SBM 408??

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Kiitos nixxon,ostin auton jossa tommonen motti kiinni ja papereista selvisi että kyseiset männät sinne laitettu.koneen kasaajasta/rakentajasta ei tietoo eikä viitsi sen takia mottii purkaa koska laite on ehjä ja toimii.nokka vaan turhan mieto. kiitos kumminkin.
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    11,2:1
     
  3. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Kiitos mopster!!!!!
     
  4. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Toimiiko esim.xe274:nen noilla puristukislla?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tulee aika rajunlaiset 9 luokkaa olevat dynaamiset puristukset 274 nokalla, jos todelliset staattiset on 11.2.
    Jotain olis hyvä muuttaa, jos ei polttoainetta, niin palotilaa muutama cc suuremmaksi tai nokkaa tai jotain.

    Oliko nykyisestä nokasta tietoa?
     
  6. F-body

    F-body 3rd gear

    Ei ainakaan mulla rautakanIlla edes 10,5 runtulla. Alukannet antaa pikkusen anteeksi mut en usko et saat pelaamaan xe274h nokalla. Xe294 toimii sit jo upeesti.
     
  7. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Nykyisestä nokasta ei mitään tietoo mutta aika vakion oloinen
     
  8. 69

    69 3rd gear

    Ohuemmat ölpät eli 5w-40 sai paineet kuriin. Kuumana kenkimisen jälkeen tyhmäkäynnillä 800-900rpm 40psi. Ajossa jotain 65psi. Tuntuu pysyvän sisälläkin.
    Auburnin lukko ei tahdo enää pitää ainakaan mutkassa, jos kokeilis vaihtaa öljyt. Muistaakseni joskus kippasin sinne lisäainetta kun rutisi, liekö nyt liiaan liukas?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Palijo jäi tosta uupumaan:rolleyes:.
     
  10. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Nii joo 10,777 meni ...kyl piräis viäl men kovempaa kun saadaa säädöt kohilleen... Kaasari on suoraa paketist lyöty päälle...

    Onkos muut 408 käyneet stripillä???
     
  11. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    No sviddu muistin ihan oikein että vajaa parisatkuu on vielä matkaa. Loppunopeudessa taisit jäädä enemmän mutta laajakaista putkeen kiinni niin näkee mihin suuntaan kaasaria pitää veivata. Oliko se pumpun ylipaineventtiili jumissa?
     
  12. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Ei oo punppuu avattu ku näytti vika tulevan sil kuntoon ku nosti bensanpaineet... Ammatmiähee piräis kaasarii kattoo Kiikalas.... juu nopeutta mul tul 194 et onk se joku 120mph... Jenkki Joel oli kyl 60jalkanenki ollu 1,4 kun mul oli se taasen 1,58..... Jos ens kesän koittais pykälän korkeempii ja leveempii sliksei...
     
  13. niclas

    niclas 3rd gear

    Talven aikana ajattelin tuon nykyisen 360 stroukkaa 408.
    Minkähänlainen kombo olisi hyvä tuollaiseen n. 1650 kg painavaan B-koppaan?

    Nykyisessä koneessa Edelin rpm kannet suoraan paketista, comp xe274h hydy laahuri, air gap imari, 750dp hollikka ja Scatin I veivit. Autossa perävälitys 3.73 ja lootana 727.

    Aika raskas auto kyseessä, joten mitään vingutintahan tuosta ei varmaankaan kannata tehdä, joten varmaan pärjään Scatin valu kampuralla, mutta mitenkäs noi I veivit?
     
  14. SBM

    SBM 2nd gear

    Mistä materiaalista ne i-veivit on tehty? 5140 vs 4340.
    Ite käyttäsin vaan 4340 materiaalista tehtyjä, (ja vain h-profiileja) mutta jos siitä ei mitään rakettia tule niin kestää noi "huonommatkin".
     
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei taida Scatilta löytyä kuin 4340 kamasta tehtyjä? Mutta tollasilla I veiveillä on koneita huudatettu vuosia sinne 8Kjenkan paikkeille ilman murheita.

    En näe noissa osissa yhtään stroukkiin sopimatonta osaa. Nenuksi laittaisin unkefäär vastaavan mekaanisen rullan. Lootaksi tosin laittaisin loikkarilla olevan.
     
  16. niclas

    niclas 3rd gear

    Veivit on 4340 7/16" pulteilla Scatin webbisivujen mukaan. Tavoitteena olisi n. 500hp tehot.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Vähän offtopiccia, mutta sama aihealue..
    Kattelin noita stroukkisettejä 318:lle ja nehän alkoi kiinnostaa ihan maltillisten hintojen takia.
    Kyseessä siis -95 318 Magnum ja stroukkaamalla saisi 390:n aikaiseksi.
    Onko näistä miten kokemuksia?

    Koneella on kilometrejä takana jo reipas 300 tuhatta, niin remontti voisi olla ajankohtainen, eikä koko alakerran uusiminen loppupeleissä NIIN paljon kalliimmaksi tulisi.

    Pystyykö tuo Moparin MPFI sulattamaan tilavuuden muutoksen? Vai pitääkö suosiolla alkaa vaihtamaan polttoaineensyöttökin muuhun? Alkuperäinen moottorin/laatikon ohjaus olisi mukava säilyttää, jos mahdollista..
     
  18. niclas

    niclas 3rd gear

    Minkäs laisilla laakerivälyksillä olette strokepatoja kasanneet? Meneekö ihan tehdasvälyksillä vai kannattaisko laittaa pikkasen väljemmäksi? Kirjaset suosittelee High-performance koneisiin .002-003 välyksiä. Tehdas välyksien ollessa .0005-002. Mikä lienee HP kone...
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    HP koneita on kaikki joita on muuteltu. Liian iso välys ei yleensä riko mitään. liian pieni sen sijaan kyllä. En jättäis alle .002:n
    500 hv todellista on aika reilu teho jo 408:lle, väittäisin et ei oo esimerkiks RPM imusarjalla mitenkään helposti saatavissa.
     
  20. niclas

    niclas 3rd gear

    Nyt on koneistettu lohko, laitoin alakertaan pinnapultit runkopukeille ja kasailin konetta kunnes tuli Melling hv72 öljypumpun vuoro. Studi tulee öp:n tielle ihan helvetisti. Arp studeilla tuo öljypumppu ei mahdu kirveelläkään paikoilleen, vaikka katkasin pinnapultin juuri mutterin ylätason kohdalta, jää noin sentistä kiinni. Joku muukin varmaan törmännyt samaiseen ongelmaan? Onko ainut ratkaisu koneistaa runkopukkia reilun sentin verran mutterin kohdalta alaspäin jotta saa pumpun sopimaan?
     

Kerro tästä muillekin!