SBM 408??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Joudut ottaan runkopukista tai pumpusta materiaalia pois, ite otin runkopukista jyrsimellä siivun.
    Ihan sama onko stroukki tai orkkis iskulla jos laittaa studit, nii on pakko tehä toi juttu.
     
  2. niclas

    niclas Gearhead

    Nyt ois kone läjässä ja autoon istutettuna n. 400km ajoakin jo takana. Harmi että ei kerennyt dynottamaan. Siihen liittyen, minkälaisilla sytkäennakoilla noista on tullut tehot yleensä ulos? Nyt sytkä max ennakko 36-37 astetta kierroksilla. Jenkkifoorumeilla näyttäisi aika usein olevan 34 astetta. Koneessa siis xe274h nokka ja puristukset siinä 9.5. Airgap imarilla. Kansina edelin rpm mitä vähän avarrettu palotilan puolelta imuvenan ympäriltä.
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    318-390 stroker kyseessä johon nokkaa tekis mieli päivitellä. Kokoonpano seuraavanlainen:

    Edelbrock rpm kannet kairatut
    Mp:n mek.laahuri 296 nokkana
    Victor imari
    750db kaasari
    Tti:n pellisarjat 1 5/8
    Ruttua oletettavasti 11 päälle ( ehkä)
    Lohko porattu 030
    Iconin tako flattopit
    Scatin-i beamit
    Eaglen takoakseli

    Koppana Dusteri,lootana 904.man.koneisto ja turbiini 3000stall. Peränä 8 3/4 välitys 3.91
    Nokkaa ajatuksena päivittää / vaihtaa lisätehon toivossa ja ideoita otetaan vastaan? Kannet virtaa 0.6 nostolla 266 / 198.
     
    Muokattu: 3.7.2021
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ite varmaan kokeilisin tota nokkaa ja kansille lisää porttausta.
    Mulla virtas 360 rautakannet 288cfm imu ja 198cfm pako 0.6 nostolla.
    Pitäs rpm virrata paremmin kunnolla portattuna.

    http://www.hughesengines.com/Index/...&level2=RmxhdCBUYXBwZXQsIFNvbGlk&partid=30264
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuossa on suht vakioon 360 Magnumiin laitettu stroker kitti.
     
  6. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Ihan mielenkiintonen video.
    Luin ketjun läpi ja tuli mieleen epäonnisesta eagle kampurasta:

    Oli joskus moparin lehdessä, et
    70-luvulla jenkit stroukkas stripille 340:stä poraamalla ylikokoon ja asentamalla 360 kampuran siihen.
    Tuloksena 371cid.
    Tom "father of hemi" hooverillakin on ollu tommonen kompo -69 cudassa.
    Lujaa tekoo toi 360 kampi. Eli ei postilaatikon tolpaks sitä.
     
    Muokattu: 7.2.2022
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jatkoa tuolle 360 stroukille. Nyt laitetaan isompaa nokkaa, kansia yms. Silti vaikuttaa vielä maltilliselta, kun vääntöä tulee enemmän kuin hp.
     

Kerro tästä muillekin!