SBC Rynkyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 6.7.2012.

  1. Selli

    Selli Gearhead


    En mää enää keksi muuta syytä asialle ku jonkun vuodon. Tosin tänäänkin vuodonilmaisiaa reippaasti imarin/kaasarin ympäristöön muttei mitään vaikuttanu. Forte käsittelyn tein alakerralle siinä uskossa että jos nostaja jumii ni aukeaisi mutta ei vaikutusta. Siinä ku puolituntia kierroksilla piti konetta ni melkeen vaan paheni rytkeet. Taidan repiä imarin irti ja vaihtaa taas tiivarin ja tursottaa reilulla kädellä RTV:tä. Nyt siellä on vain ohut sipasu. Onneks ajokausi alkaa olee lopullaan ni saa nakata kohta talviunille ton ilma aikataulua :)
     
  2. Potakka

    Potakka 1st gear

    Laitoitko silikonia tiivisteen niihin kohtiin jotka tulee imuaukkoihin?
    Jossain oli että silikonia kannattaa laittaa vain vesikanavien reikien kohdalle. Tiiviste saattaa luistaa pois paikaltaan imukantta kiristettäessä jos imuaukkojen kohdalla on silikonia.
    Itsellä kävi näin kerran kun asensin tiivisteen reilun silikonin kanssa.
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Joo kyllä nää on valeltu kauttaaltaan. Riittää siis syyksi myös tämä. Katon jos huomenna jaksaa töittenjälkeen repiä noi irti ja kasata uudestaan. On ainakin useampi kierros uusia tiivareita ku ostin kerralla enemmän.
     
  4. hlappis

    hlappis Gearhead

    oma camaro rupes tyhjäkäynnillä pikkasen rytkyttää ja pienillä kierroksilla nykimään kun vaihdoin tuossa pari viikkoa tulpat.
    vanhat tulpat olivat ac delcot ja olivat sen verran pitkät että tulpanhattu kärtsäs peltisarjaan vasten.
    nyt sitten on jotkin Ngkoot mitkä piti olla arvoiltaan vastaavat mutta lyhyemmät,mutta ei tainnu ihan kohilleen osua.
    käänsin ennakkoa pikkasen myöhäsemmälleen ni auttoi asiaan.
    omassa motissa xe274 nokka.
    ei taas noi nypytykset kulkuhaluja motista ole hävittäny mitenkää,lähinnä häiritsevä ajella tyhjäkäynti/pintakaasulla kaupungissa.
    joten en sit tiiä oisko sun nykyiset tulpat hyvät tuon sinun nokan kanssa?
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Tulpat on nyt Champion: RC12YC ja voi olla että kaapista löytyy vastaavat Delcot jos oikeen hyvätuuri käy.
     
  6. NymiS

    NymiS Gearhead

    Silikonista kannattaa muistaa että suurin osa niistä liukenee bensaan, ajan kanssa saatta hävitä jonkun kanavan kulmasta ja vetää laihalle yhden pytyn.
    Pahimmillaan tekee mäntään reijän...

    Itse en laittais mitään tiiviste ainetta muualle kuin vesikanavien ympärille, jos pinnat on puhtaat ja suorat niin ei tarvitse mitään liimoja.

    Saataa vuotaa myös nostajalaakson puolelta jolloin ei pilotilla löydy vuotoa.
    Kovasti oireet viittaa kyllä imuvuotoon...
     
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Jees,Avaan ton imarin tänään töitten päälle,putsaan pinnat ja kasaan uudestaan. En vielä tulppia vaiha koska pitää varmaan tehä asia kerrallaan. Jossain jenkkifoorumilla puhuttiin että pitäs olla napsun kylmemmät tulpat jos ruttu on päälle kympin. Jos vertauspohjana on nuo edelin suosittelemat championit. Kaapista ei löytyny kokosarjaa vaihtotulppia et kaupassa pitää käydä. Mut katon ton tiivistyksen nyt ekaks. Samallahan sitä voi sitte vaihtaa tuliasena tuodut hienot imarinpultit ja venakopanpultit. (nykyiset on jotain tarvike ruostuvaa kuraa)
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Purin tänään kikottimen. Mitään visuaalista ei tiivareissa ollut mutta eipä tollasta silmällä välttämättä erotakkaan jos vuotaisi.
    Kasasin niin että RTV silkkua on erittäin ohuesti vesikanavien ympärillä,päädyissä ja keskimmäisissä kierteissä niinku RPM ohje opastaa. Pultit uudet arppilaiset ja kahden kiristyskierroksen tyyliin momenttiin ohjekirjan järjestyksessä. Tiivarina Edelin oma mitä suosittelee. Kaavarilla vanhat tiivarit ja silkut pois ennen noita ja takuulla ei jäänu enää likaseksi.
    Jätin yöksi kuivuu sisälle jos sitte huomenna kokeilis käymään.
    Tulppia en vielä vaiha koska pitää yksi asia kerrallaan kokeilla. Huomenna jos saan käymään ja testailtua ni katotaan uudestaan tilannetta.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Iltaa, Ihan yhtätyhjän kanssa oli tämä tiiviste vaihto. Ihan turhaa koska mihinkään ei vaikuttanu. Alipainekellon kanssa vielä kattelin imuja ku olin sytyn säätäny että tasasta 11hg:ta näyttää.Ehkä viisarin verran väpäjää.

    Huomenna haen vielä toisen merkkiset tulpat ja vähän kylmemmillä arvoilla ja sit saa riittää tällekesää.Jatkan sitte uudella kiinnostuksella keväällä. Tallipaikkaahan ei ole jotenka tulee olemaan rassaamattomassa paikassa talven tää kiulu.
     

Kerro tästä muillekin!