SBC turboon nokka-akseliajatuksia ja muuta horinaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 4d sedan, 24.9.2014.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sen verran olen yhtä katukiihdytintä seurannut että kaasarin muutos imupuolelta painepuolelle ei vaikuttanut varttimailin aikaan mitenkään. Muutos sen takia että saa kuulerin väliin. Sitten ihmettelyä että kuuleri ahdistaa ja se pois eikä mitään vaikutusta.
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Olisko katuautossa ollut minkälainen ero käyttäytymiseen, kaasari imu- tai painepuolella?
     
  3. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Oliko tuossa Mudracerin tapauksessa polttoaineena etanoli/metanoli? Niiden jäähdyttävä vaikutus höyrystyessään on parempi kuin bensalla ja siten jäähdyttävät imuilmaa. Välijäähdytin voi olla oikeasti tarpeeton, kun otetaan huomioon sen jäähdytysteho vs. virtausvastus.

    Olen jo pidempään miettinyt, että mitenkä tuollainen sorsittu 301 turbo Pontiac rokkaisi e85 polttoaineella. Nakutusongelma ja imuilman jäähdytys olisi hoidettu pelkällä polttoainelaadun vaihdolla. Sitten vain painetta rajusti kattilaan ja museoleimalle. :p
     
  4. shr1

    shr1 Gearhead

    Aiheeseen liittyen. Tekasin Novasta fb-sivut. Palvelee ainakin oman muistin pitiminä noi harvasanaiset horinani, ellei muuten. Vähän on tylsää settiä, kun ei oo big money/big tire-osastoa, mut saa silti tykätä... tai olla tykkäämättä.:odoops:

    https://www.facebook.com/Ma-Baker-Nova-197160887590502/
     
  5. shr1

    shr1 Gearhead

    Vähän on vielä raakile säätöjen suhteen, mut tästä on hyvä jatkaa!:p

     
    bbford, J.J., El 60 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. shr1

    shr1 Gearhead

    Sellasen huhun kuulin, että Muuramessa dynossa olis aika basic osilla kasattu pikkulohko yhellä pienellä turbolla yskässy pumppubensalla 1143hv @ 1,5bar ja alle 6000rpm.
     
    Larry, MJF, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Cuda?? :rolleyes:
     
  8. shr1

    shr1 Gearhead

    Ei kyl tää oli letukka. ;)
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu toisaalta jo varmistelinkin ni meni mun arvaus metsään, missäs tämmönen letukka sit vaikuttaa? Ihan tässä jklssä? Kun ei oo omiin korviin kantautunu tämmösiä huhuja ni sait uteliaaksi :D
     
  10. shr1

    shr1 Gearhead

    Sen verran liki Savoa on dynoteltu, et suattopa tuo ollakkii tai suattopa tuo olla olemattakkii... :odbiggrin:
     
    Herje ja CCZ28 tykkäävät tästä.
  11. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Tohon soppaan vielä 3.75 iskuinen kampiakseli tykötarpeineen, niin koneesta tulee 383 ja alakerran paineensietokyky paranee huomattavasti
     

Kerro tästä muillekin!