SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. 383

    383 Gearhead

    Kai putsasit kaasarin ennenkuin laitoit kiinni ?????
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Kyllä vain, palasina oli. Vika paikallistui virtalukonpohjaan. Johtotöillä sain käymään nätisti mutta odottelen postissa uutta pohjaa ennen kuin kasaan ja lähen testailee todenteolla.
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Morot raadille, viikolla olisi toinen dynosetti samassa dynossa tuolla uudella hollikalla. Suuttimet nyt 68/81 ja poweri 5,5 alipaineet tyhjillä 10. Nyt ajossa just ennen toisioiden mukaan tuloa afr tapailee 15 ja rikastuu siitä 14:sta. Pysyy hyvin tasaisesti 14 mitä nyt tiellä uskaltaa testailla. Kannattaisiko rikastaa ensiötä vai antaa olla. Pintakaasuajossa pysyttelee 13 kantturoilla. Vai olisiko ennemmin pw vaihto 4,5 parempi suunta? Tiedän kyllä et täyskaasulla saisi olla napsun rikkaampi mutten vielä hiero tota toisioo ennen dynoa.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Sulla varmaankin 750 cfm.HP.
    On kyllä hyvä pensansotkija,ja 454:senkin päällä aivan loistava.
    Vähän pistää silmään se,että ensiö ja toisio puolen suuttimien koko ero on aika iso.
    Varmaan tapauskohtasia asioita,mutta miksi?

    Edit.Jos nyt en väärin muista,niin mulla on 454 motissa/HP 750 cfm.Holleyssa 71/76 suuttimet ja ne todettiin sopiviksi dynossa.Imusarja on korkea Team G Single Plane 2 tuuman avoimella spacerilla.Pieniltähän ne tuntuvat,mutta toimii.
     
    Muokattu: 17.8.2021
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Laittaisin Sellin tapauksessa eteen 70 tai 71 suuttimet, powervalveksi vaikka 7,5 jos vaihde päällä tyhjäkäynnillä löytyy enempi alipainetta, vai oliks toi 10 ins hg just se lukema? Seosruuveista sit pikkusen kiinni että se tyhjäkäynti/pintakaasu olis sen 14-14,5:1.
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Tän kasarin osalta isoin ihmetys on ollutkin tuo idle piiri. Basic sääntö omaan tietoon hollikalla ollut 1-1,5 kierrosta auki. Nyt on just ja just vartti auki niin seos tyhjillä P asennossa 12,8-13,0 jenkkifoorumilla sanovat että ensiötä pitäisi laihentaa niin kauan kun tuo idle ehto täyttyy. Mulla oli ensiö 70 jolloin 90kmh/3000rpm afr n12.0 nyt laiheni tietty 68 ensiöllä mut siirtymä toisioon meni mielestäni laihalle. Harmi kun omat pw sarjat unohtu kotia niin menen mitä jykylän kaupoista löydän. Suutinlaatikko on onneks ihan täydellinen Hollikan salkku. Ajossa nykyisellä settingsillä auto pelaa aivan mukisematta. Max on tosiaan Hp series 750 annular boosterein ja tulpatulla toisio platella. 30 kalvoilla. Huomenna lisää maantie kommenttia kun pääsen lisää ajamaan.
     
  7. fmila

    fmila Gearhead

    Onhan myös toisiopuolen läpät saman verran auki kuin ensiön puolella? Eli transfer slotit "neliönä"???

    t. AM
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Nuin, päästiin jo alueelle. 291/599Nm pyöriltä. 190kmh ja 5277rpm huiput. Aika mukavilla kierroksilla noi irtosi. Toisiossa kun on tulpattu pw niin vielä vaan piti rikastaa. Ja itseasiassa tuo tulos oli 13.8afr /WOT eli vielä saisi rikastaa toisoo. Kulma ajossa vielä mennään kovin rikkaalla mut eiköhän se korjaannu kun saan vähän pw haalittua. Ennakko 37. Oli rajallinen aika dynossa niin en kerinnyt toista kertaa vaihtaa suuttimia.
     
