SBM 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tero2, 22.7.2011.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  2. belvedere-64

    belvedere-64 2nd gear

    perus settiä mopseissa(varsinkin jyrkällä nenällä)
    , itellä tökänny kans tönäri keinusta läpi muutaman kerran.
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    perussettiä myös vaiks ei oo kokopanolla ajettu kuin max 3tuhatta kilsaa? Tietty kenkää on saanu :lol:
     
  4. belvedere-64

    belvedere-64 2nd gear

    no voihan sinne sekaan olla eksyny yks viel heikompi tapaus.. mut noi peltikeinut on tommosii sulakkeita. minkälainen nokka/vent.jouset? onkos noi ihan originaalit vai jotain aftermarket kamaa?
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Comp Cams XE268H-10 ja comp cams tuplavenajouset ......
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    ei ainakaa äkkiseltää mitää nähny! Täytyy tutkia vkl aikana paremmin
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    monta on ollu mopsin konetta sb ja bb eikä kertaakaan moista ole sattunu kohalle :D
     
  9. JJ65

    JJ65 Gearhead

    Totanoin, ittelle kävi jo parikymmentä vuotta sitten samanlainen juttu pikkulohkon kanssa touhutessa.

    Paukasin koneeseen jyrkän nokan ja tuplavenajouset...mutta jätin orkkis-peltikeinut paikalleen "kun ne on vielä ihan hyvät".

    Ei tullut ajateltua niin pitkälle että jos kasvatat jousikuormaa joka rasittaa keinua lähes tuplaten niin mitenköhän peltikeinu mahtaa kestää....tulos oli sama kuin sinulla.

    Samanlaiset kulumajäljet keinun akseliin osuvassa kohdassa ja työntötanko "kupistaan" läpi.

    Homma korjaantui comp cams:in rullakeinuilla :)
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vanhat peltikeinut on usein kuluneet aika ohuiks ja toi läpimeno tapahtuu suht helposti. Uudet peltivipat ei paljon maksa ja toimii kyllä aika hyvin ja pitkälle. Saattaa myös johtua venttiilien jumittamisesta, osumisesta mäntään tms. Ihan hyvät sulakkeet ovat. Sit noista jousitermeistä; comp camsin XE 268 nokka ei tarvine tuplajousia? Aika moni puhuu tuplajousista kun tosiasiassa niillä on single jousi jossa on spiraalimainen dampperi sisäpuolella. Tuplajousessa on kaks kierrejousta sisäkkäin, ja niitäkin voi olla sekä dampperilla, joka on noiden kahden jousen välissä, sekä ilman. Triplajousissa sitte ei yleensä enää damppereita lainkaan käytetä. Ton dampperin idea on estää jousta värähtelemästä ja tuhoomasta ite itteensä.
     
  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    itteasias tohon laitettiin uudet peltivipat ja nuo tuplajouset sillon ku kannet muutenkin plaanattiin ja venat käytiin läpi koneistamolla.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

  13. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla käyny just prikalleen.Reikä ei ollu tullu "kulumalla" vaan palanenki löyty mikä oli irronnu...tönäri koputti aika kovasti venttiilikoppaan :D
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei se reikä tulekaan kulumalla, mut on yleensä kulunut eka ohuemmaks mikä sitte mahdollistaa ton ratkeemisen. On mullakin noin käynyt, mut vaan silloin kun on venat osunut mäntiin.
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla nakutti kone aina sillon tällön ja ääni tuntu kuulluvan venttiilikoneistosta.Yks reissu tönäri sitte koputteli jo koppaan...Mahtoko tuo nakutus johtua keinun kulumisesta?
     

Kerro tästä muillekin!