SBC350 yleiskunnostus projekti

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. max

    max Gearhead

    [​IMG]

    Tällehän on nyt sitten varattu aika kuritushuoneelle.Tämähän on nyt sitten aika samankaltainen osiltaan kuin sellin motti.
    Eli pitäs olla aika fiksu combo,mutta kun mä olen vähemmän fiksu,niin kova halu olis sitä huonontaa.
    Eli vielä voisin laittaa Cranen rähinänokan ja jakopäänkin vaihtaa Pete Jacksonin naukujaan.
    Pitää nukkua yön yli,katsoa muuttuko mieli kuin Väyrysellä.

    Kovasti kyllä kiinnostaa mitä tosta nyt sit tuli ,kun kannet ovat pienillä 165 cc kanavilla.No sehän ihan piakkoin sit selviää.
    [​IMG]
     
    tapio, north, Selli ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Max,Kyllähän se Pete tuo ihan oman juttusa katukuvaan ,onneks tuo nuokka on sitte helppo vaihtaa jos vaikka kokeilisi nyt olevalla (ei siinä mitään hauskaa kyllä ole)

    Tänään rupean etsimään säätöä kaasarille kun vielä eilen stumppasi aikalailla kun nopealla liikkeellä ojentaa nilkan. Voihan tuota syttykäyrääkin vähän ropeltaa kun nyt on tehtaan jäljiltä.

    Huomasin myös eilen että konepellin kanssa saattaa tulla ahdasta. Nyt kun on tuo q-jet adapteri niin reilun 1cm nousi paketti.
     
    max tykkää tästä.
  3. max

    max Gearhead

    Selli,oon täällä Jyväkylässä parhaillaan,ja täälläkin alkaa hurjat kaasarikokeilut Kaitsun Camaroon.
    Siinähän on 750 Holley vac.mutta se taitaa olla kyllä sille vähän liikaa.Toinkin mukanani 650 DP holleyn joka pelas ainakin dynossa hyvin,ja on säädöissään 350 kokoselle motille.
    Se vois tuoda hommaan vähän terävyyttä,mut katsotaas nyt kuin käy,kun turbiini aika tiukka ja perä ei kovin tiuha.
     
    Selli tykkää tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Maxihan vois tulla pyörähtämään kaffelle kun täälläpäin kerran heiluu? ;)
     
    Selli tykkää tästä.
  5. max

    max Gearhead

    Joo,tuu vaan seuraamaan kaljottelua,yleistä kaaosta ja kaasaripaloa!
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Neljään asti töissä mutta paa ihmeessä yvllä että missä sitä sekoilua pääsee seuraamaan :D
     
  7. Selli

    Selli Gearhead


    Sitte vaan kommentteja tänne! Terkut Kaitsulle. Aika lähellähän tuo on että itsekkin ajelisin Jkl Vappuajoihin mutta katotaas nyt kuinka tänään käy. Ja uskaltaako lähteä heti roadtripille hah
     
  8. fenix

    fenix 2nd gear

    Yleisö tahtoo video materiaalia :)
     
    tapio tykkää tästä.
  9. tapio

    tapio Gearhead

    Ota nyt baseline-luvut koneesta ja sitten huononna isommalla nokalla sitä :D

    Mä luulen, että maltillinen nokka on kuitenkin fiksumpi kuin joku rähinänenä.


     
    Selli tykkää tästä.
  10. max

    max Gearhead

    Suurin urakka dynossa on varmasti 625 Street Demon räätälöinti kohdalleen.Se kun taitaa olla aika lailla työläämpi,kuin Holley.
    Mut veikkaan että on hyvinkin sopiva päivittäiseen katukurvailuun.Toivottavasti ei tule muita huolia,et saa keskittyä enempi tuohon "laatikkokaasariin".

    P.S 650 DP ei tuottanut mainittavampaa etua 750 vac. verrattuna.Bensa haisi kyllä perkeleesti lapa lattiassa.
     
    tapio tykkää tästä.
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Street Demoni todennäköisesti sopii tähän koneeseen paremmin kuin siihen edelliseen isokantiseen ja -nokkaiseen 350:seen.
    Oliks sulla säätösarjaa olemassa?

    En muista oliko aiemmin puhetta tämän koneen keinuista, mutta jos 1.6 suhteella niin tarkista ettei tönärit ota kanteen kiinni missään kohtaa.
     
