SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Kävin tänään cruisailee silleen rennosti pitkin poikin. Sekasi maantie/kaupunki ajoa. Kylillä kun ajaa letkassa niin ei tarvitse kaasuun ollenkaan koskea kun tuo perä on niin harva Hemmetin kiva cruisemoottori tuo kyllä on. Jostain tihkuttaa vielä öljyä kun jää jälki parkkikselle. En vielä kerinny tutkii mistä tihkuu. Sitten kun saan noi takarenkaat uusittua niin voi kokeilla vähän menohalujakin. Nythän ei uskalla yli 90 ajaa kun noi rättirenkaat rupee pompottaa.


    Saa tarjota jos jollakin on esim 235/60/14 yms gummia.

    Mulla muuten jäi nyt tuo xe262 nokka joutilaaksi kun kerkesin sen ostaa. Sopivasti alennettu hinta vs Partsin listahinta.
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mitenkähän tää istuisi tuon mun koneen sisään? Eli 388 cruisailukäyttöön, VIINALLA.. FASTin EFI ja Victor jr. tulee koneen päälle.
    Kannet vielä(kin) hankkimatta, kun on kaikenmaailman työkeikkaa ja muuta ollut koko kevät harmina ettei ole hommaa saanut jatkettua, mutta E-streetit siihen todennäköisesti tulee.. Staattinen luokkaa 13:1.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi nenu ja Victor jr imari kuulostaa melko kornilta. Mulla oli staattinen ruttu ~11.5:1 ja 268 mekaaninen rullakärsä ja se oli hiinä ja hiinä. Kone kyllä toimi loistavasti mutta sytkää se ei kestänyt kun vajaa 30° ja rajummalla kärsällä olis tullut helposti vajaa 100 kaakkia lisää puhtia.
    2-tasoimari (edel rpm, wiand stealth) riittää melko pitkälle 383 koneessakin eikä jarruta huipputehoja ellei kone kierrä paljon yli 6donaa.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo imarivalinta on enemmän FASTin ruiskun toiveiden mukaan. Nuo pelaa jenkkien mukaan ykstasolla selkeästi paremmin pienilläkin kierroksilla. Kakstaso sotkee jostain syystä tuon ruiskuyksikön seokset.:eek:
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Vakio pikkulohkon työntötangot näyttäs olevan 5/16 mutta mulla ois tohon jäänyt oikeen mittaset 3/8 tönärit.
    Mutta tuleeks noiden vakio rautakansien kanssa ongelma, kun tönärin kulku rei´ät on niin pienet, ettei 3/8 tikulla jää tilaa ympärille kun nimeksi?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Saattaa niillä ahdasta tulla, eikä mun mielestä kannata muutenkaan noin jymäköitä tönäreitä laittaa kun niille ei varsinaisesti ole tarvetta.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Tuli sit sekin kantapään kautta opeteltua, että vanhan mallinen imusarja ei mene uudenmallisiin kansiin.

    Tommonen kyseessä:

    https://www.summitracing.com/int/parts/nal-10185063/overview/

    Tai menishän se, jos alkas keskimmäisiä reikiä kairaamaan pystymmäksi, mutta sitten jos pultin kanta painaa imaria vain toiselta laidalta, niin tekeekö siinä pian satasen säästöllä tonnin vahingon?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Et saa tonnin vahinkoa tuossa kohtaa tehtyä, on niittä aika moni muukin muutellut.

    Ja voithan vaikka tehdä jostain holkista vinot aluslevyt, niin painaa tasaisesti.

    Jotain kiinan sarjoja olikin sellasia jotka kävi molempiin kansiin. Keskireijät olivat reilun kokoiset soikiot, joihin tuli sitten adapteri sen mukaan laittaako vanhan vai uuden mallisiin kansiin.
     
    kime2 tykkää tästä.
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Toi ois tietty se keino, millä voisi yrittää.

    Täytyy huomanna katsoa, että löytyskö jotain ainesputkea aihioksi, niin voishan niistä sitten koettaa semmoiset holkit sinne väsätä...
     
  10. fenix

    fenix 3rd gear

    Sbc intake bolt adapter.
    Halvin 4kpl. setti ei maksanut montaa euroa pari kk. sitten Racers placessa, kun firma oli vielä pystyssä.
    Mutta vaati samalla pidemmät pultit.

    https://goo.gl/images/2SVsSp
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Joo..... Edelbrock EPS olisi ollut kivan hintainen, mutta ei löydy, kun <86.

