SBC Single Plane Intake Manifold test by Hod Rod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 2.4.2015.

  1. valtope

    valtope Gearhead

  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ihan kiva varmaan sille jolla on OMA KONE just moinen kone kuin tuo TESTIKONE just noissa olosuhteissa ja on noin tarkalla mikä imusarja antaa hevosen tai viisi lisää milläkin kierrosalueella.
    Kaikki ei välttämättä siinä OMASSA kuluneessa koneessa ole just noin ja voi tulla pettymyksiäkin...
    Tarvii myös ajatella oman koslan paino+välitykset ja ajo-olosuhteetkin tuohon päälle(ei kukaan pelkällä moottorilla aja),puhumattakaan että osa noista testatuista imusarjoista oli ainakin minulle täysin tuntemattomia ja liekö kullasta valettuja hinnan perusteella :odroll:

    Testivehkeet,koneet säätöineen ja ne säätäjät ovat ns viimeisen päälle!
    Kisavehkeet ja uudet ison rahan rakennetut koneet eri juttuja toki.

    Eiköhän helpommalla pääse tavallisen harrastajan pieni pää jos pysyy joko 1 tai 2 tasoimusarjoissa käyttötarkoituksensa mukaan ja Edelbrock-Weiand ym "massamerkeissä",mutta ehkä se on sitten hienoa tilata joku Jenkkilehdissä ollut käsintehty KALLIS erikoismalli pikkuvalmistajalta...toivottavasti se näkyy kun pelti avataan..liekö sitä Elvistelyä tai Hifistelyä :p

    Mitäs sitten jos/kun jossain toisessa lehdessä onkin eri järjestys tai tulee joku uusi,toinen malli mitä tuossa testissä ei ole...katastrofi?
     
  3. valtope

    valtope Gearhead

    mahdoitko lukea saman testin, kun minä ?

    Etko huomannut mitään eroa esim. Edelbrock tuoteperheen sisällä ?

    vertailu samalla motilla, samoissa olosuhteissa.

    huom. pidän erikoisesti Ameriikan poikien ajattelusta:
    Best bang for bug ! ( kallein ei ole aina paras )

    Ranking Peak HP HP/$ RankIng HP/$
    Ranking Average TQ/$
     
  4. max

    max Double Gearhead

    AFR Titan imusarjan ostaminen oli kipurajalla hinnan suhteen,mutta ompahan kaikin puolin laadukas tuote,mukaan lukien "lennosta vaihdettavat" imukanavat.

    Voi olla että on "epäreilua" verrata Torker II ja vaikkapa tätä AFR sarjaa keskenään,kun mottikin on rajunpuoleinen artikkelissa ja varmaankin sopimaton Torkerille.Huipputeho kuitenkin puhuu puolestaan,ja sitähän me aina tuijotetaan.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Se mitä on tarjolla nykypäivänä tarjolla tommoseen SBC gen 1 koneeseen on lähes valovuosien päässä menneestä,ja hintakin on kohtuullinen.

    Muutama vuosikymmen sitten "mikkikannet" oli jotain maagista.Esson baarissa kerrottiin,että pukinsarvet virtaa paremmin kuin huonot peltisarjat.Alkupään X-sarjat todella "hyviä"
    Surkeeta kampetta kaikki tyynni.

    Varmaan se raja tulee vastaan ton kohdalla jossain vaiheessa,mutta se mikä oli 300 heppaa 30 vuotta sitten jotain ihmeellistä,niin 500 hp 350 kone nykykamppeilla ei ole vaikeaa.

    Tais olla tossa imusarjavertailussa Torkerin ja Super Victorin ero luokkaa 50 hevosvoimaa.Silti Tunnel Ram olisi rökittänyt Victorinkin.
     

Kerro tästä muillekin!