    janihei, jakulepi, fenix ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. janihei

    janihei Gearhead

    Mikä mahtaa olla teho/vääntö kampuralta. Aika hurja vääntö tehoon nähden.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Edessä nyt 70 ja PW 10,5. Air bleedit olivat 70 mut kairasin 0.1 isommaksi, niin rupesi reagoimaan ruuvit ja seokset laihenemaan.Tosin vieläkin vain 3 varttia auki ruuvit. (ostin umpinaisia bleedejä ja poria 0.1 välein jotta voi harjotella. Pirun hyvin reagoi näillä säädöillä. Osakaasulla ja pintakaasulla sain säädöt lähemmäs 14 kuin 11.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    En ole julkiseen jakoon ikinä laittanutkaan tätä swap videota. Eli mosa lähti Vettestä ja siirtyi minun autooni. Toki videon välissä purin moottorin ja tsekkasin sisällön. Sitä ei videoissa näy mut ehkä joskus siitäkin julkaisen jotain. Nyt kun kone ollut jo pari kesää käytössä ja viimeisin 3.55 perävälityksellä ,niin aivan sairas on kulutus 350 lootalla (200R4) odottaa vieläkin osia joita melkein 2vuotta odotettu) Välillä fiilis itellä ,et pitäskö kokeilla jotain modernia nokkaa tohon, saisko siitä vielä parikymppiä irti?
    Mut nytkin sutii ja kiihtyy varsin ok ja erittäin smoothi ajoltaan yleisesti. Videon musa on tietoisesti valittu ihan jotain muuta mitä voisi hevisaatanaveekasiksi ajatella :D
    https://sellin.1g.fi/kuvat/Koostevideo.mp4 Kuvat sivuston soitin on huono jotenka parempi laatu videossa jos lataat ja katot jollain vlc yms playerillä
     
  12. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Jos toisiopuolella ei ole power valvea ( osassa on ), niin toisiopuolen suuttimethan on silloin useita pykäliä isommat. Kuten minun 800 DP tuli valmistajalta 71 / 85 suuttimilla.
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Ja tulpattuhan se on minun tapauksessani.
    Ens kesällä varmaan vielä noita Air Bleedejä vaihtelen vaikka ihan ookoo asetuksiin se syksyllä jäi. Sillä noita säätöjä vielä haluan hakea, koska idle ruuvit ei vielä ole tuota 1-1,5kiekkaa auki.
    Hätäseen 3varttia. Sitten kun Air bleedit sain kohalleen, niin ajossa meni sitten laihahakolle.
    Oma ajatus siis olisi saada min 1 kieros auki idleruuveja-->seos n.13,5 tyhjille -->cruiseen 13,5-14,5 ja wot 12. Se jää nähtäväksi onko tuo alue saavutettavissa :D
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Iltoja, Kävin hakees auton tallista.Tankkiin tuoretta bensaa, Kattokaas klippi (3min). Mitä pitäs sorkkia tuosta mun Hollikasta, että saan noi cruisen seokset edes 13 kantturoille? Videolta näkyy hyvin ,että tuossa ihan idle -cruise välissä seos on 10,5.-12. Nyt idleruuvit ensiö kolmevarttia auki ja toisio 1 ja vartti. idleruuvit kuitenkin on tuossa 40-60kmh vielä vähän mukana ja vaikuttaa. Jos laihennan tuosta, niin sitten tulee siirtymälle liian iso laihakohta jolloinka cruisailu ei ole smoothia.
    Tuosta ylempää löytyy suuttimet, PW ja muut asetukset.
    Normaaliin tyyliin WOT ajossa kaikki on ihan fine :D Tyhjäkäynnillä seos pysyy n.12. Kuinka isoksi noita idle air bleedejä voi suurentaa ettei se häiritse yleistoimintaa? tällaset nää perusosat. Motarilla kiekat 3000/100kmh ja seos on siellä 13 joka on kuitenkin jo käyttöaluella ja toimii hienosti siellä.

    - high-flow .110" needle & seat assemblies,

    - 30cc pumps,

    - #31 squirters with pink #330 racing pump cams

    Onko mun mosa vaan liian pliisu näille setupeille? Et pitäskö mun downshiftata jostain kohti?
    Ajossa auto käyttäytyy kuitenkin ihan asiallisesti ja reagoi heti kaasuun ihan loppuun asti. Alipaine-ennakkoletku ei ole käytössä.
    https://sellin.1g.fi/kuvat/Video/afr.mp4
     

Kerro tästä muillekin!