SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    .....ttu!!....... Miks mä en ostanu tota, vaan aloin vanhojen romujen kanssa pelleilemään!

    Projektihan on vanha Camaro Cup kone, mistä oli pari mäntää kilkannu ja mitä minulla piti olla hyllyssä, mut täähän on kuuden tuuman veiveillä ja hyllyssä olevat on tarkoitettu 6,1 veiville.

    No... JE 923 FR noi näyttäs olevan, joten tilataan samanlaiset ,040 ylikoossa.

    Joo ei, kun ne pitäs olla 0,866 tapille, mutta JE ilmoittaa, että kyseiset männät on 0,927 tapille ja toimitusaikakin on sellainen, että vappu ehtii koittaa, ennen kun männät on finlandiassa.

    Kaiken lisäksi ne ei kuulostanut ihan halvaltakaan, joten aloin miettimään, että pitääks mun tilata siihen 383 kitti, kun ihan tost noin vaan tästä ei nyt näytä selviävän teki niin, tai näin.

    https://www.ebay.com/itm/LT1-383-St...re-Dish-Top-10-5-1-W-Stock-Head-/360699328759

    Toi löyty nopeella kuuklettamisella, mut onks tuon hintaluokan setit vielä ihan kiinan kuraa, vai tekeekö noilla jotakin?
     
    Muokattu: 1.3.2018
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kyllä tulee itku ku kattoo mihin hintaan Chevyyn saa osia.. :(
    Tajuttoman halpa tuo northin linkkaama kitti ku kattoo mitä siihen saa. Halpa kaikkien maksujenki jälkeen, ja kaikki on uutta eikä +40v koeponnistettua..
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Katin akseli ja Speden männät, ei muuta kun tilaukseen jos huumori riittää!

    No vakavasti ottaen Scatin valuakselithan on jopa kehuttuja ja SpeedPro männät varmaan yleisimpiä mukeja harrasteautoissa, ei ne varmaan markkinoiden huonoimpia ole.
    Minkäs sille voi että ovat noin halpoja, elämä on.. (Chevy-miehelle)
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Mitä sä luulet Artsi, että noilla kamoilla kestäs kierrättää?
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Mulla on 454 motissa Scat veivit ja akseli.7000 rpm. kiekasee helposti.
    Mielestäni kuitenkin vastaus tuohon sun kysymykseen kierrätyksestä on se, kuinka hyvin se motti on tasapainossa ja ovatko yläkerran kamppeet myös ajan tasalla.Vähemmän se mitä siinä kiinalaisen paketin kyljessä lukee.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuskinpa nuo itse osat vielä 7 tonnista on moksiskaan, millaseen käyttöön rb tuota konetta ajatteli?
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Ihan katukäyttöön kundin pikapin keulalle, joten siinä mielessä toi seitsemäntonnia riittäisi hyvin.

    Stroukkaamalla voisi saada vähän lisää vääntöä, mikä ei olisi huono asia katuautossa.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Katuvireisessä 383:ssa ei ole tehollista tarvetta 6 tonninkaan ylitykseen, voimaa tulee jo alempana ja laajemmalla alueella.
    Pick-uppiin oikein hyvä ajatus.
     
    kime2 tykkää tästä.
  9. rb

    rb Double Gearhead

    artsiracing tykkää tästä.
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ennenkuin joku alkaa huutamaan että kannet ahdistaa ja nokka on liian pieni, niin ehdin ehkä sanoa että noilla kamoilla tulee todella miellyttäväkäytöksinen kone joka vääntää väkevästi heti alhaalta ja renkaat saa palamaan ilman löysää turbiinia ja 4 välityksiäkin.:)
     
    tapio ja rb tykkäävät tästä.
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Joo.......... Nyt ei ole tarkoitus lähteä kisailemaan Blacklistissa, vaan saada aikaan nöyrä katumotti, joka pysyisi pitkään nipussa.
     
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ai perkeles varmaan ois hyvä setti tuohon G20 vaniinkin. Vähän houkuttelee ajatus tuon tbi:n heivaamisesta eläkkeelle.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noilla kansilla ja nokalla huipputehon kierrokset on varmaan jotain 5000-5500rpm 383cid koossa. Pitempi isku laskee kierroaluetta aikalailla.

    Varsin hurjaa nokkaa ja kantta(vs. noi edellämainitut) tarvii jo tuon kokoisessa koneessa olla että se 7000rpm kierrättely tulee ajankohtaiseksi, ja sellaseen koneeseen jo sit valkkaisin takomäntää ja H-profiilia.

    Ihan hyvin mun mielestä linjassa siis osavalinnat, tulee kestävä ja vääntävä motti pickuppiin.
     
  14. north

    north Gearhead

    Mites onkos kukaan poraillu reikää tohon ööli roppuun?Aiheuttaa öölin suihkun jakopäähän
    ja myös jakopään hammasrattaan laakerille.
    Kyseeessä on noin yhden millin reijästä.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ite en ole kattonu tuota tarpeelliseks ollenkaan, mutta olen nähny yhden isolohkon johon oli porattu molempiin proppuihin 2 millin reijät vai olikohan ne vieläkin isommat! Se on ainakin jo liioittelua.
     
  16. kipi79

    kipi79 3rd gear

    90 luvun lt1:ssä oli (ainakin osassa) vastaavat reiät myös tehtaan tulpissa, koko alle millin.
     
  17. north

    north Gearhead

    Oliko molemmissa tulpissa?
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oldsmobilessa on ainaki toisessa tulpassa vastaavalla paikalla reikä
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eikös ne jakopäät ole menestyneet ihan ilman noita reikiäkin?
    Vois kuvitella että siitä kampi-/nokka etulaakerista sen verran roiskuu eteenpäinkin öljyä että riittää ketjun voiteluun?
     
    artsiracing tykkää tästä.
  20. valtope

    valtope Gearhead

    Mä olen törmännyt tollasiin reikiin, venekoneissa, jotka suunniteltu pyörimään väärinpäin, nokka pyörii oikeinpäin, ratasjakopää, ja se voidellaan näillä reijillä.
     

Kerro tästä muillekin!