sbc sytysennakkoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arskatehtaalla, 22.5.2014.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Onko oikein säätää perus ennakko 13' alipaine vetää jo tyhjäkäynnillä yli 22' ja maksimi n. 36'/3000rpm

    Kone herää aivan älyttömän huonosti.. Kierroksilla pelaa hyvin. Ilman kuormaa herää moitteetta.

    Kuuluuko tuon alipaineen vetää jo tyhjäkäynnillä noin paljon?
     
  2. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Lisätään vielä, että lambda näyttää kyyhdytyksessä n. 12:1 eli polttoaineen suhde pitäisi olla ok..
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ihan on järkevät arvot vakiolle koneelle.
    Mitä toi herääminen tarkoittaa? Käynnistystä vai kiihdytystä.
     
  4. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Joo siis tarkoitin kyyhdytystä. :odroll:
    Kone ei ihan vakio ole.

    Puristussuhdetta nostettu 9,5:den tuntumaan ja nokka on lunatin 00016. Lisäksi kansien, pakosarjojen/pakoputkien ja ilmarin virtauksia parannettu. Mietin, että vaikuttaako tuo nokka noin paljon?

    Paikaltaan lähtee tosiaan niinkuin purkka tukasta.. :mad:

    Ohitus kiihtyvyys on hyvä..
     
  5. jpe

    jpe 3rd gear

    Kun kiskaiset kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä, niin tuo alipaine-ennakko tippuu pois ja tuolloin on pelkästään tuo 13 perus joka voi olla padallesi liian vähän. Voit kokeilla onko sytkästä kiinni tulppaamalla alipaine-ennakon veks ja laittamalla perusennakkoa lisää.

    Sinulla on tuo alipaine-ennakko imusarjan paineessa kun on tyhjäkäynnillä mukana. Voit myös koittaa laittaa kaasarin ported lähtöön niin tulee kuvioon vain tasakaasulla. Mutta jos laitat lisää perusennakkoa niin ap ennakkoa pitäisi rajoittaa jos sitä käytät ettei tule liikaa kokonaista.
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Tuossa on kyllä järkeä! Kokeilempa ilman tuota alipainetta. Minulla on tuossa tuo ruisku ja tuossa holleyn läppärungossa ei ole kuin yksi ap-lähtö ja se tuntuu olevan nimenomaan läppien väärällä puolella..
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    paljon lunatis on asteita?

    perusennakkoa joutuu aikatavalla nostamaan jos nokka on paljon vakioo jyrkempi.

    kokonaisennakko ilman ap säädintä ei varmaan kärsi mennä yli tuon 36 asteen. ap:llä saa varmaan nousta johonki 40-50 paikkeille jos seokset menee 14 päälle.

    onko muuten raskas auto ja pitkä välitys? kikkeri varmaan toimii? Tosin kyllä aika raikkaatkin nokat herää alle kolmen tonnin.
     
  8. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    284' sekä imu, että pako

    Välityksistä ei tietoa. Auto on sedan caprice ja kikkeri toimii.
     
  9. jpe

    jpe 3rd gear

    Mulla compin 280 nokka haluaa 18 perusennakkoa että herää.
     
  10. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mua on aina kiinnostanu nää ajoitus hommat ja tuli vastaan tommonen sivu. Aika hyvää settiä ajoituksesta. Mulle ihan uutena, että pitäis olla paljon ennakkoa pienillä kierroksilla.
     
  11. jpe

    jpe 3rd gear

    Niin huomioithan sitten kun käännät lisää perusennakkoa, niin tietty koknaisennakko kasvaa ilman tuota ap:takin, eli mekaanisiakin voit joutua rajoittamaan. Kuuntele siis myös kierroksilla kun tuota olet käännellyt.
     
  12. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Saan tänään mittarin, että pystyn mittaamaan myös kasimi ennakon ja kierrokset koska siihen päästään. Joo voi olla, että pitää vaihtaa keskipakosäätimeen jouset/rajoittimen..
     

Kerro tästä muillekin!