SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Asiasta en mitään tiedä mutta 2 piece ja stefaperse vetolevyt ei sovi ristiin. Sellille on siis myyty 400 kikkaran vetolevy jostain syystä?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    jos myyjälle on tullu käsitys jostain että menis 383:seen? onhan joillekin esim. 060 porattu 350 jo stroukattu :poff:
     
  3. Selli

    Selli Gearhead


    Homma meni näin, turbiinin toimittajalla ei ollutkaan ylimääräistä 350turbiini ja tarjosi 400 turbiinia. Siitä tehtiin mulle sopiva tietämättäni tästä vetolevymysteeristä. Kauppiaalle annoin tiskillä pulttijaon turbiinista/oli tuo 153hampainen mukana joka siis ei istunut turbiiniin. Kauppias palveli esimerkillisesti ,kun pengottiin useita vaihtehtoja. Jos hakemalla hakee jotain sanomista tästä setupista on se ettei startin hammaskontakti ole ihan täydellinen. Välys ok mutta se ulottuvuus on hätäseen puoleen väliin hammasta. Hyvin tuo kuitenkin starttaa for now
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Tänään sain pysymään öljyt venakopista sisällä niin uskalti käydä enemmän ajelee. Yleisesti tuosta paketista tuli pirun mukava käytöksinen paketti. Millään kohtaa ei tehot yllätä kun tuo perä on tuollainen. Ei paljoa ole kierroksia korva kuulolla kun maantiellä putputtelee.

    Se pitää paljastaa että kyllähän minä sen nokkakepin vaihdoin enkä laittanut sitä 262 mallia. Artsin vinkistä XM270 meni reikään ja 1.6vipat. Tuolla nokalla sai dynaamiset juuri hyvälle alueelle ja käyttöaluekkin on varsin osuva kombinaatioon. Saattaa olla ihan eri laitos kun välitystä muuttaa mutta nautitaan tämä kesä nyt tällä paketilla ettei mene ihan tallissa makoiluksi.
    Nopeusmittari muuten osu tolla välityksellä ja lootalla niin että mailimittarissa kun näyttää 60 niin gpsi näyttää 58kmh. :)

    Basic Operating RPM Range: 1,600-5,800
    Intake Duration at 050 inch Lift: 226
    Exhaust Duration at 050 inch Lift: 236
    Duration at 050 inch Lift: 226 int./236 exh.
    Advertised Intake Duration: 270
    Advertised Exhaust Duration: 286
    Advertised Duration: 270 int./286 exh.
    Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.480 in.
    Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.489 in.
    Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.480 int./0.489 exh.
    Lobe Separation (degrees): 112

    Tässä pikku klippi ettei tuota nyt kauhesti lukottomana tarvii kiusata. Sori kun on pystykuvaa mutta mun kuvauslaitteet on mallia nolo tällähetkellä ja piti tripodia roikottaa jotenki vaan :D

    https://sellin.1g.fi/kuvat/Poniakki/Moottori+ja+Loota+2017/Liposa.MOV
     
    kime2 ja jakulepi tykkäävät tästä.
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ai että sulle tuli maukas paketti! Tuo nokkakeppi on aika lähellä tuota Compin XE274H :ta joka minulla on. Eilen viimeksi laitoin mun läjän käyntiin, kun tutkiskelin mahdollisia vesivuotoja, ja täytyy kyllä sanoa että käyntiääni miellyttää kovasti. Se ei ole ihan kaikkein korostuneinta race-rumpetyrumpetyä, mutta sellaista määrätietoista rummutusta, ja jää tyhjäkäynnille

    Hätäisesti puuhailun lomassa napattu video, jossa putketkin vielä säksättää ärsyttåvåsti


    Otaksun, että tuo perävälityksen vaihto on sulla sitten seuraavan talven heiniä?
    Itselläni on 3.42:1 ja se on miellyttävä ns. kompromissiperä, jolla ajelee matka-ajoakin miellyttävästi. Tai ainakin näin muistelin asian olevan - silloin joskus 2011 kun viimeksi tuolla ajoin :D
     
    Selli ja kime2 tykkäävät tästä.
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Komean kuuloset käyntiäänet molemmissa!
     
    jakulepi ja Selli tykkäävät tästä.
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Juu, tutkin millasia kittejä on Ponun 8,2:en tarjolla mutta tuollainen kolmepuolikas on varmasti aika realistinen.

    Hyvin muuten jää tyhjiä käymään sun kaasarilla. Oma q-jetti laskettaa kiekat hitaammin eikä aina jää käymään. Pientä tuneuppia vielä tiedossa
     
    jakulepi tykkää tästä.
  8. max

    max Double Gearhead

    Dynotappelut tehty tältä päivältä,ja taas oli päivä yllätyksiä täynnä.Tappelu kuvaa hyvin touhua mitä tapahtui.
    Kohta puoleen voidaan laittaa tarkempaa dataa,jos bändiä homma kiinnostaa.
     
