Sbc vetolevyjen erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manun, 28.6.2020.

  1. manun

    manun Gearhead

    Hommasin tuohon 350käytetyn startin ja vetolevyn niin yllättäen ei veto levy yllä startin hampaille. Onko nuita vetolevyjä paljo erilaisia jos hommais uuden? Sitten vielä semmonen kysymys kestääkö vetolevyn pultteina normipultit vai pittääkö olla lujempia?nyt on lainavermeet paikallaan on pieni levy ja siihen käypänen startti
     
    Muokattu: 28.6.2020
  2. Choosing a Flexplate for a Small Block Chevy

    Whether you’re racing or building a street vehicle Speedway Motors offers several flexplates to choose from for your small-block Chevy engine. Both SFI rated for the track and non-rated for street applications. There are four main factors to consider when purchasing a flexplate.

    The crank style: One or two piece rear main seal. Older style blocks ('55-'85) used a two-piece seal, '86 and up blocks used a one-piece seal
    The torque converter bolt pattern: large 11 1/2-inch or small 10 3/4-inch
    Ring gear tooth count: 153 or 168
    Internal vs External Balance

    Internal or external engine balance
    Almost all small-block Chevys are internally balanced. The harmonic balancer and flexplate/flywheel are what you would call “neutral” balanced, meaning they are balanced like a car rim, with no other parts attached to them. They do not need to be balanced together, just balanced alone. The only small blocks that are externally balanced from the factory are 400 small blocks, because there is not enough room on the crank throws to neutrally balance them, so they offset the missing weight with the harmonic balancer and the flexplate/flywheel.

    Bolt Pattern and Tooth Count
    The key to choosing the correct bolt pattern and tooth count is measuring the torque converter you are using. A 153 tooth flexplate will be paired with a torque converter that has a 10 3/4-inch bolt circle. A 168 tooth flexplate uses a 11 1/2-inch bolt circle. Some aftermarket flexplates are drilled with both patterns to accept large and small diameter torque converters. You can also note that a 153 tooth flexplate always uses the straight bolt pattern starter, and the 168 tooth flexplate uses a angle bolt pattern starter.
     
  3. manun

    manun Gearhead

    Jotain kyllä ymmärsin mutta aika heikko tuo kielitaito
     
  4. Suomennellaan sitten hiukan. Elikkä ne erot:

    The crank style: One or two piece rear main seal. Older style blocks ('55-'85) used a two-piece seal, '86 and up blocks used a one-piece seal

    1.Kampiakselin tiiviste: Vanhempi on kaksiosainen ('55-'85) ja uudempi yksiosainen

    The torque converter bolt pattern: large 11 1/2-inch or small 10 3/4-inch

    2.Momentinmuuntimen pulttijako: Iso 11 1/2" tai pieni 10 3/4"

    Ring gear tooth count: 153 or 168

    3.Hammaskehän hampainen määrä:153 tai 168

    Internal vs External Balance

    4.Sisäinen tai ulkoinen tasapainotus.

    Auttoiko?
     
  5. manun

    manun Gearhead

    No joo mulla on kaks osanen stefa ja pieni turbiini ja startti minkä jo ostin summassa on liian etäällä tuosta pienemmästä vetolevystä niin tarviin todennäkösesti semmosen 168 hampaisen levyn. Mutta tuota painotushommaa en ymmärrä
     
  6. manun

    manun Gearhead

    Tai tarkistan huomenna tuon turbiinin pulttijaon, se on tci 10 tuumanen
     
  7. Se ulkoinen ja sisäinen tasapainotus erilaisia. Sitä ulkoista on ollut aluperin 400 cid pikkulohkossa ja tässä on sen vetolevy:

    [​IMG]
    Elikkä siellä on puntti ulkokehällä.
     
  8. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos vielä vastataan mahdollisimman yksinkertaisesti varsinaiseen kysymykseen, niin siihen sun -86 vanhempaan kaksiosaisella takatiivisteellä varustettuun 350:seen on tasan kaksi erilaista vetolevyä: pieni 153 hampainen tai iso 168 hampainen, ja näissä on yleensä valmiiksi kaksi pulttijakoa turbiinille.

    Vetolevyn pulteiksi kannattaa laittaa vaikka Arp:in pulti, eivät maksa kauheesti. Jos laitat yleispultit niin mielellään kovempaa laatua.
     
    Gary Grand ja dart -66 tykkäävät tästä.
  10. manun

    manun Gearhead

    Tuossa kaveri soitteli että sillä ois tuo 168 hampainen levy mutta sii äon kuulema painoja. Voiko sitä käyttää. V6 joskus ostettu uutena.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vaihtoehtoisesti voi hommata myös toisenlaisen startin, lohkossa pitäisi lymyillä pultinreijät lähemmäs starttikehää, ja muistaakseni v6 puntti eri kohdassa.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Jos v6 vetolevyssä on paino se on 1piece koneesta ja eikä sovi aloittajan koneeseen. Sen sijaan se käy 4.3 v6 sekä 5.0 ja 5.7 1-piece v8 koneisiin ja paino on niissä samassa paikassa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. l062059

    l062059 Gearhead

    Mites noiden external-balanced akselilla olevien 383 stroukkereiden ulkoinen puntitus yleensä menee?
    Onko sbc 400 flexplate ja harmonic balanceri sopiva lähtökohta vai mitä arvelette? Tuli taas tehtyä heräteostoksia ebaystä... :)
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä vaan, 400:sen kamoilla mennään kun kyseessä 2-osaisella takastefalla oleva akseli.
     
    l062059 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!