SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mielenkiintoista toi että kaksi Demonia oli molemmat yhtä huonoja, mikä niissä voi olla vikana että ovat samanlaiset, ja sotkevat yläkierrokset?

    Ainakin 650DB olis mun silmään ihan kohillaan tuollaiseen koneeseen, ettei siinä koko olis paljoa pielessä.
    Oliko noi molemmat tuplapumput ilman sitä korotuspalaa, ja vakuumilla vaan se korotuspala käytössä, meinaan että jos se korotuspala sittenkin teki sen eron toimivuudenkin suhteen?

    750DB on joo pikkusen ison oloinen tuollaiseen koneeseen niinkuin Artsiracing meinas, ja todennäköisesti olis joutunut sitä vähän hieromaan että olis pelannut hyvin tuon koneen päällä....
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Wilson oli myös Speed Demonin kanssa.
    Kyllä noi dynokokeilut ovat rahansa arvoista hommaa.Nimittäin tuli ilmi,että Demoneitten kanssa oli joko 4:los tai 6:tos pytty "räjähdyspisteessä" Santalan sanoin niin laihalla oli.Eli kadulla pitkässä ylämäessä kaasu levällään hypereunukki mäntä olis sanonut räks.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Noihin kansiin muotoilut ja tönärin reikien avarrus 1.6 vipolle ja teholukemat alkaa nelosella!
     
    Selli ja max tykkäävät tästä.
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Okei, ei ollut siis korotuspalasta kiinni se yläkierrosten huono toimivuus. Ei vaan ollut Demonien päivä vissiin.

    Toisaalta jos syl 2 & 8 kävivät ok ja 4 & 6 liian laihalla niin huono siitä on kaasaria syyttää, olisko imusarja jotenkin sopimaton kombinaatioon sitten? Mikä intake on muuten käytössä?

    Pyttykohtasista pakolämmöistäkö te niitä 4 & 6 ongelmia seurasitte, vai tulppia kattelemalla?

    Jos kannet meni suoraan paketista paikalleen niin niitä ei varmaan käytetty virtauspenkin kautta, meinaan että korreloiko virtauslukemat(ilmoitetut tai mitatut) tehoa?
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Otimme lambdat käyttöön joka pyttyyn,kun rupesimme vikaa hakemaan.Imusarja on Edel EPS eli pitäis kyllä olla tuollaiseen just passeli.
    Nyt en kyllä pistä päätä pantiksi,kun tarkemmin muistelen olivatko ne 4 ja 6 pytyt.Joka tapauksessa parillisella puolella.
    Kannet suoraan kiinni ilman mitään virtauspenkkiä.Ainoa tieto mulla niistä on,että ovat samat kuin Dart Iron Eagle 165 cc kannet,mutta Summitin logolla.

    Ei pitäs sekaantua mihinkään kummajaisiin kaasarien osalta,vaan tuntus kyllä siltä että tuttu ja toimiva ratkaisu on Holley.
     
    Muokattu: 6.5.2018
    4d sedan ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vittu kun lukee näitä juttuja ni mä haluun kyllä messiin seuraavalle dynosessiolle, olkoon vaikka vakio 307ska tms mutta ihan jo mielenkiinnosta :D
     
    max tykkää tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    Tuut sitten Jopon tarakalle.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ehdottomasti! :D
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Omaan silmään lukemat näyttää taasen positiiviselta! Ite ajattelin että jos tuohon +300 hujakoille pääsee niin on hyvä mutta että liki 400.Nyt heräsi kyllä mielenkiinto että mikäköhän todellinen ero olisikaan koneissamme kun on pienenpienet erot.
    Maxin koneen vääntö kyllä on helppoa allekirjoittaa jos omassa on likellekkään samalla tasolla.

    Sillon kun kamaroani dynotin BB:llä niin ei minullakaan Speed Demon toiminut yhtään. Minun tapauksessa se ei pysynyt vakaana seos vaan teki isoja heittoja.
     
    max tykkää tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Kyllä sulla pitäs enempi olla,koska enemmän puristuksia ja nokkaa.Noi Summit kannet ovat aikalailla korvauskannet,verrattuna sun E-Street vastaaviin.
    Mutta mutta,niinkuin todettua niin dyno paljastaa yllättäviä asioita.

    Kaasaritappelussahan meillä oli kateissa 60 heppaa.Toivottavasti sulla on Q-jetti paremmin alueella.
     
    Muokattu: 7.5.2018
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En nyt halua masentaa mutta -70luvun puolenvälin 350 "saaste" pannusta irtoo yli 350 kaakkia stokkisäännöillä tehtynä. Tarkoittaa siis että puristuksia ei saa nostaa, kannet pitää olla koskemattomat (882), imusarja orkkis koskematon ja kaasarikin vielä rokkiorkku.

    Jos Maxilla tosiaan "vain" 262 nenu niin teholukema on enemmän kuin hyvä.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kyllähän toi on tolla kombolla tosi hyvä lukema ja varmasti kunnollisella kaasarilla saa äärimmäisen miellyttävän ajettavan kadulle kun kattoo vääntökäyrää :D
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Juu,262 XE siellä on.Santalan totesikin,että"Eihän siellä ole nokkaa ollenkaan".
    Mutta ajatuksena olikin tehdä tuosta säyseämpi tällä kertaa,eikä mitään äkkipikaista parkujaa.
     
  14. fenix

    fenix 3rd gear

    Muokattu: 7.5.2018
    max ja artsiracing tykkäävät tästä.
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Niinpä ylittyi, ja compin esimerkkikone on aikalailla samanlainen muutenkin.

    Kattelin noitten kansien virtausarvoja, maksimit 210 cfm, ala- ja keskinostojen arvot suhteellisen vaatimattomat, joten sinne saisi aika paljon lisää meininkiä. Ja ihan tuolla samalla nokalla.
     
    max tykkää tästä.
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa compin koneessa on kuitenkin enemmän näköjään tota huippuvääntöö.
     
    Muokattu: 7.5.2018
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Maxin koneessa 561 nm, Compissa 562.6 joten aika samoissa menee, mutta Comppi on alempana voimakkaampi, Max taas ylhäällä.
     
    max tykkää tästä.
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattosin tota pelkkää käppyrää hätäisesti, melko samoissa on juu.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Nuo Summit rautakannet tuli jokunen vuosi sitten kaverini kontissa Ameriikasta,ja ne kustansivat mulle 550€.
    Aika hyvin käytetty raha,kun tuonkin verran olivat kuvassa mukana.Niissä on "moderni" sydämenmuotoinen palotila joka varmaan auttaa palotapahtumaa.
     
    Selli ja artsiracing tykkäävät tästä.
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Hyvä on hinta/laatu suhde!
     
    Selli ja max tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!