SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. TimoT

    TimoT 3rd gear


    Näillä männillä ja sinne 11:1 pintaan, niillä rutuilla tarvii olla jonkin verran nokkaa, eikä kaikista koneista tarvii tehdä korkeelta kiekuvia...

    https://www.summitracing.com/int/parts/slp-h860cp60/overview/
     
  2. PauliR

    PauliR 3rd gear

    No joo, noilla männillä nousee aika korkeaks ruttu.
    Paksuja kansipahveja sitten vaan ostamaan.

    Eikä toi mun motti oo mikään korkealle kiekuva, max.tehot tulee alle 6200rpm

    löytyhän se kuvalinkki käppyröistä-> http://aijaa.com/LrvuNY
     
    Muokattu: 7.11.2017
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Komeet käppyrät ! Ja niin se 6000-6200 taitaa olla itellekkin maksimi tai vähemmän. Tolle kympin rutulle on kivasti vaihtoehtoja ja koneen luonnekkin herää.

    Max: näillä puheilla voimme jatkaa kauppoja.
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Puristelin tänään männät irti veiveistä. Kyllä on tunnotonta touhua korjaamopuristimella..Ei taida uskaltaa painaa takasi tuolla koneella :D Samalla riehuin lohkosta vesiproput pois. Olihan talkoo että lähti! Sitte teijoon reiluksi tunniksi huuhtoutumaan välillä käännellen. Sitte kepeä suojarasvaus.
    Mitäs raati on mieltä. Paljonko tapit saavat olla kuluneet ennen vaihtoa? Muutamissa tapeissa oli tällasta kulumaa. Kovassa kyllä oli eikä todellakaan ollut krymppi päästänyt otettaan.[​IMG]
    Huomenna mittailen tarkemmin.
    Myös laakerit yms pitäs laittaa ostoon niin etenee homma. Ajattelin laittaa samat laakerit mitä noi vanhatkin olivat. Veiveissä Cleviten P sarjaa ja Rungossa Cleviten 77 2508P Vai olisiko erityistä syytä vaihtaa johonkin muuhun?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Älä edes yritä. Meinaatko käyttää vanhat männät? Jos et niin tota tappia on turha ihmetellä mutta jos meinaat niin ei niitä olis tarvinnu veiveistä irrottaa.
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Männät meni jo kierrätykseen. Noiden kaikkien hapettumien syy on pakko olla huonojen öljyjen/vähäisen käytön ja sitte kruunaa toi nostajan hieroontuminen josta on kulkeutunut moskaa kaikkialle. Noi jälet on kuitenkin tollasia hapettumia yms. Kilsoja tosiaan on vähän koneella niin ei taida montaa syytä olla. Ja joo toki olisin pitänyt tapit paikallaan jos olisin männät säästänyt. Huomenna olis tarkotus mitata veivit ja punnita samalla.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi jäljet tapeissa on ihan normaalit, massatuotanto-osissa noi toleranssit on vähän sinneppäin.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Oliko sulla jo katsottuna imusarja tuohon katujen kauhuun?
    Mulla olis nimittäin jouten Holley "Street Dominator" ykstaso imusarja.Sitä ei ole mitenkään tärvätty kanavia jyystämällä ja on lasikuulalla puhallettu.
    Siinä on pienet kanavat,joten se käy sellaisenaan mihinkä vaan kansiin.
    Ei se ehkäpä ole Victor Jr:n veroinen,mutta ajaa varmaan asiansa.

    Ennenkuin joku älähtää,että tappaa väännön,niin mun 350 motissa Victor Jr. oli hyvin kuvassa mukana jo alhaalta vaikka X-sarja onkin.
    Kadun Domina on 130€ arvoinen.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Ei ole kuin suunnitelmia imarin suhteen. Se että,pidänkö Q-jetin määrää jo osan imareista pois. Jos vähänkään budjettia pidän kasassa niin tuo Q-jetti on kuitenkin just rempattu ja pelasi ainakin irroitettaessa hyvin. RPM Q-jet olisi hyvä yleis imaisin. Mutta niinkuin sanottu mitään valmista ei tässä paketissa ole muuta kun pesty lohko :D
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Tuo "Street Dominator" on itse asiassa suunniteltu Q-jetille,sillä plenum on levitetty toisiopuolelta isommaksi.
    Mutta joo, pidetään tää sulle korvamerkittynä kun sen aika tulee, kun rupeat valkkaa imusarjaa.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Ahaa! Minä luulin että olisi vain Hollikka malleille. No tämähän muuttaa heti suuntaa,Ei minulla ole mitään estettä sitten ostaa sitä sulta. Kohtahan meillä on jo hyvä kitti kun rupeen kaivamaan kuvetta vaan. Männät,pultit,imari You name it :D
     
  12. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Sehän on tällainen.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo männät sit kangen yläsilmää lämmittäen paikoilleen, eikä missään nimessä prässäten, ei kestä mäntä sellasta leikkiä muuttamatta muotoaan.

    Imusarjavalintaa kannattaa sillain funtsia, että mitä kierroslauetta painottaa, ja mitä muut osat on? Että jos vaikka kannet on sellaiset ettei ole pelkoa vaikka jonkun kierrosrajan ylityksestä niin turha niihin on liian rajua imaria yhdistää?