    7561 RPM olisi löytynyt 87-95 sopivana, mutta hinta pompsahtaa sitten jo puolella....
     
  12. Selli

    Selli Gearhead

    Olikos tämän topikin lukioissa ketään Q-jet osaajaa? Nyt kun oon pääsy ajelee kunnolla ,niin vielä on pieni nyykähdys kun puolipuristavasti painaa pedaalin lattiaan. Siinä about kun toisiot alkaa mekaanisesti aukeamaan. Jos taas runttaa nopealla nilkan liikkeellä niin tätä efektiä ei ole. Nyykähdys ei ole riippuvainen nopeudesta. Ihan tuolla maantielläkin sen tekee. En oo paljoa vipuja taivutellu mut vkl aattelin vähän keskittyä tohon. Kaasarihan on rempattu ja vivustot holkitettu. Pelaa siis muutoin smoothisti eikä oireile yhtään muutoin. Eli oire on saman henkinen ku Hollikassa olis powervalve väärä mutta mun tapauksessa melkeen kerkee leuka osua rattiin ennen ku lähtee vetää uudestaan
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    En oo ite sen kummemmin ropaillu mutta eikös jossain vastaavaa oiretta aiheuttanu just se "keskineulan" nokan väärä säätö? Eli kyykkää laihalle välissä ennenkun toisiot lähtee messiin? o_O
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Sää tarkotat tätä?
    [​IMG]

    Tässä minun mallissa on tuo kiinnitys tollasella muodolla eikä säätö mahdollisuutta ole. Omaan silmään ei mitenkään kulunut ole omani.

    Lähdin tavoittelee myös tätä säätöä mutta tälläkin kohtaa minun yksilöstä en kertakaikkiaan löytänyt minkäälaista paikkaa mistä olisin voinut testiksi säätää tuota korkoa. Pykälän uudemmissahan näyttää olevan hyvinkin noita säätöjä.
    [​IMG]

    Sitten taas kirjassa kun luki että Hangeriin voi tehdä toiset kolot jotka pehmentää siirtymää. Tein about tuohon kohtaa uudet paikat ja kyllä olikin iso vaikutus itse vetoon ja ylärekisteriin. Itse puolikaasu nyykähdykseen ei vaikutusta.
    [​IMG]

    Paikallaanhan tämä kärsii käyttää WOT eikä yski myös paikaltaan lähtiessä kärsii vetää lappu pohjassa. Puolen kaasun kuolema vielä säilyi. Täytyy noita kirjoja lueskella vielä lisää.
    Harmi kun tuo mun yksilö on noita ihan alkupään malleja niin säätöosia on rajallisesti saatavilla.

    Sytkän säädin perus 15+manifold vacuum 12 ja jousia sen verran että 35 kokonais n 3300kierroksella. Perus kulma-ajoon tuli hyvä pirteys ja sellanen että "hereillä" ollaan :)

    Täytyy sanoa että tuon Q-jetin tunnusomainen ääni rupesin nyt vasta kuulumaan kun kakkosella vedättää kierroksilla Vroooom :)
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Just tuota tarkotin :)
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Pakko oli kaivaa kirjoista vielä vähän lisää tuunausta tolle kaasarille. Ihan vain mielenkiinnosta. Askartelukaupasta pirullisen pienet porat ja kirja käteen. Mukavasti ilta vierähti. Ei muuten rytise yhtään enään tyhjäkäynnillä. Varsin nätisti käy.Peltisarjan säksätys hävisi kokonaan.(onko se hyvä vai huono) :D Vaihdepäälläkin rupes käymään. Vielä se selkeesti haluaisi ilmaa lisää kun ilmaletkua irrottelee niin pikkasen kipuaa kiekat ylös. Vielä en tienpäällä käyny testaa eroa. Seosruuvit rupesi myös reagoimaan hienosti.
    Tein siis Throttle body bypassin 0.1" ja Molempia Airbleedejä varovasti suurensin ohjeen mukaisesti. Suuttimet on ensiössä 71:set ja neulat 44set Toisiossa on "AT" koodilla eli 0.0667L mallin neulat. Taulukko näyttää että laihemman pään neulat ovat toisiossa. Noh,Huomenna sitten testimään tielle vaikutuksia. Ainii,Tyhjäkäynnin alipaine nousi n 3 pykälää. Tää on kivaa tuusailua ilta-auringossa :)
     
    -Skeletor-, TimoT ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. DX

    DX Double Gearhead

    kokeeksi kuristaisin vasaroimalla läppien alipainejarrun alipaineliitäntää, että se jarruttaisi niiden avautumista hieman pidempään, läppäakselilla olevaa palautusjoustakin saattaisin kiristää.
     
    Muokattu: 23.5.2018
    Selli tykkää tästä.
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onhan se jarrukello varmaan ehjä? Siinä on kuristin ihan omasta takaa, mutta jos kalvo on rikki, niin sehän pelaa omaan tahtiinsa, ei sillai ku tarkotettu. Samaten sitä tankoa voi tietty kirrata vääntämällä, mutta ei missään tapauksessa enenku kaikki osat on varmasti ehjiä.
     
    Selli tykkää tästä.
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Kello on vuoden vanha. Eilen vielä toimi kun sitä imeskelin. Mutta voisihan letkuun tehdä pienen kuristimen testiksi ja katsoa vaikutukset asiaan.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    se itte kellon letkulähdön pää taitaa alkujaankin olla se kuristin,
    sitä on helppo kutistaa lisää naputtelemalla jollaan kovalla ja/tai avata vaikka piirtopiikillä vemputtaen.

    sillä saa tohon kaasunpainallukseen reagointia muokattua aika paljonkin, kuten läppien palautusjousellakin, virkeeseen mosaan sitä saa kirrata aikalaillakin saastekoneiden ohjearvoista.
    mut kuten kaikki muukin, halutun lopputuloksen saanti on monen tekijän summa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!