    Selli, Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Hell yeah!
     
  10. max

    max Double Gearhead

    OK.tehdääs vähän editointia.
     
  11. TimoT

    TimoT 3rd gear

    3,42 perä mullekin tuli Novaan, 2,73 oli liian harva ja 3,7 liian tiuha TH350 askilla ja 255/60/15 renkailla.
     
    Selli tykkää tästä.
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Nääää, mitä suotta...ei me haluta ;) ;) ;)
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Mul on rystynen vieläkin veressä.
     
    Camino'79 ja jakulepi tykkäävät tästä.
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Löitkö Kaitsua vai Sämpyä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ei mennyt tämäkään dynoreissu aivan niin kuin ajattelin.Eli funtsin että kun on "helpot" ja otaksuttavasti toimivat kamat valittu koneeseen,niin tulos on heti taattu.
    Street Demonilla alotettiin,ja se toimikin alhaalta hienosti,mutta kun ruvettiin kuormittamaan niin parillisia pyttyjä aina muutama lopetti leikin kesken.Tulos oli ainoastaan 315 hp tällä kaasarilla.

    Sit laitettiin astetta paljon rajumpaa caliberia eli 750 DP Speed Demon.Ja taas sama juttu;motti meni polvilleen 300 hp jälkeen.
    Oltiin koko bändi ihmeissämme että missä mättää?!
    Jakaja tietenkin on syypää tuumasimme, ja se vaihtoon.Ei vaikutusta, edelleen motti polvillaan!!
    Dynoukko sit kaivoi 750 vac Holleyn kaapistaan,joka oli varmasti tikissä.
    Nyt se sit toimitti vähän paremmin 371 hp ja 561 nm.Tulos oli lievä pettymys tehon suhteen,mutta kun ajatellaan ujoja komponentteja,niin ei kai parempikaan voi olla.
    Tosin vääntöä on jo 2500 rpm 500nm,joten sehän on kai ihan kohtuullista.

    Mitä opittiin;ei varmaan mitään.
    No se varmaan,että kun on ollut vakaa usko tuplapumppuihin voiman tuojana,niin eipä se aina niin ole.
    Tässä jotain päällimmäisiä ajatuksia.
     
    Selli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead




    Vähän liikkuvaa kuvaa.Wilsonin nelireikäinen tuuman korkuinen korotuspala on tehokas.Se auttoi tota rääpälettä likelle 10 hp:n verran.
    Tämä 371 hp oltais saatu muokattua noin 15 hp enemmän,mutta kun kaasari oli Santalan oma,niin sitä ei olis ollut järkeä ruveta muokkaamaan mulle sopivaksi.
     
    Muokattu: 6.5.2018
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eihän tuo ole ollenkaan hullummin jos mietoviritteinen 350 kone työntää 371 hp!

    Mikähän tuossa Street Demonissa sitten oli vikana, yritittekö tehdä sille mitään?
    750 kokoinen tuplapumppu onkin isonlainen tuohon koneeseen, vastaavan kokoinen vacuumi on ihan eri asia.
    Teillä ei sit ollu se 650dp mukana.

    Oliko ne Summitin kannet suoraan paketista, vai oliko niille tehty mitään?
     
    max tykkää tästä.
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ihan kunnioitettavat lukemat, jos tosiaan profiililtaan "mieto katukone". Hyvältähän tuo vaikuttaa!

    Eikä se mun perstaina Kauppatorilla heittämä 385hp niin kaukana sitten ollutkaan...etenkään, jos sieltä sen +15hp olis saanut vielä kaivettua ;)
     
    Selli, Camino'79 ja max tykkäävät tästä.
  19. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Jep, ihan hyvä lukuhan se 370 kaakkia on, ja eikös niistä v###n demoneista jo tehty periaatepäätös työntää roskiin...:mad:
     
    max tykkää tästä.
  20. max

    max Double Gearhead

    Street Demonissa on kyllä jotain outoa,mikä meille ei ole selvinnyt kahden dynosession jälkeen.Sämpy sille jotain teki,mitä kyllä en nähnyt muun touhun lomassa.Hyllylle koristeeksi.
    En ottanut 650 DP:tä mukaan,koska se oli kadulla lievästi kulmikas käytökseltään.

    Comp 262 XE on aika tarkka venttiilisäädöistään,sillä aikamoinen rapina kuului,jos oli vähänkin liikaa preloadin jälkeen.
    Summitin kannet ovat suoraan laatikosta;no brakecleanerilla putsasin kyllä pinnat.
     

Kerro tästä muillekin!