  12. max

    max Gearhead

    Joo mulla on suutinsarja Demoniin,mut neulatkin varmaan vielä tarvittais.1.5 keinut löytyy,koska 1.6 kihnaa kiinni.
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Sain sen verran kampetta nippuun että otin ainakin täks päivää ajoon. Kävin tollasen puolisen tuntia ajelee. Teknisesti on kyllä todella kiva ajelumoottori.Loota toimii myös niinkuin rempattu vakio kuuluukin. Lämmöt ei karkaillu kaupungillakaan.
    Pintakaasulla on virkeä ja herkkä. WOT kaasulla auto muuttuu SiljaLine henkiseksi lotkottajaksi :D Johtuu taatusti tuosta killeri perävälityksestä.
    Vapina pelottaa kyllä eniten. Ei tuo ole normaalia kuitenkaan. On varmaan pakko purkaa ja ruettava miettii mistä vapina tulee. Dampperi on sama mikä tuossa olikin eikä se ennen vapissu yhtään. Ymmärrän pienet vapinat mutta tää on kyllä jotain muuta. Videoilta ei saa ihan todellista tuntumaa mutta näkee kuinka rattikin väpisee tuossa 1500-2000 kiekalla.
    Eli just cruisekiekoilla. Tähän jouduin tosiaan ostaa uuden vetolevyn. TCI SFI hyväksytty external balanced. Turbiini on JN-trading th400 tekele. Se että konetta ei ole tasapainoitettu ei kyllä minun kokemuksella ihan tollasta tutinaa tekisi. Vai lähtisinkö helpoimmalla ja vaihtasin dampperin vaan uuteen. Tuokin on kasaridampperi.
    https://sellin.1g.fi/kuvat/Poniakki/Moottori+ja+Loota+2017/vapina.mp4
    https://sellin.1g.fi/kuvat/Poniakki/Moottori+ja+Loota+2017/vapina2.mp4
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eiks sulla ole vanhempi 2-osaisella takastefalla oleva motti?
    Siihen kuuluu 0-painossa oleva vetolevy, ei "external balanced".

    Vetolevy vaihtoon tai otat sen puntin siitä veks (onnistuu paikallaan), niin loppuu vapinat! :)
     
    Muokattu: 30.4.2018
  15. 85840845

    85840845 Gearhead

    Minkälaiseen momentiin ootte vetäny kannet noilla ohuilla 015 kannentiivisteillä vai ihan normi 65lbs???
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Ihan normi momenttiin.
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Normiin meni minullakin.

    Artsi: On se mukava kun on ammattitaitoa ja tietoa jota jaat.ISO KIITOS! Ei minulla ollut tuota tietoa että 2piece malli käyttää 0-punttia. Kävin aamupäivästä varovaisia sirrauksia tekemässä ja vapinan aiheuttaja lähti. Ja vapinat loppu. Nyt on vaan normit pärinät ja pörinät. Näkee myös kapiinista yhtenä kaikki :D

    Maantieajo jäi taas vähän vajaaksi kun noi halpisvenakopat ei pidä öljyjä sisällään. Pirullinen käry ja sotku. Ei paljoo auta vaikka on laadukkaat kumitiivisteet kun koppa on paska niin se on paska. Tiedä sitten mahtuisiko orggiskopat väliaikaisesti olemaan noiden rullakeinujen kanssa.

    Tollasen puolen tunnin ajelun kävin testailee. Ihan ookoo perstuntuma säädöt löysin. Vielä pitää hakea kuitenkin kun pysyy vaihde päällä vähän nihkeesti käynnissä.

    Huomasin myös että puolalle menevä virtajohto (avaimelta) oli saanu kipeetä. Vaihtelin sen samalla. Orggis vastusjohto olikin täysin valmista kamaa.
     
  18. max

    max Gearhead

    [​IMG]

    Tuli tehtyä kilpavarustelua ja modaus loppuun.Modaus käsitti keinujen vaihdon 1.6 keinuista 1.5 malliin.
    Kun olikin vähän parempi valaistus,niin huomasin että vanhat 1.6 kiikut ovat käyneet todella kuumana,sillä jokainen oli alapäästään aivan sininen.Nämä ovat olleet kiinni sportsman II kansissa jotka toimitin "artsiracingille".Artsi kertoikin että useita jousia oli ollut poikki.Tuntus vähän siltä,että öljynkierrossa on ollut ongelmia.

    Onhan tuo aika ujon näkönen,kun on sheetmetal venakopat ja imusarja vaan tuollainen kesy.No kohta sit nähdään kumpi on kesy,kun tuon pahis sisar on tuossa lattialla.
     
    north, Camino'79 ja Selli tykkäävät tästä.
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ne roller tip-keinut ottaa aika herkästi väriä kun on vähänkin reilummin jousta tai heppoiset voiteet.

    Sportsmaneista oli ne varsinaisten jousien sisällä olevat damperjouset pohjailleet ja tais olla viisi katkennutta.
    Ne oli vääränlaiset jouset niihin kansiin. Ohjurin päät kun on sellaset että se dampperi ei mahdu painumaan samalle tasolle kuin varsinainen jousi, niin sen takia olivat pohjanneet.
    Mikähän nokka niitten kaverina oli ollut?
     
  20. max

    max Gearhead

    Crane Energizer 282h06 106 lsa.
     

Kerro tästä muillekin!