SBC SBP tilalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C73, 19.3.2012.

  1. C73

    C73 1st gear

    Tarkoitus vaihtaa pontiacciin (1973) chevyn kone, entinen kone 350, uusi 350.
    Tarviiko jotain muutoksia tehdä?
    Käykö suoraan laatikkoon?
    :eek:
     
  2. mxu

    mxu 3rd gear

    Loota ei ainakaan suoraan käy jos ei ole semmoinen malli missä molemmat jaot, buick, olds ja pontiac käyttivät omaa pulttijakoa (BOP), letukassa taas omansa. Välilaipalla saa sopimaan.
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tarvii muuttaa ihan kaikki, mikään ei käy suoraan. Jos kohdeauto on vielä originaali, niin en suosittele silpomaan...
     
  4. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Niin ja pidä se ponu ponuna, ei chevyjä sinne! :soosoo:
     
  5. kuula

    kuula Gearhead

    No hyi saatana.
     
  6. C73

    C73 1st gear

    No onhan ihme kiukunpuuskia. :eek:
    Kyseessä kuitenkin GM-auto ja GM-kone. Mitä vauhkootte?
    En kysynyt mielipidettä vaan faktaa.
    Mielipiteenne huomioitu, vaikuttamatta lopputulokseen. :D
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    Miksi?
    Ja vastaukset kysymyksiisi tuossa jo aiemmin sait.
     
  8. C73

    C73 1st gear

    No, tämä päätös on puhtaasti osien saatavuuden ja hintapolitiikan sanelema.
    Chevyn 350 koneeseen on jonkinverran tuota palikkaa tarjolla ja edullisemmin kuin ponchon koneeseen.

    Ymmärtäsin tämän tuohtuneisuuden jos olisin laittamassa moparia tai fordia pontiacciin, mutta nyt kuitenkin kyseessä saman konsernin kone. :odroll:
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tohon pocahontasin koneeseen tarvii montaa osaa ostaa kun se pesee chevyn pannun tehossa ja väännössä :poff: .
     
  10. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Hallelujaa! 8)
     
  11. kuula

    kuula Gearhead

    Asiaan. Koneenkorvakkeet, aski, pakosarjat ja kaikki apulaitteet näin aluksi.
    No joo, laturi käy :rotfl:
     
  12. C73

    C73 1st gear

    Faktaa löytyykö jostain combosta? :eek:
     
  13. FastEkiBeast

    FastEkiBeast 3rd gear

  14. C73

    C73 1st gear

    Koneenkorvakkeet helppo vaihtaa, kun kone ei ole paikallaan, lisäksi ei kummoinen sijoitus.

    Laatikko onkin syytä vaihtaa niin pääsee vanhasta kolmilovisesta eroon ja saa tilalle ylivaihdelootan. Pelkkää plussaa. Saa tiheän perän ja silti miellyttävät maantiekierrokset.

    Vanhat valurautasarjat joutaakin mäkeen.

    Apulaitteet uusiksi, no eipä hätää.

    Muutokseen menevät rahat kyllä säästää jo melkein kannet ostamalla. Pontiacciin halvimmat alukannet on kappalehinnaltaankin reilusti kalliimmat kuin chevyyn hyvä kansipari. Että näin. :D
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pontson kannet ei ole se eka paikka joka ahdistaa jos tehoa haluaa.
    350 koneisilla Pontsoilla on hallussaan melko monta NHRA:n ennätystä.
     
  16. nova 76

    nova 76 2nd gear

    lueskelin keskusteluja jenkki foorumeilta ja siellä oltiin sbcn kannalla vaikka
    rahalla ei ois merkitystä. eli sbp myyntiin ja sbc tilalle, toki kannattaa miettiä
    muuttuuko auton arvo ja mihin suuntaan.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Reilut parikytvuotta sitten asensin 454 chevyn Pontiac Tempestiin.Runko ei ollut aivan sama kuin Vellessä,joten vähän muokkausta öljypohjaan.Muuten homma on suoraviivainen ja helppo.

    Mikä vaan Pontiacin kone olisi kyllä saanut olla aika railakas,jotta olisi 454:n rinnalle kyennyt.Kannattaa tehdä em.swappi.
     
  18. ramair4

    ramair4 1st gear

    Mikä vaan Pontiacin kone olisi kyllä saanut olla aika railakas,jotta olisi 454:n rinnalle kyennyt.Kannattaa tehdä em.swappi.

    oho :eek: nythän puhuu varsin asiantuntia.halvalla ei hyvää saa sori vaan :D miten olikaan 455 ho tai 455 sd.harvinaisia tänä päivä,mutta ei mitään massa tuotanto roinaa,kuten 454 chevy.
     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tuli 2005 vuonna vaihdettua -71 t37 ponuun 350+350 sbc tekniikka. ja se oli mun tapauksessa ihan selkeesti paras/halvin vaihtoehto. joku oli tupannut autoon -63 389+hydramatic tekniikan. ja kun virittämään piti päästä eikä auto ollut lähelläkään museokuntoista niin myin koneen ja loodan niitä tarvitseville ja sillä rahalla tekikin jo paljon pahaa noille tuleville koneelle ja askille :lol: apulaitteet ja koneenkiinnikkeet realisoin purettavasta sikafarmarista. vaihdenäyttö oli kyseenalainen jo lähtiessään kun hydrassa pakki on ennen ykköstä. rattikeppi pois ja tilalle b&m lattiashifteri.
     
  20. juisond

    juisond 1st gear

Kerro tästä muillekin!