SBM ahdettuna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Catiska, 16.11.2016.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Minulla on joutilaana yksi vanha 340 lohko vailla mielekästä käyttöä. Elikkäs sille pitäisi keksiä jotain mikä ilahduttaisi mieltä... Pikkulohkosta A-koppasen keulalla olen aina pitänyt, painojakauma säilyy järkevänä.

    Yksi vapari katukireä 340 jo on, joten toisesta voisi tehdä ahdetun ajatuksella kilosta alkaa ilo. Jos siitä lohkosta vain on siihen.

    Lohko on -69 ja ajatus olisi putkittaa lohko 8mm seinämillä olevilla putkilla. Näin saisi enemmän tukevuutta kovempia sylinterin paineita vastaan.

    Mutta miten ala- ja yläkerta? Alkaako runkolaakerilinja olemaan liian veltto ja saako sitä mitenkään järkevästi kuriin? Entä kannen tiivistys vakio studi määrällä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  3. SBM

    SBM 2nd gear

    Ootko jo selvittäny putkituksen hinnan kaikkine töineen?. Saattaa halvasta vanhasta lohkosta tulla uuttakin kalliimpi.
    Kannethan pysyy ja pitää hyvillä tiivisteillä,studeilla ja tarvittaessa liimalla. Betonit lohkoon ja kovaa ajoa.
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Virosta/Venäjältä saa putket hyvin halvalla (traktorin putket). Koneistukset lähinnä maksaa, nekin enempi lohkon osalta. Eli lohkon reikien kairaus putkille sopivaksi on se mikä pitää selvittää, mitä moinen kustantaa.

    Gridleä olen miettinyt, miten pitkälle se auttaa?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu alumiinilohkon isommaksi putkitus maksoi pikkasen päälle 2000€ .
    Pikkulohkoletukan yks putki + molempien tasojen plaanaus makso 400€ .
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    No juu, jos kustannukset on tuota luokkaa pelkkien koneistusten osalta niin jääkööt sitten vain varalohkoksi itselleni.
     
  7. SBM

    SBM 2nd gear

    Veikkaisin että halvimmillaan koneistus on n. 200e/pytty, siis jos asiakkaalla on omat sopivat putket hommattu.

    Ja n. 300e/pytty jos putket tulee koneistamon kautta

    350-400e/pytty kun tasot oikaistaan ja pytyt hoonataan.

    Ja nämä siis ihan puhtaita arvioita.
    N. 4" Putki sbm lohkoon oli pari vuotta sitten n.100e kpl suomesta ostettaessa.
     
  8. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mitä mahtaisi olla kustannustasoltaan virolainen koneistamo? Veikkaa, että tunti/konehinta on ihan toista meikäläiseen verrattuna.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Pitää kysellä sieltä. Putkia saa Virosta 140,-/8kpl sis turhat Ursuksen männät. Eli ne on halvat. Lähinnä koneistuksen hinta ratkaisee.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Miks Virolaiset käyttäis koneistamossa mottinsa täällä jos siellä kannattais jotain tehdä? Varmaan se kyllä halvempi on siellä, mut mä oon kyllä tehny niit muutaman niiden jäljiltä..., voishan ne siihen Ursukseen jotain saada tehtyäkin. Meinasitko pienemmälle poraukselle tehä, vai et pitäis porata 8 mm isommaks? Jos niin, ni puhkihan se menee ja maksaa varmasti aikalailla. Liekö sitte takuita pitävyydestä etnekään kun muutenkin lohkon rajoja koetellaan. Yleensä pidetään et vakio LA lohko olis turvallinen johki 550 hepan tienoille jonka jälkeen sit lohko alkaa ratkeilla ennemmin tia myöhemmin. vaikka esimekriks Åken pumppudusteri on ollu jo ainakin 90-luvun taitteesta vakiolohkolla kaikilla trikeillä, ja Nykäselläkin Swingerissä vuosikaudet, niin rallilohko varmaan olis pidemmän päälle viisaampi.
     
  11. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mun mielestä koko lohkon putkituksessa ei oo mitää järkee. Teet/teetät seinämävahvuus mittauksen josta selviää voiko ahtaa juuri ollenkaa jos vaikuttaa hyvältä nii betonia lohkoon ja muut pikku parannukset vakio LA kansipultti määrä hyvällä tiivisteellä kestää painetta sen verran että murtuu kyllä jostain muualta ennemmin
     
  12. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Täältä löytyis X-loki ilman kohdetta,tu hakeen
     
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Laitan viestiä lohkosta...
     

Kerro tästä muillekin!