 12,5 alipaine n.9 kokonais 34.Noi arvot kestää ilman nakutusta. Suuttimet 70/80 Pv5,5 joilla pysyy seokset cruisessa 13,5-15 ja kuormituksessa n13 tyhjäkäynti afr jätin 12,5-13 ku tuntus että laihemmalla rupee ontumaan ja rikkaammalla rupee käymään ahdistuneesti. Jakajan oireet melkeen hävisi tolla nostamisella.Ei siis enää sammu lämmetessään itekseen ja jaksaa käydä vaihdepäälläkin.

    Vähän mietin olisiko hintasa väärti ostaa tuo probillet alipainesäädöllä ku meen käymään rapakon takana kuhan lomat alkaa. Jotain pientä varmaan pitäs ostaa mitä matkalaukussa kärsii kiikuttaa. Jakajakin alkaa olee jo melkonen patukka siellä :)
     
  7. max

    max Double Gearhead

    MSD jakaja mikä mulla on Camarossa kiinni on Part no.MSD-8360.En tiedä onko se autuaaksi tekevä,mutta taisi olla sopivin aikanaan mikä oli US-Partsissa tyrkyllä.

    Summitin hinta näytti olevan 279 taalaa,mutta esim. US-Partsin hinnat ovat olleet viime aikoina hyvin kilpailukykyisiä,joten kannattaa kysellä,ennenkuin lähtee mukanaan raahaamaan.(Raahasin 69-Camaron simpukkaa viime kesänä Los Angelesissa ja lentokentällä,tuli hiki ja vitutus!!!)
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Mun tapauksessa tuo 8361 on se koska mullon tuo al boxi näyttäs olevan se 212 summitilla. ja partsilla tuossa 250 korvilla. Olihan tuossa säästöä mutta onko se sen väärti kulettaa matkalaukussa :) katotaas nyt
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Paripäivää auto seissy koskematta ja tänään pakkailin huomista poria varten auton niin jopa taas jumittaa. Ei meinaa käynnissä pysyä ja ku kunnolla lämpenee ni rupee ahistumaan taas käynti. Noh johan se kävi viime vkl ihan ok :D Otetaan riski ja lähetään ajelee kohti poria aamulla..Katotaan sitte tullaanko hinausautolla kotiin. Sliksit hain lainaan mutta eipä ne mahtunukkaan pyörii.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Porissa käyty eikä se tienpäälle jättäny. Kiinnitin vartavasten huomioo noihin kilpureihin että vaikka mitenkä on rakaa nokka-akselia että käy niinku kilpurin kuuluukin niin yksikään ei tolleen ravistele ku tuo oma moottori. Kaikki koneet kävi siististi niinku pitäänkin. Annan vempaimen olla hetkisen ku ei viitti aina rassata. Ehkä ne tulpan johdot vielä siihen vaihan tai sitte en :)
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Revin tulpanjohon mukaan tänään ja tässä mittalin niitä niin niissä oli kyllä melkoisoja heittoja perus vastusmittauksella. 4johtoa tasaseen 0,6 ohmia 2johtoa n.0,3(nämä olivat pisimmät) ja kaksi johtoa 1.3ohmia. Ei mun mielestä saisi olla noin isoja heittoja vaikkei samanmittasia kaapeleita olekkaan. Eli menemme kauppaan.
     
  12. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Kovin on pienet vastukset sulla johdoissa. Mulla Accelin 8mm 5-8K ohmia. MSD boxihan ei tykkää sit kuparijohdoista. Ja tulpatkin on syytä olla häiriö suojatut. Mikäs tulppien kärkiväli? Mulla 1mm ja yks kaveri suositteli pienempääkin kärkiväliä, jottei käy johtojen päälle..
     
  13. Selli

    Selli Gearhead


    Mun mittari ku on tollanen lelu jossa on vastusmittaus tai ei ja näytti tollaset lukemat niin oletin niiden olevan Ohmeja.Olkootkin mitä on mutta noin se näytti :) Johot on accelin +300 ja ei ole kuparit. Tulpat on perus champpionit mitä edeli suosittelee. Kärkiväli on nyt tuon 1mm.Oli se välillä 0,7 eikä ollu mitään eroa. Katotaan nyt mitä saan aikaseks. Vanhat johot on jokatapauksessa tossa makkarin lattialla nyt :)
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Lomareissu tehty ja voisi huomenna käydä kattoo onko auto vielä tallessa :)
    Uudet tulpanjohot ja nippu tiivisteitä tarttu matkaan reissusta. Ajattelin lähteä vapinaa ettimään nyt siltä kantilta että jokin nostajista jumittaa ja nyt ku ajosta jätin auton ni vois repiä tulpat ekaks pois ja kattoo mikä on palanu huonosti ja vaihtaa nostaja siihen. Mullon samoja nostajia kaksi settiä ni voi helposti vaihtaa. En oikeen keksi muutakaan mistä lähtis ettii vapinanpoistoa enää. Mutta tässä on jo yhelle iltaa arpeettia :)
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Tulpissa oli 2 ja 7 ihan märät ja palamattoman näköset ku auto oli parkissa pariviikkoa. Vaihoin tulpanjohot ni rupes näyttää tulpat ihan hyvältä kaikkiaan. Rynkytys väheni entisestään mutta vielä jäi tyhjäkäynnille ravistuksia hitusen. Kierroksilla pidettäessa ennen puputti niinku harhakipinän kuulosesti mutta se häivisi nyt kokonaa ja puputtamatta kiertää ihan hienosti. Tässä kohtaa musta tuntuu etten rupee enempää tota penkomaan. Ö-painemittarin ajattelin laitella kii ni varmistuu se että tuleeko ölppää tarpeeksi tyhjillä. Sekin voi olla syy vatkailuihin jos nostajat ei saa tarpeeksi ölppää. Voihan toki vielä kerran avata kaasarin ja nysvätä tyhjiskanavat ku on laatikollinen uusia tiivisteitä :) Ajossa kiulu pelaa hienosti rajottimelle asti. Ei kyllä sen suhteen ole valittamista. Paikaltaan läpät auki sutii kakkosen loppuun ettei se ihan rikki ole. Sytty on nyt perus 17 ja maksimit 33.Alipaine on kiinni mutta säädetty niin että antaa minimit ja portediin liitetty.Eikä tällä asetuksella nakuta rasituksessa. Vähän motivaatio kadoksissa rassaukseen ja seisonta-aikakin häämöttää :)
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

  17. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Heitetään ihan hatusta; Ootko mitannu latausjännitettä tyhjäkäynnillä? Jos olis heikko ja ei jaksa sytkälaitteet toimia..
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Iteasiassa en ole mitannu flukella tota. Erillinen volttimittari siinä on ja se kyllä näyttää ihan 13-14 ja välillä enemmänkin mutta toki tuo kävisi kuvaan hyvinki. Koska heti ku hipaseekin kaasuun ni loppuu tuo nytkytys.

    Mulla on jo kaksi laturia kärähtäny ja toi orggis on kestäny parhaiten ku siihen vaan huoltokittiä vaihtanu.
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Kävin hakees auton töistä ja mittasin samalla jännitteitä niin tyhjillä on 14,8 ettei takuulla ole liianvähän :) jopa vähän liikaakin. Ajelen täss loppuviikon enemmän ja seurailen onko mitään lisättävää.
     
  20. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Imuvuotoa? Oireena on huonohko tyhjäkäynti ja vaihde päällä tahtoo ravistaa.. Kaasuun kun koskee nii rauhottuu.. Mul tekee suora kutvonen näin..
     

Kerro tästä muillekin!