    Jos ajatuksena että maksimitehon kierrokset on alle 6000rpm niin sanoisn kakstason olevan eniten kohillaan, jos taas huipputeho tulee yli 6500rpm niin ykstaso alkaa olla parempi, tälläisen karkean yleisvedon vetäisin kun koneen koko on toi 350cid, isommat tilavuudet muuttaa tota juttua aikalaillakin, pitempi isku melkein suoraan prosentteina laskien noita kierrosrajoja.
    Imusarjatestejähän on Youtube väärällään, sieltäkin näkee vähän minkäalaiseen mikäkin kantsii laittaa....
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Asiaa puhut 4D mutta tossa on toinenkin puoli mikä mun mielestä kannattaa ottaa huomioon/kokeilla.
    Ton "Street Domin" päällehän tulis just Q-jetti jossa on tosi pienet ensiöpuolen läpät.Eikös Q-jetti ole juuri siitä kuuluisa,että se antaa raskaallekin autolle heti rotevaa vääntöä alhaalta, kun virtausnopeus on kova ensiöpuolella.Eiks se suurinpiirtein näin mennyt?
    Joten ainakin teoriassa toi vois olla hyväkin systeemi,kun sit ylempänä saadaan jättikokoiset toisiopuolet mukaan leikkiin.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo, ihan totta, Q-jetti on kyllä fiksu kaasari, ja jos ykstasoon päätyy niin miksei tuollainen imari olis ihan hyvä?
    Se lähinnä vaan että ykstaso antaa aina sieltä ihan alhaalta tasoitusta kakstasoon, ja homma kääntyy vasta kierroksilla sen ykstason eduksi. Näin minä sen mietin, en väitä totuudeksi...
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi hollikan imari on melko surkea kensintö, se ei toimi sen enempää stripillä kuin kadullakaan. Siihen on saatu jotenkin molempien huonot ominaisuudet samaan läjään.

    383 Stroker Jossa imarina Weiand Stealth 2-taso liikutti ~1400 kiloista hylsyä karvan alle 11sekkaa vartilla.
     
    Selli tykkää tästä.
  17. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Selli, käy lataamassa Engine Analyzerin demoversio, jolla voi leikkiä sen 10pv. Moni pitää huuhaana, mutta kunhan syötetyt arvot ovat mahdollisimman oikeansuuntaisia, antaa tuo desktop dyno ihan järkevää dataa.

    http://performancetrends.com/Engine-Analyzer-Pro.htm

    Oman moottorini käppyrät sain about mätsäämään samoiksi, kuin oikeassakin dynossa. Ja kotisohvalla dynottelu on pahuksen kivaa!
     
    Selli tykkää tästä.
  18. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mitenkään tunkematta väliin muiden kaupantekoon, niin mulla olis muistaakseni tämä Weiandin imusarja jouten, muuten käyttämätön sarja, mutta joku m####u on siitä vinguttanut keskimmäisiä pultinreikiä , että sen olisi saanut sopimaan uudempiin kansiin, missä keskimmäiset pultit on 72 asteen kulmassa, eikä 90, kuten vanhemmissa, voin sen vielä duunissa tarkistaa, jos on tarvetta.
    Toki tämähän on 4150/4160 jaolla, mutta saahan sen Quadrajetin muunnospalalla siihen jos haluaa, sellanenkin löytyy

    https://www.uspartsperformance.fi/imus-che-sb-86stealth
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Stealth on ihan erilainen.
    [​IMG]
     
  20. Selli

    Selli Gearhead

    Tämä ketju on enemmän kuin sallittu yleiselle jorinalle vaihtoehdoille ja kokemuksille! Jotenka tarjous osui hyvään kohtaan :) Olikos noi kairattu niin pahasti että tarttisi täytellä ja tehdä uudet reijät vai onko käyttökelpoinen vielä perus 1gen lohkoon? Kyllä tosiaan tuokin kiinnostaa!

    Stealth sarjaa kun ei uutena saa enään pikkulohkoon. Ainakin Summit/Jegs tarjoaa vain isolohkoon tota. Nyt siis street ja speed warrior. Jossain näin kuitenkin tuota oldschool Stealthia tarjolla mutten enää muista missä.

    Tänään punnitsin noita veivejä. 4g ikkunassa ovat kokonais painossa ja Ylä ja alapään painot 4-5g sisällä. Ihan ok.
    Mikrottelin noita tappeja pesun jälkeen niin ei kyllä ole satastakaan kulumaa. Soikiota hätäseen puolikas viivaväli satkumikrossa.
    Kannet sai Teijossa kylvyn. Pytyssä jossa oli tuo nostaja,tönäri ja sylinterin naarmut. Kansi näytti karstojen alta tältä. Hyvät murskajaiset ollu. Näyttää olevan palotilan helmatkin lähteneet taivaalle. Jos tuosta höyläämään lähtisi niin pitäs varmaan 2milliä vedellä pois. ---> ei jatkoon :)
    [​IMG]
    Dynosoftat mulla onkin ollut konnella mutta eipä ole enää.
     

Kerro tästä muillekin!